Köztudott, hogy Ázsiában az emberek rengeteg rizst esznek. Nemcsak köretként hanem desszertnek is fogyasztják. Rengeteg rizsfajta létezik és a ragacsos rizs az egyik.

A recept nagyon egyszerű. Csak egy rizs- vagy zöldség párolóra van szükségünk, ragacsos rizsre, friss mangóra, kókusztejre és egy kis türelemre, amíg a rizs a vízben ázik. Most megmutatom nektek, hogy milyen finomságot tudtok belőle készíteni, amit aztán garantáltan nem tudtok majd abbahagyni!


Céklás vegán falafel

Ez a recept:

  • vegán
  • olajmentes
  • cukormentes
  • egészséges
  • gyorsan elkészíthető
  • Kb. 14 adagot készítünk

Hozzávalók:

  • 150 g sült cékla apróra vágva
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 evőkanál liszt (teljes kiőrlésű tönköly lisztet használtam)
  • 280 g csicseriborsó
  • 2 evőkanál lé a csicseriborsó konzervből
  • egy kisebb csokor friss koriander
  • 1 teáskanál őrölt kömény
  • só & bors
  • Hummusz (saját vagy bolti)

  • Pita kenyér vagy tortilla

  • Szójajoghurt


Céklás vegán falafel elkészítése:

  1. Tedd a csicseriborsót, az apróra vágott fokhagymát, 1 evőkanál lisztet, sült céklát, csicseriborsót, őrölt köményt, frissen őrölt borsot és friss koriander leveleket egy aprítógépbe, és addig mixeld amíg szépen összeáll! Ha túl száraz, adj hozzá egy kevés csicseriborsó levet vagy vizet.
  2. Ne legyen nagyon vizes a keveréked. Formázz golyókat és nyomd le egy kicsit, hogy kis pogácsák legyenek.
  3. Közepes lángon egy Tefal bevonatú serpenyőben süsd őket, amíg szép színük nem lesz! Tartsd őket a sütőben melegen, amíg a többi elkészül.
  4. Én egy török kenyérbe tekertem a falafelt. Házi készítésű avokádós hummuszt kentem a kenyérre, majd megpakoltam szeletelt zöldségekkel, salátával és friss csírával. Néhány falafelt is rátettem, meglocsoltam egy evőkanál cukormentes szójajoghurttal, majd óvatosan feltekertem. (Használhatsz tortillát is).
  5. Isteni finom, és ha a falafelt előre elkészíted, nagyon hamar kész lesz az ebéded vagy a vacsorád.
Ez is érdekelhet ➡  Ragacsos rizs mangóval

Megjegyzés:

Ebben a receptben a csicseriborsó lé már úgyis sós, úgyhogy nekem annyi tökéletes volt! Imádok fűszerezni, de nem sóval. Ha ázsiai ételeket készítünk, egy nagyon kevés szójaszószt szoktunk bele tenni, de abból is azt a fajtát, amelyikben fele annyi só van.

A receptben feltüntettem a sót, mint hozzávalót, de nem muszáj használni. Döntsd el te, mennyit szeretnél használni.

Céklás vegán falafel recept


További receptek a Prove.hu-n

prove receptek vegan glutenmentes növényi étrend

Prove.hu
Yoli

Yoli

Vegán blogger
Yoli vagyok, 4 éve Berlinben lakom. Ételfotósként, Bloggerként és Social Media Managerként dolgozom a földrajz tanulmányaim mellett. Majdnem 3 éve vagyok már vegán és egyik életem legjobb döntése volt! Célom, hogy minél több ember szemét és lelkét nyissam fel, hogy nyitottabb legyen a növényi táplálkozás felé.

Írd le a véleményed!