Most olvasott cikk
Működik a Lidl taktikája: így sikerült növelni a vegán termékek értékesítését

Működik a Lidl taktikája: így sikerült növelni a vegán termékek értékesítését

Vegán termékek a kasszánál

A német Lidl a napokban jelentette be, hogy az árparitás bevezetését követően nagymértékben nőtt a vegán termékek értékesítése. A fehérjeátállásról szóló rendezvényen száznál is több piaci résztvevő, tudós és politikus vett részt. A fő téma a fehérjetermelés jövője és az állatjólét volt. Az áruházlánc továbbra is elkötelezett a fenntartható élelmiszerek mellett.

A Lidl a fehérjeátállásról tartott rendezvényén jelentette be, hogy a tavalyi ármódosítási taktikájának köszönhetően a vegán termékek értékesítése igen nagy mértékben megnövekedett – írja a Vegconomist. A növekedés 30 százalékos, vagyis majdnem harmadával több vegán terméket értékesítettek, amióta bevezették az árparitást, azaz saját márkás vegán termékeik árát a velük megegyező állati eredetű élelmiszeréhez igazították.

Az átállásról szóló rendezvényen száznál is több résztvevő volt, köztük politikusok, kereskedelmi szakemberek és tudósok egyaránt. A panelekben és a beszédekben a fenntartható élelmiszerellátásról, az átálláshoz szükséges lépésekről és az állatjóléti kérdésekről is szót ejtettek.

Amit a beszélgetésekből leszűrhetünk, hogy az egészséges és fenntartható fehérjére való átállás nagy lehetőségeket, mindazonáltal komoly kihívásokat is jelent az élelmezési láncolatban részt vevők számára. A fehérjeátalakítás egy hosszú távú folyamat, amely nagy érdeklődésre tart számot a népesség és a gazdaság részéről egyaránt

– mondta Jan Bock, a Lidl vezetőhelyettese.

A vegán termékek sikerének több oka is lehet

Az áruházlánc tavalyi ármódosításával mindenképpen nagy lépést tett a jó irányba. A növényi alapú fehérjekészítményekkel kapcsolatos egyik legkomolyabb kritika a jelenlegi áruk, az állati eredetű termékekhez képest ezek általában ugyanis drágábbak. Ez részben a kisebb léptékű termelésnek tudható be, de részben annak is, hogy az állattartó ipar továbbra is hatalmas mennyiségű EU-s és kormányzati pénztámogatást kap. A Lidl az árparitás bevezetésével megszüntette ezt az egyenlőtlenséget. Ezenfelül több olyan módosítást is eszközöltek, amelyek a vegán termékek népszerűséget növelhették.

Ezek közül az egyik, hogy nem elkülönített helyre, hanem az állati eredetű megfelelőjük mellé helyezték az egyes vegán termékeket. Így azok, akik az egészséges vagy fenntartható élelmiszereket felsorakoztató polcok vagy hűtők közelébe sem szoktak menni, szintén találkozhatnak a növényi alternatívákkal. A Lidl továbbá folyamatosan csökkenti az állati eredetű termékek kínálatát. Ennek oka, hogy az áruházlánc szerint nincs más megoldás, ha fenntartható módon szeretnének működni.

A Lidlnél azzal segítjük ezt az átállást, hogy megadjuk a vásárlóink számára a lehetőséget, hogy fenntartható és tudatos döntéseket hozhassanak, amelyek megfizethetők és mindenki számára elérhetők. A jövőben is támogatni fogjuk a fenntartható választási lehetőségek egyre szélesebb körű elérhetőségét

– tette hozzá Bock.

Németország kifejezetten jó helyszín az ilyen jellegű kezdeményezésekre. Berlin (ahol a rendezvényt is tartották), a HappyCow leginkább vegánbarát városainak listáján idén újra a második helyet csípte meg. A németek pedig tavaly is tovább csökkentették a húsfogyasztásukat, ezzel újabb negatív rekordot állítottak fel.

© 2018-2023 Prove.hu – Empátia Sztori Nonprofit Kft.