Most olvasott cikk
Friss felmérés: az amerikaiak tudnak a növényi étrend előnyeiről, mégsem változtatnak szokásaikon

Friss felmérés: az amerikaiak tudnak a növényi étrend előnyeiről, mégsem változtatnak szokásaikon

Növényi étrend előnyeit ismerve sem váltanak étrendet az amerikaiak

Egy közelmúltban megjelent felmérés megállapította, hogy az amerikaiak többsége tisztában van a növényi étrend kedvező egészségügyi és környezeti előnyeivel, ennek ellenére kevesen vannak, akik jelentősebben be is építik a növényeket az étkezésükbe. A válaszadók szerint az egyik legnagyobb probléma, hogy nem ismertek az ételek fenntarthatósági mutatói.

Nem elég csak tudni, hogy mennyire jótékony hatással van a növényi étrend az ember egészségére, az eredmények elérése érdekében be is kell építenünk azt az étrendünkbe. Sok amerikai ezt a lépést hagyja ki, pedig a legtöbbjük számára ismertek az előnyök – olvasható a U. S. Newson felmérésében.

A Virginia Tech kutatóinak felmérése az International Food Council által 2012 és 2022 között gyűjtött kérdőíveket vette alapul. Az eredmények 1000 kérdőív áttanulmányozása után születtek. Ezek alapján kiderült, hogy az amerikaiak tisztában vannak azzal, hogy a növényi étrend egyaránt kedvez a személyes egészségüknek, valamint a bolygónak. Ennek ellenére a válaszadók mindössze negyede tett lépéseket azért, hogy több növény kerüljön a tányérjára.

Az amerikai fogyasztók pozitívan állnak az egészségügyi és környezetvédelmi szempontok szerint kedvező hatással bíró ételekhez és italokhoz. Ez viszont nem mutatkozik meg az vásárlási és étkezési szokásaikban

– nyilatkozta az eredmények kapcsán Katherine Consavage, a tanulmány szerzője.

A növényi étrend fenntarthatósága fontos szempont

A felmérés alapjául szolgáló időszakban a növényi hozzávalókban gazdag étrendek száma hozzávetőlegesen megduplázódott. Ezzel együtt a vörös húsok fogyasztásának mértéke is megnőtt. A legtöbb kutatási eredménnyel összhangban most is a fiatalabb korosztály (milleniálok, Z generációsok) voltak azok, akik inkább a növényi étrend felé hajlottak.

A fenntarthatósági értékek általában nem szerepeltek túl jól a fogyasztók döntéshozatalát befolyásoló szempontok között. Ám mutatkozik egyfajta igény a pontos és érthető információközlésre. A válaszadók kétharmada jelezte, hogy amennyiben ismerné a termékek pontos fenntarthatósági mutatóit, az hatással lenne a döntésére. Sokan nem érzik könnyen hozzáférhetőnek ezeket az ismereteket.

Nem várhatjuk el a fogyasztóktól, hogy fenntartható döntéseket hozzanak, ha nem ismerik ezeknek a döntéseknek a hatását. Többet kell tennünk azért, hogy oktassuk az amerikaiakat a növényi étrend előnyeiről, és hogy egy olyan közeget teremtsünk, amiben az egészséges és fenntartható döntés az alapvetés

– tette hozzá Consavage.

A kutató a továbbiakban az amerikai médiakampányok étrendekre gyakorolt hatását fogja vizsgálni.

© 2018-2023 Prove.hu – Empátia Sztori Nonprofit Kft.