6 tésztaétel, ami fél óra alatt elkészíthető

receptválogatás 6 gyors tésztaétel

Összegyűjtöttük 6 tésztaétel receptjét, amelyeket mindössze fél óra alatt elkészíthetsz, gazdag ízviláguk pedig garantáltan le fog nyűgözni.

Ezekkel a tésztaételekkel igazán különleges vacsorát, ebédet varázsolhatsz az asztalra a sietős hétköznapokon, vagy ha egyszerűen nincs kedved órákig a konyhában ácsorogni.

Minden recept egyszerű, mégis ízletes összetevőket tartalmaz, így ezeket könnyedén elkészítheted a mindennapokban. Legyen szó csicseriborsós olasz tésztáról, pikáns mogyoróvajas tésztáról vagy akár egy gyors és könnyű szárított paradicsomos, diós tésztáról, ezeknek a recepteknek az elkészítése rengeteg időt és energiát spórolhat meg.

Pasta e ceci – a csicseriborsós olasz tészta

A pasta e ceci egy tradicionális olasz fogás, amely egyfajta tésztaétel és leves kombinációja. Paradicsomos alappal készül, fő összetevője pedig a tészta mellett a csicseriborsó.

Ez a recept tökéletes választás lehet, ha egy gyors és könnyed ebédre vagy vacsorára vágysz, ráadásul egyszerű összetevőinek hála igen pénztárcabarát fogás is.

Enyhén csípős, selymes mogyoróvajas thai tészta

finom vegán mogyoróvajas ázsiai tésztarecept
Fotó: Getty Images

A mogyoróvajas thai tészta nem csupán különleges, de egyszerű elkészíteni és nagyon könnyen csomagolható is. Ráadásul ezzel a recepttel lehetőséged van kísérletezni és a saját ízlésedhez igazítani a tésztát.

Bármilyen friss zöldség felhasználható a tészta elkészítéséhez, így az évszakok változásával mindig új és izgalmas fogást alkothatsz. Ha extra textúrát szeretnél hozzáadni, tálalhatod friss újhagymával vagy pirított mogyoróval megszórva.

Szárított paradicsomos, diós tészta

Szárított paradicsomos tészta recept - vegán
Fotó: Prove

A szárított paradicsomos, diós tészta az az étel, ami bárkit képes lenyűgözni, mindegy, hogy vegánról, vagy nem vegánról van szó.

A szárított paradicsom olyan koncentrált umami ízt ad ennek a tésztának, ami mellett egy mezei paradicsomszósz labdába sem rúghat.

Vegán sajtos makaróni

Fotó: Prove

A vegán sajtos makaróni összetevői között meglepő módon nem szerepel növényi sajt, ugyanis a sajtszószt a krumpli és sörélesztőpehely kombinációja adja.

Az eredeti sajtos makaróni, ami gyakorlatilag zsíros sajtból, vajból és tésztából áll, nem tartozik a legegészségesebb ételek közé. Ezzel szemben a zöldségekből készült „sajtszósz” mérföldekkel egészségesebb, a fűszerezésnek köszönhetően viszont hozza az elvárt ízélményt.

Citromos-fokhagymás tejszínes tészta

Fotó: Prove

Ennek a tésztának százféle verziója elkészülhet: az alapötlet az olasz konyha két klasszikusának fúziójával jött létre, ami az aglio olio, azaz olívaolajos-fokhagymás tészta, illetve a pasta al limone, ami citromlével, olívaolajjal és általában tejszínnel készül.

Egyikhez sincs szigorúan követendő recept: az aglio olióba van, aki tesz chilit és friss petrezselymet, a pasta al limone pedig hol fokhagymával és tejszínnel, hol csak borssal kíséri a citromot. De ezeken kívül is kerülhetnek bele dúsításnak zöldségek, vagy amit csak szeretnél.

Amerikai tésztasaláta vegán majonézzel

Amerikai makaróni saláta - Prove.hu
Fotó: Prove

Ez az amerikai tésztasaláta makaróniból készül friss, ropogós zöldségekkel és vegán majonézzel. Remek étel lehet baráti vacsorák kiegészítőjeként, de önmagában fogyasztva is megállja a helyét.

A tésztasaláta sokszor ízetlen, szegényes köretként jelenik meg a családi és baráti összejöveteleken. Pedig krémes, ízletes öntetbe forgatva, ropogós zöldségekkel feldobva akár főételként is megállja a helyét.

© 2018-2023 Prove.hu – Empátia Sztori Nonprofit Kft.