Vegán ebédVeganuár receptek

Szárított paradicsomos-diós tészta (vegán)

Szárított paradicsomos tészta recept - vegán© Prove.hu

Ez az az étel, ami bárkit képes lenyűgözni, mindegy, hogy vegánról vagy nem vegánról van szó.

Amikor először készítettem el a lakótársamnak, konkrétan azt mondta: “egy hónapja semmit nem volt kedvem enni, minden unalmasnak tűnt. Ezzel most kigyógyítottál a kajadepresszióból.

A szárított paradicsom olyan koncentrált umami ízt ad ennek a tésztának, ami mellett egy mezei paradicsomszósz labdába sem rúghat. (Bár persze egy jó arrabiatának is mindig van hely a pocakban.)

Hozzávalók

2-3 adaghoz

  • Fél csomag/250 g rigatoni vagy penne 
  • 1 bögre olajban eltett szárított paradicsom
  • 25 gramm dió
  • 2 kövérebb vagy 3 kisebb gerezd zúzott fokhagyma
  • ízlés szerint só és frissen őrölt fekete bors
  • 1 evőkanál citromlé
Szárított paradicsomos tészta (vegán)
© Prove.hu

Elkészítés

  1. Főzd meg a tésztát.
  2. A szárított paradicsomokból tegyél félre 2-3 darabot, a többit nagyjából lecsepegtetve, de nem teljesen szárazon turmixold össze a a dióval és a fokhagyma egyharmadával. Adagolj hozzá annyi olajat a szárított paradicsomos üvegből, amennyitől szép krémes állagot kapsz. Ha nem szeretnél túl sok olajat használni, adhatsz hozzá 1-2 evőkanál vizet is.
  3. A maradék fokhagymát fél evőkanál olajon, alacsony lángon pirítsd egy percig, majd add hozzá a szószt és a citromlevet, vedd fel a lángot közepesre, és csak addig főzd, amíg átforrósodik a szósz, maximum 2-3 percig. Közben adagolhatsz hozzá pár evőkanál vizet a kívánt állag eléréséig.
  4. Keverd hozzá a szószt a kész tésztához, a félretett szárított paradicsomot pedig felkockázva szórd a tetejére.

Tipp: Az igazi olasz tésztát sosem főzik olyan sokáig, mint ahogy általában itthon szoktuk. Ha autentikus tésztaélményt szeretnél, a csomagoláson leírt instrukcióknál 2-3 perccel kevesebb ideig főzd. De teljesen puhára semmiképp ne főzd, mert a szósz egy részét is magába szívja majd, ami tovább puhítja a tésztát.

Variációk: A szószt lazíthatod növényi tejszínnel, ha a kevésbé intenzív ízeket vagy a még krémesebb állagokat kedveled. Vagy adhatsz hozzá darabolt olívabogyót, kapribogyót vagy csemegekukoricát is.

Flóra

Flóra

Publicista
Amikor gyerekként megértettem, hogy a hús ára egy élet elvétele, nem tudtam elképzelni, miért esszük egy emberként mégis; hogy az élet szeretete, az együttérzés, a közös társadalmi értékeink miért nem terjednek ki arra a néhány állatfajra, akik nap mint nap az asztalunkra kerülnek. Így lettem vegetáriánus, néhány évvel később pedig vegán. A téma azóta is foglalkoztat - ami leginkább leköt, az a veganizmus, a feminizmus és a környezetvédelem közös szociológiai háttere.

Írd le a véleményed!

Szünet.

A Veganuár 2020 lezárult. 
Térj vissza néhány hét múlva, hogy elsőként regisztrálj
a 2021-es kihívásra.