Már kapható a Nicki Minaj nevével fémjelzett vegán sneaker. A rapper a LØCI márkával együtt állt elő 11 cipőből álló kollekciójával. A bejelentést a PETA állatvédő szervezet is értékelte, nyilvánosan dicsérték meg Minajt, amiért fenntartható és állati eredetű anyagoktól mentes formában álmodta meg a lábbeliket.
A vegán cipőket gyártó LØCI márkával karöltve dobott piacra kegyetlenségmentes sneakereket Nicki Minaj. A trinidadi rapper és énekesnő hangsúlyozta, ezúttal nem pusztán egy olyan együttműködésről van szó, amelynek keretében egy gyártó termékeit népszerűsíti. Minaj ezúttal tulajdonosi és partneri szerepben rukkolt elő a termékekkel – írta meg az amerikai Forbes.
A kollekció 11 cipőből áll, ezeknek többsége rózsaszín árnyalatokkal játszik. Ez egyszerre utal a Barbie című filmre, amelynek zenei alkotói között szerepelt Minaj is, valamint a művész folyamatban lévő Pink Friday 2 turnéjára. A rapper nevével fémjelzett legolcsóbb vegán sneaker 180 euróba, azaz több mint 71 ezer forintba kerül a LØCI hivatalos felületén, a legdrágább pedig 200 euróba.
„Nicki gondosan összeállított kollekciója a laza utcai stílust vegyíti a high-fashion eleganciával. Ez az exkluzív sorozat tökéletesen megtestesíti Nicki merész és vibráló stílusát” – írja a márka.
DiCapriót is befűzte a vegán sneakerek gyártója
A sztár az állatvédők elismerését is kivívta magának a vegán sneakerekkel.
Nicki Minaj komoly elismerést zsebelhet be a PETA-tól az új sneakerkollekciójával, amelyet az ízig-vérig vegán márka, a LØCI állított elő. Nagy szó, hogy ezekhez a cipőkhöz nem kell szerencsétlen teheneket lemészárolni. Ellenben bizonyítékul szolgálnak arra, hogy az innovatív, állatmentes alapanyagoké, például az újrahasznosított palackoké, parafáé és bambuszé a jövő
– üzente a PETA állatvédő szervezet a rappernek.
Minaj egyébként nem követ növényi alapú étrendet – vagy legalábbis nem kommunikálta ezt a nyilvánosság felé. Van azonban egy köztudottan vegán híresség, aki szintén együttműködött már a vegán sneakerek királyával. Leonardo DiCaprio 2022-ben fektetett be 4,5 millió dollárt az akkor még mindössze 15 hónapja létező cégbe.
Büszke befektetője vagyok a LØCI-nak, egy olyan márkának, amely elhivatott a környezeti lábnyomának minimalizálásában, és amelynek központi célja, hogy kegyetlenségmentes, etikus lábbelit alkosson
– mondta akkor a színész.
Piaci prognózisok szerint egyébként nem tett rossz lóra DiCaprio. A vegán cipők globális piaca egy jelentés szerint 2023-ban 40,9 milliárd dollár összértékű volt, az összetett éves növekedési ráta (CAGR) pedig 2030-ra elérheti a 7,98 százalékot.
Egyre több márka bővíti az állati alapanyagoktól mentes kínálatát. Tavaly például szintetikus anyagból és gumitalpból álló vegán szandált mutatott be az Adidas. De a Nike és a Puma is bejelentette, hogy vegán bőrre cseréli a focicipőikhez addig használt kengurubőrt.
Csernik-Varga Adrienn korábban sport-, jelenleg gazdasági újságíróként dolgozik. Kamaszkora óta az volt az álma, hogy újságíróvá váljon, és ezt az álmot felnőttként is csak rövid időre engedte el, majd gyorsan visszatalált hozzá. Fontosnak tartja, hogy tudatos választásaival az öltözködés, étkezés, takarítás, vásárlás és az élet minden területén példát mutasson a kislányának, valamint mindazoknak, akik a környezetében és az olvasói között nyitottak a zöld megoldásokra. Amik igazán feldobják egy napját: egy jól sikerült interjú, az őszi és tavaszi napsütés, egy jó könyv és az, ha a kis családja repetázik egy-egy vegán fogásból.