Most olvasott cikk
Tejiparellenes reklámban szerepel a Maffiózók sorozat sztárja

Tejiparellenes reklámban szerepel a Maffiózók sorozat sztárja

Az állatvédő szervezet tejiparellenes kisfilmet forgatott a Super Bowl alkalmából. A reklámban Edie Falco, a PETA tiszteletbeli igazgatója szerepel, aki a The Sopranos (Maffiózók) nagy sikerű televíziós sorozatban Carmela Soprano szerepét játszotta. A reklámfilm ezt a kontextust felhasználva mutatja be a szenvedést, amit a teheneknek el kell viselniük, hogy mi sajtot ehessünk.

A People for the Ethical Treatment of Animals (PETA) tejiparellenes reklámmal készül az év legnagyobb sporteseményére, a Super Bowl-ra. A dolog érdekessége, hogy a szervezet tiszteletbeli igazgatója, Edie Falco szerepel a reklámfilmben, akit szinte az egész világ Carmela Sopranóként ismer – olvasható a szervezet weboldalán. Az egyik legjobb televíziós sorozatként számontartott The Sopranos idén ünnepli 25. születésnapját. Ebből az alkalomból az állatvédők a sorozat által ihletett módon igyekeztek bemutatni, milyen szenvedést kell elviselniük a teheneknek, mindössze azért, hogy sajt kerülhessen a pizzára.

Az emberrablás és a bántalmazás mindennapos dolog lehet egy fikciós maffiafőnök kitalált feleségének, mint Carmela Soprano, de rémisztően valóságosak a tehenek számára

– olvasható a PETA cikkének bevezetőjében.

A reklámban Carmela Soprano éppen pizzát szeretne készíteni, amikor váratlanul betoppan hozzá két marcona alak, akik szó nélkül elveszik tőle a sajtot. Teljesen hidegen hagyja őket az édesanya kiáltozása, könyörgése, kétségbeesése. Hiába küzd Falco minden erejével, hogy visszaszerezze a sajtot, a két alak ahogy jött, úgy el is viharzik a zsákmányukkal együtt.

A tejiparellenes reklám egyértelmű szimbolizmusa

Természetesen nem arról van szó, hogy a tejtermékekben található kazomorfin miatt Carmela az életét is kockáztatná, hogy megmentse az imádott sajttömböt. A reklám szimbolizmusa ennél egyértelműbb. Bár eleinte talán viccesnek is tűnhet, ahogy a helyzettől kissé zavartnak tűnő hölgy a sajtját szeretné visszakapni, hamar nyilvánvalóvá válik, hogy itt áthallásról van szó. A sajt a gyermek, a sajtját visszaszerezni vágyó háziasszony pedig a gyermekéért küzdő édesanya.

Az, hogy tehéntejjel ihassuk a kávét vagy állati eredetű sajtot reszelhessünk a pizzára, áldozatokat követel. Ezeknek az áldozatoknak kíván a PETA hangot adni a reklámban. A spot nem közvetlenül a Super Bowl-mérkőzésen, hanem az azt megelőző szombaton, valamint a meccs alatt a YouTube TV-n fognak vetíteni.

Együtt dolgozom a PETA-val. Ez az egyik ok, amiért vegán lettem, hiszen nehéz megmagyarázni, hogy miért tevékenykedik valaki az állatok jogaiért, miközben állati alapú ételeket fogyaszt. Olyan módokon bántalmazzuk ezeket az élőlényeket, ahogy el sem tudtam képzelni. Úgy gondolom, ez minden társadalmi igazságtalanság okozója. Mindent vissza lehet vezetni az állatokkal való kegyetlenkedéshez. Ha nem tiszteled az élet bármely formáját, az ilyen módon fog érvényre jutni

– nyilatkozta egy 2017-es Parade-interjúban a színésznő, aki 2017 óta vegán.

A kétszeres Golden Globe-díjas és négyszeres Emmy-díjas Falco egy másik videóban arról beszélt, hogy miért szerepelt a PETA reklámjában. A fő motivációja az volt, hogy ő is édesanya. De úgy gondolja, nem kell anyának lenni ahhoz, hogy megértsük, ezek az állatok rendelkeznek érzelmekkel. Ők is csak a gyermekeikről szeretnének gondoskodni. De sokan inkább a homokba dugják a fejüket, minthogy szembenézzenek azzal, milyen áldozatokat követel, hogy sajtot ehessünk.

© 2018-2023 Prove.hu – Empátia Sztori Nonprofit Kft.