Most olvasott cikk
A tejipar valóságát felfedő plakátkampány sokaknál kiverte a biztosítékot

A tejipar valóságát felfedő plakátkampány sokaknál kiverte a biztosítékot

Fejőgépre kötött nőt ábrázoló plakáttal érzékenyít új kampányában a Speciesism WTF. Az ötletgazda célja, hogy rávilágítson, mennyire igazságtalan a tejipari tehenek sorsa.

Ismét megosztó plakátkampány helyszíne lett az Egyesült Királyság, ahol tavaly a PETA állatvédő szervezet érzékenyítő kampányát például visszautasították a repülőterek. A 2022-es projekt a bőrből készült táskákra koncentrált.

A most kihelyezett plakátok egy nőt ábrázolnak, akinek a melleire fejőgépek vannak rákötve. Hasonló sorsra jut az Egyesült Királyságban élő közel kétmillió tejipari tehén is. Magyarországon 2022. december elsején a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint 195 ezer állatból állt a tejhasznosítású tehénállomány.

Az új kampány a Speciesism WTF vegán vállalkozáshoz köthető. Ennek alapítója, Stephanie Lane korábban filmeket készített, de csalódottan tapasztalta, hogy az iparág nem szívesen foglalkozik az állatok jogait érintő kérdésekkel.

Azzal az ötlettel ébredtem, hogy létrehozok egy olyan projektet, amely elsősorban arra összpontosít, hogy az embereket ugyanolyan barbár és indokolatlan helyzetekbe hozza, mint amilyeneknek az állatokat teszik ki az állattenyésztéshez kapcsolódó iparágakban. A terjesztéshez pedig olyan hirdetési platformokat szeretnék használni, amelyek tömegesen elérhetik a nyilvánosságot, hogy a társadalom érzékenyítésével egy könyörületesebb világ jöhessen létre minden érző lény számára

nyilatkozta a Plant Based Newsnak.

Heves ellenállásba ütközött a kampány ötletgazdája

A tejipari valóság felfedését célzó hirdetés több helyszínen is látható Londonban. Ahhoz azonban, hogy ez megvalósulhasson, komoly kihívásokat kellett legyőzni.

Enyhén szólva képmutató, hogy Londonban sok elsőrangú reklámfelületen fehérnemű- vagy bikinireklám látható, erősen szexualizált fiatal nőkkel, mindeközben a jelenlegi kampányunkat potenciális veszélyforrásnak ítélik meg

– panaszolta Stephanie Lane.

Elmondta, abban bízik, hogy a figyelemfelkeltő kampány hatására az emberek „elgondolkodnak azon, hogy a fogyasztói döntéseik hogyan okoznak szenvedést érző lényeknek. Mégpedig olyan formában amely, ha emberekkel történne, mindenki egyértelműen elfogadhatatlannak tartaná”.

Kiemelte, ha a kampány révén a nyilvánosság legalább felismeri, hogy – az emberekhez hasonlóan – az állatok is éreznek fájdalmat és szenvedést, az már egy lépés a helyes irányba.

Hatásos lehet a tejipari valóság felfedése

Egy közelmúltban közzétett tanulmány szerint a britek közel negyede – 24 százalékuk – nyitottabbá válik a növényi étrendre, miután bepillantást nyernek a tejipar valódi működésébe.

A felmérés keretében megkérdezettek 41 százaléka tudta csak, hogy a teheneknek vemhesnek kell lenniük és borjút kell szülniük ahhoz, hogy tejet termeljenek. Még kisebb részük, 27 százalék volt mindössze tisztában azzal, hogy a borjakat születésük után rendszerint elszakítják az anyjuktól, hogy megöljék vagy elkülönítve tartsák őket.

Miután a válaszadókat szembesítették a tejtermékek mögötti valósággal, 24 százalékuk azt mondta, hogy hajlandó lenne inkább vegánná válni, ha úgy elkerülhető a tehenek és borjaik szenvedése. A 25-34 éves korosztály hajlott leginkább az étrendi váltásra, 45 százalékuk válaszolt így.

(Veganok)

© 2018-2023 Prove.hu – Empátia Sztori Nonprofit Kft.