A növényi italokból gúnyt űző kampányban részt vett Aubrey Plaza és Emma Roberts is, a kommentelők azonban alaposan szétszedték őket. Egyelőre úgy tűnik, nem lett egy sikertörténet a Wood Milk.
Fiatal hírességeket hívtak segítségül a Milk Processor Education Program (Tejfeldolgozási Oktatói Program – MilkPEP) keretében, a 90-es évek tejnépszerűsítésére és a növényi italok terjesztését célzó reklámokra egyszerre hajazó kampány azonban nem éppen úgy sült el, mint tervezték.
A közösségi felületeken A fehér lótusz című sorozatban is szereplő Aubrey Plaza és a Családi üzelmek fruskáját alakító Emma Roberts is megkapta a magáét azért, amiért tehéntejet népszerűsítő kampányban vesznek részt.
We couldn’t have said it better ourselves ????
So disappointing to see you promoting an abusive and destructive industry, #AubreyPlaza! pic.twitter.com/HVsrGt833m
— PETA (@peta) April 20, 2023
Hasonló projekt egyébként Magyarországon is zajlott a közelmúltban, ehhez Kapás Boglárka bronzérmes olimpikon úszónő, Kenderesi Tamás olimpiai bronzérmes úszó, illetve Nagy Ádám válogatott labdarúgó adta az arcát.
Melyik az igazi?
A MilkPEP az a szervezet, amely a híres tejbajuszos „Got Milk?” kampányt megálmodta a kilencvenes években. Erre építkezett egyébként a Switch4Good nonprofit szervezet figyelemfelkeltő marketingfogása és a Silk amerikai növényi italokat gyártó cég kampánya, amelyben részt vett például a focista David Beckham fia, Brooklyn Beckham vagy John Travolta amerikai színész lánya, Ella Travolta is.
Ezen az új növényi koncepción felbuzdulva készült el az „állati” válasz, amelyben az – egyébként nem létező – Wood Milk (Fatej) termékkel figurázza ki Aubrey Plaza a növényi tejet.
A Wood Milk igazi? Egyáltalán nem. Csak a valódi tej az igazi
– jelentette ki a színésznő a gúnyos hangvételű kampányvideóban.
A készítők frusztrációjára utalhat, hogy a Wood Milk – még mindig nem létező – márkát egy weboldallal és pólókészítéssel is megtámogatták.
A tejgyártók zaklatottsága egyébként bizonyos szempontból érthető: a fiatalabb vásárlók egyértelműen a növényi italok felé húznak. Tavaly a Z generáció tagjai 20 százalékkal kevesebb tehéntejet vásároltak, mint a lakosság többi része az Egyesült Államokban. Ugyanakkor Európában is az körvonalazódik, hogy a tejipar lehet az első, amely végleg elesik a növényi alternatívákkal szemben.
A gúnyos tejipari reklám mellett Earthling Ed sem tudott szó nélkül elmenni, és környezetvédelmi képmutatásban való bűnrészességgel vádolta meg Aubrey Plazát.
Earthling Ed egyébként a közelmúltban kapott kitüntetést, a V-Label idei Food Heroes 20 toplistáján szerepelt, amelyre egyébként egy magyar származású, Spanyolországban élő magyar cégalapító, Tóth-Czifra Zoltán neve is felkerült. A toplistán szereplők közös a célja – a V-Label szerint – az elavult élelmiszerrendszerek átalakítása, valamint hogy általánosan elfogadottá tegyék azt a narratívát, miszerint boldogulhatunk a bolygó károsítása nélkül is.
Csernik-Varga Adrienn korábban sport-, jelenleg gazdasági újságíróként dolgozik. Kamaszkora óta az volt az álma, hogy újságíróvá váljon, és ezt az álmot felnőttként is csak rövid időre engedte el, majd gyorsan visszatalált hozzá. Fontosnak tartja, hogy tudatos választásaival az öltözködés, étkezés, takarítás, vásárlás és az élet minden területén példát mutasson a kislányának, valamint mindazoknak, akik a környezetében és az olvasói között nyitottak a zöld megoldásokra. Amik igazán feldobják egy napját: egy jól sikerült interjú, az őszi és tavaszi napsütés, egy jó könyv és az, ha a kis családja repetázik egy-egy vegán fogásból.