Most olvasott cikk
Visszafelé sült el a növényi alternatívákat gúnyoló tejipari kampány

Visszafelé sült el a növényi alternatívákat gúnyoló tejipari kampány

A növényi italokból gúnyt űző kampányban részt vett Aubrey Plaza és Emma Roberts is, a kommentelők azonban alaposan szétszedték őket. Egyelőre úgy tűnik, nem lett egy sikertörténet a Wood Milk.

Fiatal hírességeket hívtak segítségül a Milk Processor Education Program (Tejfeldolgozási Oktatói Program – MilkPEP) keretében, a 90-es évek tejnépszerűsítésére és a növényi italok terjesztését célzó reklámokra egyszerre hajazó kampány azonban nem éppen úgy sült el, mint tervezték.

A közösségi felületeken A fehér lótusz című sorozatban is szereplő Aubrey Plaza és a Családi üzelmek fruskáját alakító Emma Roberts is megkapta a magáét azért, amiért tehéntejet népszerűsítő kampányban vesznek részt.

Hasonló projekt egyébként Magyarországon is zajlott a közelmúltban, ehhez Kapás Boglárka bronzérmes olimpikon úszónő, Kenderesi Tamás olimpiai bronzérmes úszó, illetve Nagy Ádám válogatott labdarúgó adta az arcát.

Melyik az igazi?

A MilkPEP az a szervezet, amely a híres tejbajuszos „Got Milk?” kampányt megálmodta a kilencvenes években. Erre építkezett egyébként a Switch4Good nonprofit szervezet figyelemfelkeltő marketingfogása és a Silk amerikai növényi italokat gyártó cég kampánya, amelyben részt vett például a focista David Beckham fia, Brooklyn Beckham vagy John Travolta amerikai színész lánya, Ella Travolta is.

Ezen az új növényi koncepción felbuzdulva készült el az „állati” válasz, amelyben az – egyébként nem létező – Wood Milk (Fatej) termékkel figurázza ki Aubrey Plaza a növényi tejet.

A Wood Milk igazi? Egyáltalán nem. Csak a valódi tej az igazi

– jelentette ki a színésznő a gúnyos hangvételű kampányvideóban.

A készítők frusztrációjára utalhat, hogy a Wood Milk – még mindig nem létező – márkát egy weboldallal és pólókészítéssel is megtámogatták.

A tejgyártók zaklatottsága egyébként bizonyos szempontból érthető: a fiatalabb vásárlók egyértelműen a növényi italok felé húznak. Tavaly a Z generáció tagjai 20 százalékkal kevesebb tehéntejet vásároltak, mint a lakosság többi része az Egyesült Államokban. Ugyanakkor Európában is az körvonalazódik, hogy a tejipar lehet az első, amely végleg elesik a növényi alternatívákkal szemben.

A gúnyos tejipari reklám mellett Earthling Ed sem tudott szó nélkül elmenni, és környezetvédelmi képmutatásban való bűnrészességgel vádolta meg Aubrey Plazát.

 

Earthling Ed egyébként a közelmúltban kapott kitüntetést, a V-Label idei Food Heroes 20 toplistáján szerepelt, amelyre egyébként egy magyar származású, Spanyolországban élő magyar cégalapító, Tóth-Czifra Zoltán neve is felkerült. A toplistán szereplők közös a célja – a V-Label szerint – az elavult élelmiszerrendszerek átalakítása, valamint hogy általánosan elfogadottá tegyék azt a narratívát, miszerint boldogulhatunk a bolygó károsítása nélkül is.

(Business Insider)

© 2018-2023 Prove.hu – Empátia Sztori Nonprofit Kft.