Olyan képzéseket finanszíroz majd a sertésipari lobbi amerikai egyetemeken, amelyek a sertéstermelők és -fogyasztók közötti bizalomépítést célozzák. Az állatipari konzorcium öt év alatt több mint 700 ezer dollárt költ majd erre a projektre.
Számos módszerrel előállt már a hús-, a tej- és tojásipar annak érdekében, hogy népszerűsítsék az általuk előállított termékeket a fogyasztók körében. A 2020-as Super Bowl szünetében például egy növényi húsalternatívák ellen hangoló reklámot vetítettek. A tejipar is előállt a maga növényi helyettesítőket támadó kampányával. Utóbbiban Aubrey Plaza, Emma Roberts és Hailey Bieber is részt vett.
A húsipari dezinformáció beférkőzik a tudományos szférába is, méghozzá szakértők és tudományos intézmények finanszírozása révén. A Clarity and Leadership for Environmental Awareness and Research (CLEAR) Center kutatóközpont például bizonyíthatóan állattenyésztéssel foglalkozó vállalatokhoz köthető anyagi szempontból. Frank Mitloehner, a központ igazgatója pedig azt hangoztatta, hogy a hús- és tejtermékek klímasemlegesek lehetnek, és több fórumon is megvédte az állatipart.
2002 és 2021 között Mitloehner és a CLEAR Center közel 12,5 millió dolláros támogatást kapott bizonyos ipari csoportoktól. Ezek között feltűnik például a National Cattlemen’s Beef Association amerikai marhahústermelő szövetség és a National Pork Board is. Utóbbi az Egyesült Államok mezőgazdasági minisztériumának égisze alatt működő szervezet, célja a sertéshús népszerűsítése a lakosság körében.
A húsipar most ismét tudományos berkekben tevékenykedik, a Real Pork Trust Consortium ugyanis több millió dolláros kommunikációs partnerségi megállapodást kötött öt amerikai egyetemmel. A sertésipari konzorcium olyan programokat finanszíroz majd az érintett felsőoktatási intézményekben, amelyek segítik „a bizalom építését a sertéstermelők és sertésfogyasztók között”.
A Sentient Media információi szerint
- az Iowai Állami Egyetem,
- a Georgiai Egyetem,
- az Észak-Karolinai Állami Egyetem,
- az Észak-Karolinai Mezőgazdasági és Műszaki Állami Egyetem és
- a Minnesotai Egyetem
egyezett meg egy jövőbeli együttműködésről a sertésipari konzorciummal.
Sertésipari lobbiból is doktorálhatnak a hallgatók
Az egyetemi partnerségi megállapodások keretében a hallgatók találkozhatnak majd a sertésipari érdekeltekkel. Meghallgathatják a gondolataikat, az aggodalmaikat és megismerhetik a konzorcium törekvéseit. A felsőoktatási intézményekben komplett PhD-képzéseket indítanak a sertésipari lobbi támogatásával. Az Iowai Állami Egyetemen például már hirdetik is ezt a lehetőséget, a következő szöveggel:
A sertéstermelés és sertésipari termékek iránti bizalom erősítése kommunikációval, kutatással és képzéssel.
A sertésipari konzorcium összesen mintegy 700 ezer dollárt, azaz több mint 253 millió forintot szán az egyetemi képzésekre a következő öt évben. Ezt azonban sokan nem tartják helyesnek, köztük a korábban állattenyésztő vállalatok tudományos életbe való beszivárgását kutató Viveca Morris sem.
Kijelentette, „az állami egyetemeknek a közszolgálat lenne a céljuk. Ehelyett úgy tűnik, a sertésipari cégeket szolgálják, arra használva a hírnevüket, hogy növeljék a sertésipari termékekbe vetett fogyasztói bizalmat”.
Csernik-Varga Adrienn korábban sport-, jelenleg gazdasági újságíróként dolgozik. Kamaszkora óta az volt az álma, hogy újságíróvá váljon, és ezt az álmot felnőttként is csak rövid időre engedte el, majd gyorsan visszatalált hozzá. Fontosnak tartja, hogy tudatos választásaival az öltözködés, étkezés, takarítás, vásárlás és az élet minden területén példát mutasson a kislányának, valamint mindazoknak, akik a környezetében és az olvasói között nyitottak a zöld megoldásokra. Amik igazán feldobják egy napját: egy jól sikerült interjú, az őszi és tavaszi napsütés, egy jó könyv és az, ha a kis családja repetázik egy-egy vegán fogásból.