Most olvasott cikk
Egy zabtejet gyártó cég felajánlotta, hogy fizeti a tejipar reklámjait, de van egy feltétele

Egy zabtejet gyártó cég felajánlotta, hogy fizeti a tejipar reklámjait, de van egy feltétele

A növényi tejeket gyártó cég teljes transzparenciát vállalva hirdeti legújabb reklámjain az általuk okozott környezeti terhelés mértékét. Ezzel együtt pedig felajánlotta, hogy fizeti a tejipari cégek reklámjait, ha a hirdetéseken ők is feltüntetik a pontos kibocsátási értékeiket.

Az Oatly egy svéd élelmiszergyártó, akik a világon az elsők között kezdtek növényi tejet, egészen pontosan zabtejet gyártani. A márka Magyarországon nem annyira ismert, de világviszonylatban az egyik legismertebb név a növényi tejek kategóriájában.

A cég nemcsak a régóta forgalomban lévő zabtejéről, de szokatlanul bevállalós humoráról is közismert.

Van például egy OatlyFans nevű közösségi weboldaluk – a felnőtt tartalmak megosztására szolgáló OnlyFans mintájára, de természetesen teljesen más célzattal –, valamint létrehoztak egy F*ck Oatly! (Cseszd meg, Oatly!) oldalt is, ahol a saját tévedéseiket, hibáikat, bukásaikat részletezik az elmúlt harminc évből.

Emellett az oldalon található bemutatkozó videókból is süt az önirónia, a közvetlenség és a sokszor meghökkentően laza humor, úgyhogy a legújabb, hirdetményes húzásuk talán már meg sem lepi a legtöbb fogyasztót.

A cég elvégzett egy teljes életciklusra vetített kibocsátáselemzést, amely alapján kiderült, hogy a gyártó literenként nagyjából 0,62 kg szén-dioxiddal egyenértékű kibocsátást termel. Ez 2020-ban még csak 0,55 kg volt, amit szintén feltüntetnek a weboldalon.

Ezt követően az Oatly számos központi helyen vásárolt hirdetési helyet – a Washington Postban, a New York Timesban, de plakátoltak a Time Square-en is –, hirdetéseiken pedig feltüntették az értéket.

Ez önmagában még persze nem hírértékű, de a cég minden hirdetési oldal mellé vásárolt egy másik hirdetési helyet is, amit a tejiparnak ajánlottak fel. Az egyetlen kitétel az, hogy nekik is fel kell tüntetniük a kibocsátási értékeiket.

„Megvásároltuk ezt a kétoldalas hirdetést. Az egyik oldalon elmondjuk, hogy elkezdtük feltüntetni az ökológiai lábnyomunkat a termékeinken. A másik oldalt pedig a tejiparnak ajánljuk fel, szóval ők is el tudják mondani, mekkora az ő lábnyomuk” – áll a reklámban.

Mivel a tejiparnak nagyon komoly kozmetikázásra lenne szüksége, hogy akár csak hasonló számadatokat tudjon produkálni, ezért nagy valószínűséggel nem élnek majd az ajánlattal, de a lépés kellemes riposztként szolgálhat a tejipar legújabb, növényi tejeket támadó kampányára.

(Plant Based News)

© 2018-2023 Prove.hu – Empátia Sztori Nonprofit Kft.