Úgy tűnik, a KFC is beáll a sorba azon gyorséttermek mögé, akik növényi alapú húsalternatívákat terveznek kínálni a közeljövőben. A csirkeszárny-központú menüjéről híres gyorsétteremlánc több országban is felröppentette a hírt: vegán fogásokat tennének a menüre.

Sőt, az étteremlánc első, élesben történő szárnypróbálgatása hatalmas sikerrel zárult: korábban írtunk róla, hogy a brit KFC Londonban, Bristolban és néhány másik városban vegán próbamenüt tervez indítani – nos, a négy hétre menüre tűzött vegán csirkeburger mindössze négy nap alatt mindenhol elfogyott.

Mindez hetekkel azután történt, hogy a gyorsétteremlánc amerikai vezérigazgatója, Kevin Hochman azt nyilatkozta: növényi húsalternatívákat gyártó cégeket keresett fel, mert lát rá esélyt, hogy az amerikai fogyasztók igényelnék ezeket.

Fél éve még nemet mondott volna

Hochman hozzátette, ha fél évvel ezelőtt kérdezte volna valaki erről a témáról, valószínűleg azt mondta volna, sosem lesz ilyen, mert a KFC-nek a csirkehús a lényege. Az elmúlt hat hónapban azonban észrevette, hogy sok étteremlánc bevezette a Beyond Meat és az Impossible Foods növényi alapú húspogácsáit, méghozzá hatalmas sikerrel. Ha kiderül, hogy ez nem csak egy gyors lefolyású trend, akkor ők is hajlandóak változtatni, tette hozzá.

Nem a KFC az első gyorsétteremlánc, ami felismerte az exponenciálisan növekvő igényt a könnyen és gyorsan elérhető növényi ételekre. Korábban itt írtunk arról, hogy a Burger King vegán Whopper bevezetését tervezi Amerikában, méghozzá az Impossible Foods növényi húsalternatíva felhasználásával. A próbaidőszak annyira sikeres volt, hogy hamarosan Amerika-szerte az összes Burger Kingben kapható lesz a vegán Whopper.

Még év elején írtunk róla, hogy a McDonald’s brit éttermeiben vegán Happy Meal menüt indít, áprilisban pedig arról, hogy Norvégiában vegán nuggets kapható. A vegán burger azonban láthatóan hiányzik a gyorsétterem menüjéről, ami egyre inkább kitűnik a sorból azok után, hogy a Burger King, sőt, még az egyébként nem is a burgereiről híres KFC is bevezetett már növényi alapú szendvicseket.

A McDonald’s vezérigazgatója, Steve Easterbrook azt nyilatkozta, azért nem vezettek még be vegán burgert, mert tartanak tőle, hogy az ezzel járó körülményesség lelassítaná a kiszolgálást, ami profitveszteséggel járna.

Óriási kereslet

KFC logó

Easterbrook talán felhívhatná a Burger King vezérigazgatóját, és megkérdezhetné, hogyan lehet az, hogy az étteremlánc 18%-kal nagyobb forgalmat mért a tesztidőszak alatt az Impossible Whoppert kínáló éttermeiben; vagy a KFC-t, ami három nap alatt 500%-kal több vegán burgert adott el, mint nem-vegánt.

A növényi étrendet követők egyre nagyobb fogyasztói csoportot tesznek ki, és az, hogy a világ legnagyobb gyorsétteremláncai sorra vezetik be a növényi húsalternatívákat, jól mutatja, hogy ez a réteg már nem csak vegánokból áll.

Azon vegánok mellett, akik nem akarnak hozzájárulni a hús- és tejipar fenntartásához, ezeknek a terméknek a célközönsége az egészségtudatos vásárló, aki egyre inkább fordul el a vörös hústól a többszörösen bizonyított emberi szervezetre káros hatása miatt, és a környezettudatos vásárló, aki csökkenteni szeretné egyéni ökológiai lábnyomát, de a hagyományos ízekről nem szeretne lemondani.

Reméljük, hogy rövid időn belül a magyarországi gyorséttermek is felismerik ezt az igényt, és itthon is lesz lehetősége könnyen és gyorsan enni valamit azoknak, akik különböző okokból elutasítják az állati eredetű termékeket.

Oszd meg - 1 kattintás!
Prove.hu
Flóra

Flóra

Publicista
Amikor gyerekként megértettem, hogy a hús ára egy élet elvétele, nem tudtam elképzelni, miért esszük egy emberként mégis; hogy az élet szeretete, az együttérzés, a közös társadalmi értékeink miért nem terjednek ki arra a néhány állatfajra, akik nap mint nap az asztalunkra kerülnek. Így lettem vegetáriánus, néhány évvel később pedig vegán. A téma azóta is foglalkoztat - ami leginkább leköt, az a veganizmus, a feminizmus és a környezetvédelem közös szociológiai háttere.

Írd le a véleményed!