A McDonald’s egyesült királyságbeli üzleteiben mostantól vegán Happy Meal opció is elérhető, melyet zöldséges, borsó alapú roláddal és tejtermék mentes vörös pesto szósszal kínál a cég. A menü egyelőre csak az Egyesült Királyságban kapható, de nem kizárt, hogy hamarosan világszerte bevezetik.
A gyorsétterem lánc a mai napon jelentette be a közleményét, miután a múlt héten kiszivárgott egy fénykép az új menüről.
Változásra éhesen
A McDonald’s szóvivője elmondta, hogy a lépésre azután szánták el magukat, hogy a vásárlóik körében készített közvélemény-kutatásból kiderült, 33%-uk szívesen látna több húsmentes opciót az étlapon. A Happy Meal-t a szülők szintén nagy örömmel fogadták, köztük az énekes Frankie Bridge is, aki a Huffington Post-nak elmondta:
„Minél több olyan étel van, amit a gyerekek szívesen fogyasztanak annál könnyebb az életem, és a Veggie Happy Meal wrap ízét történetesen gyerekek választották ki, így biztosra veszem, az én fiam, Parker is imádni fogja.”
„Azt gondolom, fontos, hogy étrendünk változatos és minél többféleképpen megválasztható legyen, számomra ezt jelenleg az egyre több és több húsmentes étkezés beiktatása jelenti.”
Az új, Vegetarian Society által is jóváhagyott elemek közé tartozik a Spicy Veggie Wrap (Fűszeres Vega Wrap) £2.99-ért (kb. 1100 forint) ami tortillaba tekert fűszeres, paradicsomos, vörös pesto-s roládokat rejt, salátával és hagymakarikákkal.
Ez nem az első vegán kezdeményezés a világ legnagyobb gyorsétterem láncától. Finn és svéd éttermeikben már korábban is megtalálhatóak voltak vegán elemek, a „McVegan” szendvicsek például széleskörű sikert arattak, ami alapja lehet a későbbi megjelenésnek világszerte is.
A cég vállalati stratégiájának elnök vezérigazgatója, Lucy Brady a közelmúltban megjegyezte, hogy „rajta tartják szemüket” a növényi alapú termékeken, többek között az „Impossible Foods” és a „Beyond Meat” vegán burgerein.
Növekvő igények
A McDonald’s küzd azzal, hogy megfeleltesse kínálatát a fiatalok változó igényeinek, akik egészségesebb ételeket és nagyobb átláthatóságot várnak el a márkától. A láncolatot kritizálják ugyanakkor amiatt, hogy az állatjóléti előírások érvényesítése lassabban halad, mint más vállalatoknál.
E tekintetben 2019 komoly változásokat sejtet, ugyanis a McDonald’s óriási lépésre szánta el magát azzal, hogy 2018 év végén bejelentette, beszállítóikkal azon dolgoznak, hogy száműzzék az antibiotikumokat a teljes marhaállományukból, mindezt világszerte. Ez az első nagy gyorsétterem-lánc, amely ekkora elkötelezettséget vállal, és talán az első lépés részükről egy etikusabb üzlet felé. A fogyasztók ezt követelik mindenhol.
„Jó úton haladunk, hogy egy jobb McDonald’s épüljön.”
– nyilatkozta a vállalat.
„Míg partnerként dolgozunk beszállítóinkkal és termelőinkkel az olyan nagy kihívást jelentő feladatokon, mint az antibiotikum rezisztencia, közben továbbra is szeretnénk meghallgatni vásárlóink véleményét is, annak érdekében, hogy teljesítsük és túlszárnyaljuk elvárásaikat napról-napra – a gazdaságoktól egészen az éttermeinkig.”
Vegán publicistaként is fontos számomra a hitelesség és racionalitás, ezek szerencsére személyiségem részét képezik. 2013-ban találkoztam a veganizmussal, amikor egy elég súlyos egészségügyi probléma miatt nagyon sokat olvastam/kutattam a növényi táplálkozás és egészség kapcsolatáról. Hirtelen és radikális elhatározással váltottam életmódot, ami maximálisan bevált. Az állatok, az élővilág és a környezet szeretete és tisztelete azóta még inkább értékké vált számomra. Szerencsés vagyok, hogy párom hasonlóképpen gondolkodik és egymást mindenben támogatva próbáljuk a világot jobbá tenni. Ezért is örültem a Prove által biztosított lehetőségnek, remélem cikkeink minél több embertársunkhoz eljutnak és közös gondolkodásra sarkallnak bennünket, egy egészségesebb és lehetőség szerint kegyetlenségmentes jövő érdekében.