A KFC vegán és vegetáriánus próbamenüt indít az Egyesült Királyságban.
„A veganizmus egy megállíthatatlan trenddé vált. Folyamatosan dolgozunk a kínálatunk innovációján, azért, hogy ehhez a trendhez igazodni tudjunk.”
– nyilatkozta a Telegraphnak. Jack Hinchcliffe, a KFC innovációs igazgatója.
Még nem pontosította, hogy milyen vegán menüket dolgoztak ki, de azt elárulta, hogy „hiteles, autentikus és tényleg eredeti lesz”.
„Számunkra fontos, hogy a KFC jól megszokott ízeivel kínáljuk a vegetáriánus és vegán ételeket.”
– tette hozzá.
Garantálta, hogy ez nem egy babból készült „húspogácsa” lesz, mivel azzal cserbenhagynák a vegánokat. Ez arra utalhat, hogy az étteremlánc valamilyen sült csirkéhez hasonló dolgot tervez, ám állatok felesleges megölése nélkül.
A KFC a vegetáriánus menüről szóló terveit már múlt májusban bejelentette azzal az indokkal, hogy egészségesebb ételeket szeretne kínálni a vásárlóinak.
„Az étteremlánc is úgy gondolja, hogy az elhízás egy komoly betegség. A KFC segíteni szeretné a vásárlóikat abban, hogy naponta minimum öt alkalommal egyenek zöldséget, vagy gyümölcsöt. Ebben nagy szerepe lesz a növényi alternatíváknak.”
– olvasható a Mirrorban.
„Az emberek még sosem voltak annyira lelkesek az egészséges táplálkozás iránt, mint napjainkban, emiatt nagy kihívás előtt áll a KFC. Meg kell változtatnunk az emberek rólunk alkotott képét.”
– mondta Victoria Robertson, a KFC étel-innovációs részlegének a vezetője.
Egy egészségesebb KFC?
„A rizs-dobozaink sikere megmutatta, hogy a vásárlóink nyitottak a könnyedebb ételeink felé. Tisztában vagyunk azzal is, hogy az új recetúrával készült új menünek is pont olyan ízletesnek kell lennie, mint az eddigi ételkínálatunknak.”
A KFC egy olyan programon is dolgozik, amely segítségével a vásárlóik megváltoztathatják az étkezési szokásaikat: az étteremlánc igyekszik az ételeket érintő egészségesebb döntések meghozatalát ösztönözni. Ez visszavezethető arra, hogy az Egyesül Királyságban egyre többen lesznek vegánok, vagy szeretnének azok lenni a jövőben.
A vegán ételek iránti kereslet folyamatosan emelkedik, ezzel együtt növekszik a „vegán csirkét” kínáló éttermek száma is, mint a népszerű Temple of Seitan.
De vegán fronton a legtöbb változást a Tesco hozta az utóbbi időben: ízletes, növényi alapú készételeket kínál „Wicked Kitchen” márkanév alatt. Az eladások száma felülmúlta a várakozásokat, augusztusig több mint 4 millió terméket értékesítettek.
A Mintel adatai szerint az Egyesült Királyság több vegán terméket dobott piacra, mint bármely más nemzet – még Németországot, a „vegán nagyhatalmat” is lekörözték a britek.
De még az ausztrál Domino’s is beállt a sorba: vegán pizzát kínál, méghozzá a Follow Your Heart vegán sajttal megszórva.
Budapesten jártam egyetemre és végeztem közgazdaságtan szakon. Már akkor is visszásnak tartottam a fogyasztói társadalom túlkapásait, és elkezdtem megoldás után kutatni, így találtam rá a veganizmusra. Azért kezdtem el írni, hogy másokkal is megosszam az állat- és környezetvédelem fontosságát.