A hagyományos ramen ízeket vegán formában kínáló Chef Woo márka megálmodójának tanácsadója és befektetője lett Gordon Ramsay. A sztárséf szerint a megélhetési válság közepén nagy szükség van az olcsó, mégis tápláló lehetőségekre.
Gordon Ramsay összeállt a világ első vegán ramen márkájának kikiáltott Chef Woo ötletgazdájával, a Borealis Foodsszal. A Michelin-csillagos séf az élelmiszer-technológiával foglalkozó cégnek nemcsak befektetője, de tanácsadója és márkanagykövete is lesz.
A ramen egy japán tésztaleves, a hagyományos verziójában hal vagy hús is van, gyakori összetevői közé tartozik még a szójaszósz, az algalapok, a bambuszrügy és a zöldhagyma is. Bár elsősorban japán ételként emlegetik, valójában a japán és kínai hagyományok ötvözésével keletkezett. Ma már természetesen Japánban is fellelhetők olyan éttermek, ahol vegán rament is kínálnak.
Tápláló és megfizethető
A Borealis Foods szerint az instant vegán ramenek megalkotásakor az a cél lebegett a szemük előtt, hogy olyan egészséges és tápláló étel kerüljön a boltok polcaira, amelynek az ára sem magas.
- 20 gramm proteint tartalmaz, ez minden típus esetében borsófehérje;
- a napi ajánlott vasbevitel 15 százalékát fedezi;
- GMO-, pálmaolaj- és ízfokozómentes;
- a csomagolása pedig újrahasznosítható.
Háromféle ízben kaphatók, ezek a hagyományos rameneket idézik, de hangsúlyozottan kizárólag növényi eredetű összetevőkkel: sült csirke, párolt marhahús és a thai citromfű.
A termékek az Egyesült Államokban és Kanadában beszerezhetők, a Walmart, az Aldi és az Amazon is árulja őket.
Már van is néhány ötletem. A jelenlegi megélhetési válság mindenkit foglalkoztat, az élelmiszerárak emelkedése világszerte problémát jelent, az amerikai háztartások talán még soha nem is szembesültek ilyen szintű bizonytalansággal az élelmiszer-ellátás terén
– mondta Gordon Ramsay az új partnerségről.
Gordon Ramsay ki nem állhatta a vegánokat
A skót sztárséf, tévészemélyiség korábban kifejezetten véresszájú kritikusnak számított, ha szóba került a vegánság.
Egy alkalommal például a PETA tagjaként jellemezte magát Twitteren, de gyorsan tisztázta, a rövidítés esetében nem a vegánságot népszerűsítő állatvédő szervezetre utal; inkább a People Eating Tasty Animals rövidítése, vagyis Emberek Ízletes Állatokat Esznek. Olyan is előfordult, hogy amikor valaki azt kérdezte tőle, mire allergiás, egyszerűen csak annyit válaszolt, hogy a vegánokra.
2018-ban azonban váratlanul érkezett részéről a Twitter-poszt, amelyben szűkszavúan csak annyit írt: „Adni fogok ennek a vegán dolognak egy esélyt. Igen srácok, jól hallottátok!” Innentől kezdve pedig Gordon Ramsay valóban 180 fokos fordulatot produkált a vegánsággal kapcsolatban.
Megalkotta növényi alapú kínálatát, miután azt tapasztalta, egyre nagyobb a kereslet az ilyen jellegű termékek iránt. 2021-ben vegán hamburgerrel rukkolt elő, 2022-ben pedig bevallotta, valójában nem pusztán megtűri, hanem egyenesen imádja a vegán ételeket. Idén megnyitott washingtoni éttermében, a Hell’s Kitchenben pedig már a húsmentes fogások dominálnak.
Csernik-Varga Adrienn korábban sport-, jelenleg gazdasági újságíróként dolgozik. Kamaszkora óta az volt az álma, hogy újságíróvá váljon, és ezt az álmot felnőttként is csak rövid időre engedte el, majd gyorsan visszatalált hozzá. Fontosnak tartja, hogy tudatos választásaival az öltözködés, étkezés, takarítás, vásárlás és az élet minden területén példát mutasson a kislányának, valamint mindazoknak, akik a környezetében és az olvasói között nyitottak a zöld megoldásokra. Amik igazán feldobják egy napját: egy jól sikerült interjú, az őszi és tavaszi napsütés, egy jó könyv és az, ha a kis családja repetázik egy-egy vegán fogásból.