Most olvasott cikk
A The Last of Us sorozatra hajaz a PETA legújabb tévéreklámja

A The Last of Us sorozatra hajaz a PETA legújabb tévéreklámja

Az egyperces videó üzenete leginkább a szülőknek szól, és borítékolható, hogy heves indulatokat vált majd ki a felelősségre vont nézőkből.

Megszokhattuk már, hogy a PETA nem szégyenlősködik, ha a tömegek megszólításáról van szó, de legújabb reklámja biztosan kivált pár keresetlen megjegyzést a szülőktől, akiket lényegében felelősségre von a gyermekeik jövőjének veszélyeztetése miatt.

A rövid videóban – amely a népszerű HBO-sorozat, a The Last of Us hangulatát idézi – egy posztapokaliptikus világban járunk, ahol az imént említett sorozathoz hasonlóan a civilizáció elpusztult, az emberek pedig látszólag kihaltak.

„Rossz szülő vagy?” – teszi fel a pimasz kérdést a reklám egyből a legelején. Ezt követően egy magányos kislányt látunk, aki egy lerombolt város kietlen utcáján sétálva idézi fel szülei intelmeit.

Azt mondtad, a te feladatod, hogy megvédj engem. Mindig azt szajkóztad, mit ne csináljak: »Ne rohangálj nyalókával a szádban!«, »Ne nyúlj a konnektorba!«, »Ne menj közel a sütőhöz!«, »Ne rohanj ki az útra a labda után!«, »Ne beszélj idegenekkel az interneten!«, »Ne csináld ezt, ne csináld azt, mert bajod eshet!«; de azt sohasem mondtad, hogy ne egyek húst vagy tejterméket. Most nézd meg, mit tettél!

– szól a kihalt utcán kóborló kislány narrációja.

A látszólag feldúlt gyermek ezt követően egy téglával bedobja egy üzlet kirakatát, a lehulló üvegszilánkok után pedig már csak a földön heverő plüssnyuszit látjuk, utalva talán arra, hogy a kislány sem élt túl ebben az elpusztult világban.

„A nagyüzemi állattartás megöli a bolygót. Legyetek jobb szülők! Egyetek vegán módon!” – olvasható a konklúzió a reklám végén.

A sötét hangulatú, és minden bizonnyal heves reakciókat kiváltó reklámot hasonló tematikájú műsorok között fogják lejátszani az amerikai tévécsatornákon, többek között a SYFY-on, illetve a Fear of the Walking Dead 8. évadának premierje előtt.

A reklám, habár túlzónak tűnhet, azt a tudományos szempontból teljes mértékben megalapozott állítást vetíti ki a nem is olyan távoli jövőre, miszerint a nagyüzemi állattartás egyáltalán nem fenntartható, és amennyiben nem változtatunk drasztikus módon és minél előbb az életvitelünkön, nagyon komolyan fenyegetjük a jelenlegi társadalmi rend fennállását.

Kreatív vegán marketing

Az utóbbi időben beszámoltunk pár érdekes hírről a veganizmust népszerűsítő reklámok témájában. Írországban például komoly felháborodást keltettek a politikusok körében a tömegközlekedési eszközökre teljesen legálisan kihelyezett, állattartó mezőgazdálkodást kritizáló reklámok.

A VFC Foods a közösségi médiában kapott negatív kommenteket használta fel legújabb plakátjain, a 90-es évek ikonikus „Got Milk?” reklámkampányát pedig rövid időn belül a Switch4Good és a Silk is újraalkotta.

(Plant Based News)

© 2018-2023 Prove.hu – Empátia Sztori Nonprofit Kft.