Az egyperces videó üzenete leginkább a szülőknek szól, és borítékolható, hogy heves indulatokat vált majd ki a felelősségre vont nézőkből.
Megszokhattuk már, hogy a PETA nem szégyenlősködik, ha a tömegek megszólításáról van szó, de legújabb reklámja biztosan kivált pár keresetlen megjegyzést a szülőktől, akiket lényegében felelősségre von a gyermekeik jövőjének veszélyeztetése miatt.
A rövid videóban – amely a népszerű HBO-sorozat, a The Last of Us hangulatát idézi – egy posztapokaliptikus világban járunk, ahol az imént említett sorozathoz hasonlóan a civilizáció elpusztult, az emberek pedig látszólag kihaltak.
„Rossz szülő vagy?” – teszi fel a pimasz kérdést a reklám egyből a legelején. Ezt követően egy magányos kislányt látunk, aki egy lerombolt város kietlen utcáján sétálva idézi fel szülei intelmeit.
Azt mondtad, a te feladatod, hogy megvédj engem. Mindig azt szajkóztad, mit ne csináljak: »Ne rohangálj nyalókával a szádban!«, »Ne nyúlj a konnektorba!«, »Ne menj közel a sütőhöz!«, »Ne rohanj ki az útra a labda után!«, »Ne beszélj idegenekkel az interneten!«, »Ne csináld ezt, ne csináld azt, mert bajod eshet!«; de azt sohasem mondtad, hogy ne egyek húst vagy tejterméket. Most nézd meg, mit tettél!
– szól a kihalt utcán kóborló kislány narrációja.
A látszólag feldúlt gyermek ezt követően egy téglával bedobja egy üzlet kirakatát, a lehulló üvegszilánkok után pedig már csak a földön heverő plüssnyuszit látjuk, utalva talán arra, hogy a kislány sem élt túl ebben az elpusztult világban.
„A nagyüzemi állattartás megöli a bolygót. Legyetek jobb szülők! Egyetek vegán módon!” – olvasható a konklúzió a reklám végén.
A sötét hangulatú, és minden bizonnyal heves reakciókat kiváltó reklámot hasonló tematikájú műsorok között fogják lejátszani az amerikai tévécsatornákon, többek között a SYFY-on, illetve a Fear of the Walking Dead 8. évadának premierje előtt.
A reklám, habár túlzónak tűnhet, azt a tudományos szempontból teljes mértékben megalapozott állítást vetíti ki a nem is olyan távoli jövőre, miszerint a nagyüzemi állattartás egyáltalán nem fenntartható, és amennyiben nem változtatunk drasztikus módon és minél előbb az életvitelünkön, nagyon komolyan fenyegetjük a jelenlegi társadalmi rend fennállását.
Kreatív vegán marketing
Az utóbbi időben beszámoltunk pár érdekes hírről a veganizmust népszerűsítő reklámok témájában. Írországban például komoly felháborodást keltettek a politikusok körében a tömegközlekedési eszközökre teljesen legálisan kihelyezett, állattartó mezőgazdálkodást kritizáló reklámok.
A VFC Foods a közösségi médiában kapott negatív kommenteket használta fel legújabb plakátjain, a 90-es évek ikonikus „Got Milk?” reklámkampányát pedig rövid időn belül a Switch4Good és a Silk is újraalkotta.
Amatőr tájképfotós, öko-podcaster és állatjogi aktivista, aki lelkesen érdeklődik a fenntarthatóság és a természetvédelem iránt. Több civil egyesület alapítótagjaként rendszeresen részt vesz környezeti neveléssel, fenntarthatósággal és ismeretterjesztéssel kapcsolatos projektek szervezésében és lebonyolításában. Szabadidejét leginkább olvasásra, túrázásra, önképzésre és angol nyelvű vegán videók feliratozására fordítja.