Most olvasott cikk
Kreatívan használja a gyalázkodó kommenteket egy vegán élelmiszergyártó

Kreatívan használja a gyalázkodó kommenteket egy vegán élelmiszergyártó

A vegán cég a közösségi felületein kapott trollkodásokat, kommenteket és beszólásokat használja fel legújabb reklámkampányában.

A VFC Foods egy angliai székhelyű, alternatív húskészítményeket gyártó cég, akik kifejezetten a csirkehúst kiváltó termékekre specializálódtak.

Az alapítók az általuk gyártott ételek mellett az aktivizmust is nagyon komolyan veszik. Miután a KFC egy közismert youtuberrel imázsfilmet készített az egyik csirketenyésztő telephelyükről, a VFC Foods ugyanazon a telepen leforgatta saját tényfeltáró videóját is, hogy megismertesse az emberekkel a valóság, és a fizetett promóciós videóban látottak közötti különbséget.

A VFC nyíltan kommunikálja küldetéstudatát és a gyártással kapcsolatos kibocsátási és környezetterhelési értékeiket, vagyis teljes transzparenciát gyakorolnak, ezzel is erősítve hitelességüket a bolygóért és az állatok jólétéért folytatott harcban.

Mire jók a negatív kommentek?

Legújabb kampányukban, aminek a „Would You Rather” (Te mit csinálnál inkább?) fantázianevet adták, a különböző közösségi felületeikre érkezett negatív, gyalázkodó kommenteket állították a középpontba.

Az ínycsiklandó VFC termékek képei mellett azt olvashatjuk, hogy ki mire lenne képes, csak hogy ne kelljen a vegán ételt megennie, a humort pedig a nyilvánvalóan szélsőséges, költőien eltúlzott reakciók adják.

„Én inkább felhelyeznék egy darazsat a hátsó felembe” – írja Wayne a Facebookról. „Inkább ennék zsemlemorzsába forgatott kutyagumit” – mondja Mark. „Előbb enném meg a kutyámat” – vállalja szélsőséges nézeteit Aaron, szintén a Facebookról.

„Folyamatosan érkeznek goromba hozzászólások a gyűlölködőktől azzal kapcsolatban, hogy mit csinálnának inkább, minthogy megkóstolják a Vegan Friend Chick*n termékeit, de persze legtöbben még csak ki sem próbálták őket” – mondja Alison Reilly, a VFC marketing igazgatója.

A cég weboldalán van is egy külön menüpont, amin a kommentelők által írt hibás meggyőződésekre kiváló humorral és könnyen követhető logikával válaszol a VFC. Az itt összegyűjtött hozzászólások között olyan klasszikusok is megtalálhatók, mint „a növények is éreznek fájdalmat”, vagy hogy „a fogazatunk miatt muszáj húst ennünk”.

Az országos kampány következtében csak Londonban 2.200 metrókocsin szerepelnek majd a gyalázkodó hozzászólások a VFC növényi termékeinek képei mellett.

A vegán húskészítményeket övező indulat elképesztő, és kicsit megdöbbentő is. Viszont annyira jó volt az alapanyag, hogy nem lehetett nem felhasználni. A kontraszt az extrém gyűlölködés, valamint a fincsi étel között, amit ócsárolnak, nagyszerű lehetőséget nyújtott egy kampányra. Semmi térítés, csak megmutatjuk a közönségnek

– teszi hozzá Alison.

A VFC nem most nyúl először az internetes kommentekhez. Tavaly márciusban posztereket készítettek a gyalázkodók céggel folytatott beszélgetéseiből.

(Plant Based News)

© 2018-2023 Prove.hu – Empátia Sztori Nonprofit Kft.