A „Got Milk?” kampány ismét életre kel, ezúttal egy növényi tejitalt gyártó amerikai cég kampányában, melyben olyan sztárok gyermekei szerepelnek, mint David Beckham vagy John Travolta.
Nemrég beszámoltunk a Switch4Good nonprofit szervezet figyelemfelkeltő marketingfogásáról, ami a 90-es években hatalmas népszerűségnek örvendő – bár az eladásokat nem nagyon növelő – „Got Milk?” kampány ikonikus tejbajuszát illesztette pár közismert sorozatgyilkos portréjára.
Az üzenet lényege, hogy felhívja a figyelmet a tejipar bűnös mivoltára, hiszen elmondásuk szerint az ágazat több „gyilkosságban” is érintett. Megöli többek közt a biodiverzitást, a teheneket, az embereket.
A tehéntejet fogyasztókat összemosni a sorozatgyilkosokkal természetesen igen erős csúsztatás, de ez egy tudatos húzás a szervezet részéről, hiszen elmondásuk szerint ez legalább akkora ferdítés, mint amikor az eredeti kampány azzal érvelt, hogy „10-ből 9 olimpikon úgy nőtt fel, hogy tehéntejet ivott”. Hiszen ez ugyanúgy igaz a sorozatgyilkosokra is. Mégsem következik ebből, hogy aki tejet iszik, az sorozatgyilkos lesz.
A Silk amerikai növényi tejitalgyártó cég megközelítése némileg visszafogottabb, ami érthető is, hiszen nekik a figyelemfelkeltésen túl az is céljuk, hogy az eladásaikat növeljék a legújabb kampányukkal.
Reklámjukban az egykori „Got Milk?” sztárok gyermekei is feltűnnek, akik szüleikkel ellentétben már sokkal több információval rendelkeznek az állattartó mezőgazdálkodás káros hatásairól, és ennek a tudásnak a birtokában képesek sokkal környezettudatosabb döntéseket hozni.
Ez már a növényi tejbajusz korszaka
A Silk Nextmilk, a reklámkampány által hirdetett tejital egyfajta növényi keverék, melyben zab- és kókusztej, valamint szója is található. A cél az volt, hogy a tehéntej ízéhez és tápanyagprofiljához leghasonlóbb végterméket tudják legyártani, miközben 75%-kal kevesebb cukor található benne.
A reklámban szereplő fiatalok között megtaláljuk Brooklyn Beckhamet, Ella Travoltát, és Shaquille O’Neal több gyermekét is, név szerint Mylest, Shareefet, Me’Arah-t, Shairt és Amirat is.
„Úgy gondolom, azt a régi, Got Milk? koncepciót szórakoztató dolog behozni ebbe az új, növényi alapú világba. Az édesanyám is egy ikon, szóval bármi, amivel büszkévé tehetem, az izgalmas számomra” – mondta Sailor Brinkley-Cook, akinek édesanyja, Christie Brinkley modell, egyike volt az eredeti reklámban szereplő sztároknak.
Sailor elmondása szerint tenger gyümölcseit fogyaszt néha, de soha életében nem evett steaket, hot dogot, vagy hamburgert, étrendjének 95%-a növényi alapú, ezért fontos számára, hogy létezzenek ezek az alternatív opciók.
A TikTok-on már elérhető a Silk növényi tejbajusz filtere, a felhasználók egy egész évre elegendő Silk Nextmilk-készletet is nyerhetnek, és felkerülhetnek a Time Square-en látható Silk Nextmilk-hirdetésre is.
(People)
Amatőr tájképfotós, öko-podcaster és állatjogi aktivista, aki lelkesen érdeklődik a fenntarthatóság és a természetvédelem iránt. Több civil egyesület alapítótagjaként rendszeresen részt vesz környezeti neveléssel, fenntarthatósággal és ismeretterjesztéssel kapcsolatos projektek szervezésében és lebonyolításában. Szabadidejét leginkább olvasásra, túrázásra, önképzésre és angol nyelvű vegán videók feliratozására fordítja.