Nagy vitát okoztak a buszokon megjelent vegán reklámok

vegán reklámok a buszokon Írországban

Politikusok támadták Írországban a Dublin Bus tömegközlekedési cég autóbuszaira kihelyezett hirdetéseket, amelyek a veganizmus eszméjét hirdették.

A Go Vegan World, egy állatjogi aktivizmussal foglalkozó nonprofit szervezet legújabb plakátkampányát érte a támadás, miszerint „nagyon félrevezető és toxikus” az általuk közvetített üzenet.

A rosszalló szavak Michael Collins ír politikustól hangzottak el, de nem ő az egyetlen, akinek nem tetszik az állatok érdekében felszólaló egyesület üzenete.

A Dublin Bus tömegközlekedési társaság körülbelül 120 járművére kerültek fel plakátok olyan szlogenekkel, mint: „ideje felhagyni az állati termékek fogyasztásával”, vagy „a tejipar elszakítja a kicsinyeket az anyjuktól”.

Michael Collins véleménye szerint a társaság ezzel a húzással „támogatja az ír mezőgazdaság gyalázását némi reklámbevételért cserébe”. A politikus agrárszektor és az ír farmerek iránti szimpátiája nem titok, többször kifejezte már támogatását irányukba, a mezőgazdasági szektort pedig a gazdaság meghatározó részének tartja az országban.

„Egyrészt röhögnöm kell azon a zavarba ejtő baromságon, amit olvashattunk a hirdetéseken, abban a szinte gyermeki, félretájékoztató formában, ahogy megjelentek. Másrészt viszont tisztában kell lennünk azzal a folyamatosan zajló ideológiai támadással, ami addig nem áll le, amíg az állatokat tartó gazdákat nem azonosítja mindenki a gyilkosokkal, legalábbis morális értelemben véve” – nyilatkozta Collins a Plant Based News-nak.

Véleménye szerint a cég ellentmondásosan viselkedik, hiszen volt már rá példa, hogy éppen a mezőgazdaságot és az állattartást népszerűsítő üzeneteket jelentettek meg felületeiken, ami Collins szerint sokkal jobb módja a reklámfelületek felhasználásának.

Carol Nolan, egy másik ír politikus szintén biztosította a gazdákat, hogy az ő oldalukon áll, és ízléstelennek nevezte a buszokon látható vegán üzeneteket. Collinshoz hasonlóan ő is szeretné, ha az agrárminiszter, Charlie McConalouge is állást foglalna az ügyben.

Nem késett a válaszreakció

A nonprofit szervezet egy hosszú bejegyzésben reagált az őket érő kritikára, amelyben kifejtették többek között azt is, hogy bármennyire is igyekeznek a politikusok másként beállítani, itt nem a farmerek, hanem az állatok az igazi áldozatok.

Amikor valaki az állattartó mezőgazdálkodást védi, mint ahogy a plakátkampányunkat érő kritikák teszik, azzal csak azt hangoztatja, hogy támogatja a védtelen állatok anyagi haszonszerzés miatt történő szükségtelen kizsákmányolását és lemészárlását

– olvasható a nyilatkozatban.

A szervezet arra számít, hogy a kritikus hangok azért most jelentek meg, mert a kampánynak csak mostanában lett vége, viszont így könnyebb elhitetni az emberekkel, hogy a politikusok rosszallása miatt kellett azokat leszedni. Pedig a hirdetések a teljes kifizetett időszakban fent voltak, levételükre pedig csak a kampány végeztével került sor.

A Dublin Bus is kommentálta az eseményeket. Collins vádjaira reagálva közölték, hogy minden a hatályos jogszabályoknak megfelelően zajlott, és hogy a hirdetési felületek minden cég számára nyitva állnak.

© 2018-2023 Prove.hu – Empátia Sztori Nonprofit Kft.