Most olvasott cikk
Már a SPAR üzleteiben is kaphatók a Tunki-Tunki vegán mártogatósai

Már a SPAR üzleteiben is kaphatók a Tunki-Tunki vegán mártogatósai

Vegán termékek kerültek a SPAR versenyének győztesei közé, ezzel pedig az áruházlánc polcaira is. A Tunki-Tunki tulajdonosai óriási fejlesztésekbe fogtak, hogy bírják a megnövekedett igény diktálta iramot.

A Tunki-Tunki termékei szélesebb körben hozzáférhetővé váltak annak köszönhetően, hogy a SPAR Hungaricool termékversenyén 2023-ban bekerültek a tíz nyertes márka közé. Ezzel pedig a kereskedelmi lánc boltjainak polcain is sikerült helyet szerezni a vegán kencéiknek, amelyek mártogatósként, szendvicskrémként vagy akár főzőszószként is használhatók.

Hatalmas kihívás előtt a vegán kence gyártója

Fehér Melinda, a cég egyik tulajdonosa elárulta, amellett, hogy ez egy hatalmas lehetőség a márka számára, óriási kihívás elé is állítja őket.

Amire tudtunk, felkészültünk, a folyamatokat és az eszközöket már fejlesztettük, fejlesztjük a továbbiakban is. A gyártás legtöbb folyamata humán erőforrást igényel, ezek egy része gépesíthető, de semmiképp nem teljes mértékben. Egy ember eddig 40 üveget matricázott fel egy óra alatt, a gép pedig százat csinál meg öt perc alatt. A vákuumozógép egy főzésre 240 üveget képes megcsinálni, nekünk pedig sok-sok ezer üveggel kell leadni. Ez egy erősen megnövekedett mennyiség. Annak érdekében, hogy tudjuk tartani a lépést a vállalásainkkal, beszereztünk még egy vákuumozógépet is, és már nemcsak egy adagot főzünk le egy nap, hanem akár négyet is, párhuzamosan

– nyilatkozta a Prove.hu-nak.

A SPAR-ban való megjelenés hatalmas lehetőséget hordoz magában a Tunki-Tunki számára. Számításaik szerint a cég 2021-es árbevételének dupláját hozhatja a konyhára csak a kereskedelmi láncban való megjelenés, kiegészülve az egyéb forrásból származó megrendelésekkel. A tulajdonosok persze azzal is számolnak, hogy sokan áttérnek majd az egyszerűbb, bolti beszerzésre az eddigi online rendelés helyett.

Hozzátették, a 2021-es év azért alkalmasabb viszonyítási alap a 2022-esnél, mert a tavalyi számukra egyértelműen a tanulás és a fejlesztés éve volt.

Nem az első tulajok

Fehér Melinda és férje, Kulcsár István Róbert 2022 elején vette át a Tunki-Tunkit Wertheimer Kingától. Az alapító veszélyeztetett terhessége miatt volt kénytelen megválni a cégtől.

Fehér Melinda és Kulcsár István Róbert, a Tunki-Tunki tulajdonosai. Fotó: Czabán Máté

Amikor Melindáék belefutottak az ezzel kapcsolatos posztba, már tudták, hogy saját vállalkozást szeretnének, ahogy azt is, szeretnék, ha ez a vegánsághoz kapcsolódna. Így kapóra jött nekik a lehetőség.

A Tunki-Tunki termékeit ismerték már korábbról: először egy vegán piacon kóstolták a Kinga által megálmodott ízeket.

Melinda elmondta, a növényi alapú étrend először orvosi javaslatra került képbe nála. Egy autoimmun betegség, sokízületi gyulladás enyhítésére ajánlották neki, hogy fokozatosan vezesse ki az állati eredetű termékeket az étrendjéből. Ekkor még meglepte a javaslat, ahogy azonban utánaolvasott a vegán életmódnak és a hátterének, pár nap alatt át is állt erre az életmódra. Ahogy elmondta, ma már képtelen lenne állati eredetű termékeket fogyasztani.

Célunk, hogy a lehető legtöbb állaton segítsünk életünk során

– jelentette ki.

Csupa zöldség kívül-belül

A Tunki már a cég weboldalán is büszkén hirdeti, számukra kulcsfontosságú a környezettudatosság. Ennek a missziónak persze jelentős részét már eleve a vegán tartalom adja: napjaink egyik legkörnyezetszennyezőbb tevékenysége a nagyüzemi állattartás.

Ugyanakkor egyéb lépéseket is tesznek annak érdekében, hogy minél kisebb legyen a cég ökolábnyoma. Ilyen például az, hogy a kencéket üvegbe csomagolják műanyag tégelyek helyett. Ezeket az üvegeket pedig a vásárlók felhasználhatják háztartási célokra vagy akár vissza is juttathatják hozzájuk.

A céghez visszakerülő üvegekbe kence higiéniai okokból már nem kerülhet, de különféle jótékonysági célokra felhasználják őket. Például készültek már dizájntárgyak belőlük, de óvodákhoz, iskolákhoz is sokszor juttatnak el belőlük, hogy a gyerekek fejleszthessék kreativitásukat és alkotói készségeiket a segítségükkel.

Melinda elárulta, a közeljövőben még egy újítással készülnek a környezettudatosság jegyében.

Még idén szeretnénk, ha megvalósulhatna egy új fejlesztés: a kupakba kerül majd egy magpapír. Ha a vásárló megeszi a tunkit, kimossa az üveget, a magpapírt pedig beleteszi, majd elkezdi locsolni, kinő belőle egy növény

– mesélte.

© 2018-2023 Prove.hu – Empátia Sztori Nonprofit Kft.