Franciaországban a húsipar egyes képviselői azzal vádolják a La Vie vegán szalonna gyártóit, hogy termékeik túlságosan hasonlítanak az igazi verzióra. Egy növényi termék számára kell ennél őszintébb dicséret?
A La Vie ételgyártó cég tavaly robbant be a francia piacra és a kezdés igen jól sikerült. A korábban 77 Foods néven ismert vállalat a “disznóságokra” specializálódott, persze mindenféle állati hozzávaló nélkül. Slágertermékük lett a vegán szalonna és tepertő, melyek annyira ízlenek a fogyasztóknak, hogy a cég azóta számos étteremmel kötött szerződést termékeik forgalmazását illetően.
Egy népszerű francia vegán haburgerezővel közösen piacra dobták a La VieVegan Bacon Burgert, melynek főszereplője a már említett vegán szalonna volt. A hamburger nem várt sikert hozott, már az első napon több mint 1200 darabot adtak el belőle, és azóta is az étterem állandó menüjének közkedvelt szereplője. Lillében, Lyonban, sőt, még a párizsi metróaluljárókban is plakátokon hirdették az új fogást. Most viszont a gyártó céget dicséretnek is beillő támadás érte a francia sertésipar részéről. A húsipar képviselői azt kifogásolták, hogy a La Vie termékei a megtévesztésig hasonlítanak az állatokból készült készítményekre, ezzel pedig tisztességtelen versenyhelyzetet teremtenek.
Előnyt kovácsoltak a támadásból
„A sertésipar bepanaszolt minket tisztességtelen verseny címén, mert a kockázott szalonnánk tökéletesen utánozza az autentikus verziót. Igen, ez pontosan így van. Ez a legcsodásabb elismerés számunkra” – áradozott a gyártó a közösségi oldalain. Szerencsére a La Vie nem volt rest kihasználni a meglepő helyzet által kínált lehetőséget és ötletes riposzttal válaszolt a sertés lobbi által benyújtott panaszra. A La Parisien magazinban egy egész oldalas hirdetést vásároltak nyílt levelük számára.
Drága sertés lobbi. Köszi a dicsérő szavakat. Mi úgy gondoljuk, hogy a ti készítményetek megtévesztésig hasonlít a mi vegán szalonna kockáinkra. Hajlandók lennétek megváltoztatni a recepteteket? Köszönjük.
Az ételgyártó arra biztat mindenkit, hogy kövessék a történet alakulását, szerintük ugyanis még több felvonás is várható ebben a kabaréban.
Támadás a növényi termékekkel szemben
A sertés lobbi lépése nem minden előzménytől mentes, Franciaországban ugyanis nem olyan régen nyilvánította ki a kormány a növényi termékek húskészítményekre utaló jelzőivel kapcsolatos ellenérzéseit, szerintük ugyanis a hazai húsipart ássák alá és hozzák nehéz helyzetbe ezzel a gyakorlattal. Ennek eredményeként előterjesztettek egy olyan javaslatot, ami megtiltotta volna a növényi alapú termékek csomagolásain a húskészítményekre emlékeztető szavak és jelzők használatát, mint pl. bacon, kolbász, vagy steak. Szerencsére a javaslatot nem fogadta el a francia államtanács.
Nicholas Schweitzer, a La Vie CEO-ja kifejtette, hogy szerinte az előirányzott címkézési tilalom teljes mértékben ellene megy a francia klímavédelmi irányelveknek, valamint az ország újraiparosításának, pedig ezek a célok a francia kormány hivatalos programjában szerepelnek.
Amatőr tájképfotós, öko-podcaster és állatjogi aktivista, aki lelkesen érdeklődik a fenntarthatóság és a természetvédelem iránt. Több civil egyesület alapítótagjaként rendszeresen részt vesz környezeti neveléssel, fenntarthatósággal és ismeretterjesztéssel kapcsolatos projektek szervezésében és lebonyolításában. Szabadidejét leginkább olvasásra, túrázásra, önképzésre és angol nyelvű vegán videók feliratozására fordítja.