A Violife bővebb termékválasztékkal terjeszkedik Magyarországon, ahol a márka új forgalmazójának megbízásából készített kutatás szerint a többség még mindig a hagyományos étrendet követi.
Megújult rendszerrel és kibővített, immár nyolc termékből álló portfólióval erősít a magyar piacon a Violife termékeket forgalmazó Upfield Magyarország. Az Upfield Holdings holland élelmiszeripari anyavállalathoz tartozó cég a közelmúltban vette át a növényi alapú sajthelyettesítőket kínáló márka termékeinek forgalmazását az országban.
Magyarországon eddig egy olyan forgalmazón keresztül zajlott az értékesítés, amelynek termékválasztéka korlátozott volt. Most azonban bővülhet a portfólió és jobban eleget tehetünk a helyi igényeknek is
– nyilatkozta a Prove.hu-nak Vincze Renáta, az Upfield regionális marketingigazgatója.
Az Upfield nem kizárólag a nagyobb termékválasztékkal újít, hanem ezek több üzletben is lesznek elérhetőek, mint eddig.
Árkorrekció a hagyományos étrend árnyékában
Vincze Renáta elárulta, a termékek árát igyekeznek úgy belőni, hogy hasonló szinten legyenek, mint az állati tejből készült sajtokéi. Azt remélik, így kiiktathatnak egy olyan szempontot, amely potenciálisan távol tarthatja a vevőket attól, hogy a növényi eredetű termék kerüljön a kosarukba az állati helyett.
Az Upfield megbízásából készített felmérés azonban egy sarkalatos problémára is rámutat: Magyarországon még mindig a hagyományos konyha hasít, tízből mindössze három magyar követ valamilyen speciális étrendet.
A reprezentatív közvélemény-kutatás keretében megkérdezetteknek öt százaléka nyilatkozott úgy, hogy laktóz- vagy tejmentesen táplálkozik; gluténmentes diétáról három százalékuk számolt be; vegetáriánus vagy növényi alapú étrendet pedig szintén három százalékuk követ.
Az Upfield regionális marketingigazgatója azonban hangsúlyozta, hogy Magyarországon változtatnak az eddigi stratégián, innentől kezdve nem az a céljuk, hogy a vegánokat megcélzó vegán márkaként aposztrofálják őket.
Első lépésként a flexitáriánus fogyasztókat próbáljuk elérni, akik már csökkentették az állati eredetű élelmiszereket az étrendjükben, köztük a hús- és tejfogyasztásukat. Az Upfield által végzett globális kutatásból tudjuk, hogy a sajt lehet a következő lépés, ahol növényi alternatívákat keresnek. Hiszünk abban, hogy senkinek sem kell 100 százalékban vegánná válnia, de minél többen csökkentik az állati eredetű termékek fogyasztását a növényi eredetűek javára, annál jobbat tesznek az egészségük, az állatok jóléte és a bolygónk állapota szempontjából is
– mondta a cég marketingigazgatója.
Kemény falat lehet Magyarországon a terjeszkedés
A magyar piac sajátossága egyébként a lapunknak korábban nyilatkozó agrárszakértő szerint, hogy az országban alacsonyabb a növényi alapú élelmiszerek iránti kereslet a többi európai országban tapasztalhatóhoz képest. Ennek hátterében részben a fizetőképesség állhat, amely szintén elmarad az európai átlagtól, ez pedig a kilátásokra is rányomja a bélyeget.
Ugyanakkor azt is hozzátette, a növényi alapú bővülés ezzel együtt is elkerülhetetlennek látszik, amely alól legfeljebb csak rövidebb időszakokra bújhatnak ki az egyes piaci szereplők.
Csernik-Varga Adrienn korábban sport-, jelenleg gazdasági újságíróként dolgozik. Kamaszkora óta az volt az álma, hogy újságíróvá váljon, és ezt az álmot felnőttként is csak rövid időre engedte el, majd gyorsan visszatalált hozzá. Fontosnak tartja, hogy tudatos választásaival az öltözködés, étkezés, takarítás, vásárlás és az élet minden területén példát mutasson a kislányának, valamint mindazoknak, akik a környezetében és az olvasói között nyitottak a zöld megoldásokra. Amik igazán feldobják egy napját: egy jól sikerült interjú, az őszi és tavaszi napsütés, egy jó könyv és az, ha a kis családja repetázik egy-egy vegán fogásból.