Most olvasott cikk
Bővülhet a növényi sajtok választéka Magyarországon

Bővülhet a növényi sajtok választéka Magyarországon

A Violife bővebb termékválasztékkal terjeszkedik Magyarországon, ahol a márka új forgalmazójának megbízásából készített kutatás szerint a többség még mindig a hagyományos étrendet követi.

Megújult rendszerrel és kibővített, immár nyolc termékből álló portfólióval erősít a magyar piacon a Violife termékeket forgalmazó Upfield Magyarország. Az Upfield Holdings holland élelmiszeripari anyavállalathoz tartozó cég a közelmúltban vette át a növényi alapú sajthelyettesítőket kínáló márka termékeinek forgalmazását az országban.

Magyarországon eddig egy olyan forgalmazón keresztül zajlott az értékesítés, amelynek termékválasztéka korlátozott volt. Most azonban bővülhet a portfólió és jobban eleget tehetünk a helyi igényeknek is

– nyilatkozta a Prove.hu-nak Vincze Renáta, az Upfield regionális marketingigazgatója.

Az Upfield nem kizárólag a nagyobb termékválasztékkal újít, hanem ezek több üzletben is lesznek elérhetőek, mint eddig.

Árkorrekció a hagyományos étrend árnyékában

Vincze Renáta elárulta, a termékek árát igyekeznek úgy belőni, hogy hasonló szinten legyenek, mint az állati tejből készült sajtokéi. Azt remélik, így kiiktathatnak egy olyan szempontot, amely potenciálisan távol tarthatja a vevőket attól, hogy a növényi eredetű termék kerüljön a kosarukba az állati helyett.

Az Upfield megbízásából készített felmérés azonban egy sarkalatos problémára is rámutat: Magyarországon még mindig a hagyományos konyha hasít, tízből mindössze három magyar követ valamilyen speciális étrendet.

A reprezentatív közvélemény-kutatás keretében megkérdezetteknek öt százaléka nyilatkozott úgy, hogy laktóz- vagy tejmentesen táplálkozik; gluténmentes diétáról három százalékuk számolt be; vegetáriánus vagy növényi alapú étrendet pedig szintén három százalékuk követ.

Az Upfield regionális marketingigazgatója azonban hangsúlyozta, hogy Magyarországon változtatnak az eddigi stratégián, innentől kezdve nem az a céljuk, hogy a vegánokat megcélzó vegán márkaként aposztrofálják őket.

Első lépésként a flexitáriánus fogyasztókat próbáljuk elérni, akik már csökkentették az állati eredetű élelmiszereket az étrendjükben, köztük a hús- és tejfogyasztásukat. Az Upfield által végzett globális kutatásból tudjuk, hogy a sajt lehet a következő lépés, ahol növényi alternatívákat keresnek. Hiszünk abban, hogy senkinek sem kell 100 százalékban vegánná válnia, de minél többen csökkentik az állati eredetű termékek fogyasztását a növényi eredetűek javára, annál jobbat tesznek az egészségük, az állatok jóléte és a bolygónk állapota szempontjából is

– mondta a cég marketingigazgatója.

Kemény falat lehet Magyarországon a terjeszkedés

A magyar piac sajátossága egyébként a lapunknak korábban nyilatkozó agrárszakértő szerint, hogy az országban alacsonyabb a növényi alapú élelmiszerek iránti kereslet a többi európai országban tapasztalhatóhoz képest. Ennek hátterében részben a fizetőképesség állhat, amely szintén elmarad az európai átlagtól, ez pedig a kilátásokra is rányomja a bélyeget.

Ugyanakkor azt is hozzátette, a növényi alapú bővülés ezzel együtt is elkerülhetetlennek látszik, amely alól legfeljebb csak rövidebb időszakokra bújhatnak ki az egyes piaci szereplők.

© 2018-2023 Prove.hu – Empátia Sztori Nonprofit Kft.