Magas fokozatra kapcsolt az Impossible Foods növényi húshelyettesítőket gyártó cég marketinggépezete. Az új reklámkampány nemcsak azoknak szól, akik már eleve nyitottak voltak a növényi alapú étkezésre, de szeretnék elérni, hogy a húsimádók is úgy tekintsenek rájuk, mint egy olyan élelmiszer-ipari cégre, amelyik húskészítményeket gyárt – csak éppen növényekből.
Az utóbbi hetekben számos kreatív reklámot láthattunk a növényi alapú élelmiszergyártóktól – és az ellenérdekelt oldaltól is. Talán ez ihlette arra az Impossible Foods marketingeseit, hogy egy nagyszabású reklámkampányban népszerűsítsék a növényi alapú húskészítményeket.
A cég eddig nem kifejezetten brillírozott ezen a területen, inkább szájhagyomány útján, valamint nagynevű partnerek által próbáltak meg népszerűbbé válni – mint pl. a Burger King –, de úgy döntöttek, változtatnak az eddigi stratégián.
Céljuk, hogy a brand sokkal elérhetőbbnek tűnjön, és egyaránt meg szeretnék szólítani a vegánokat, vegetáriánusokat, flexitáriánusokat és a húsimádókat is.
Beéneklik magukat a hús történelmébe
A kampány első eleme egy másfél perces musical, amiben az emberiség és a húsevés nagyon rövid történetéről énekel Noah Weisberg, megemlítve a hunokat, az egyiptomiakat és az aztékokat is, mielőtt bemutatná a történelmi áttekintés legújabb – jelenkori – szereplőjét, a növényt.
A „Making Meat History” című rövid, zenés produkció címét kétféleképpen is lehet értelmezni. Egyrészt érthetjük úgy, hogy az Impossible Foods célja a történelemkönyvek hasábjaira űzni a húsfogyasztást, hogy helyébe a növényi alapú alternatív fehérjeforrások kerüljenek. Másrészt utalhat arra is, hogy az Impossible szeretne a hústörténelem részévé válni, csak éppen a növényi termékekkel.
Egy másik spot, a The Summer of Impossible pedig kifejezetten a húsimádókat célozza meg, akiknél azt szeretné elérni a cég, hogy tekintsenek rájuk is húskészítményeket gyártó cégként, azzal a különbséggel, hogy ők növényekből állítják elő a termékeiket.
Ezek direkt nagyon könnyed és érthető reklámok, hogy a termékeink és az állati eredetű verziók közötti választás ne tűnjön annyira ijesztőnek. Azt akarjuk, hogy a vásárlók tudják, nem kell feladniuk az imádott húsokat. Az Impossible termékek húskészítmények, csak növényből készülnek, szóval ugyanolyan finomak, csak van számos előnyük
– mondja Leslie Sims, a cég marketing vezetője.
Az Impossible Foods a frissen alakult SUPER SERIOUS nevű kreatív stúdióval együttműködve hozta létre a kampányt, melynek alapítója Terry Crews amerikai színész.
Amatőr tájképfotós, öko-podcaster és állatjogi aktivista, aki lelkesen érdeklődik a fenntarthatóság és a természetvédelem iránt. Több civil egyesület alapítótagjaként rendszeresen részt vesz környezeti neveléssel, fenntarthatósággal és ismeretterjesztéssel kapcsolatos projektek szervezésében és lebonyolításában. Szabadidejét leginkább olvasásra, túrázásra, önképzésre és angol nyelvű vegán videók feliratozására fordítja.