A Burger King harmadik alkalommal hozza vissza a humorral és iróniával vegyített reklámkampányát. Az idei évben a gyerekek kerültek a főszerepbe.
A növényi alapú termékeket gyártó cégeknek szerencsére nem kell a szomszédba menniük, ha némi kreativitásra van szükség. Legyen szó akár meghökkentő, akár vicces hirdetésről, a kreatív csapatok mindig előállnak valami olyasmivel, amiről érdemes beszámolni – különösen azért, mert ezek a tévéreklámok vagy plakátok nem sűrűn jutnak el Magyarországra.
Nagy valószínűséggel a Burger King legújabb, „Confusing Times” (zavart keltő idők) fantázianévre hallgató reklámjával sem fogunk találkozni a magyar csatornákon. És bár igaz, hogy a népszerű hamburgerező nem kifejezetten a növényi felhozataláról ismert, a reklám a növényi alapú kínálat népszerűsítését tűzte ki célul – egy kis öniróniát belecsempészve a folyamatba.
A zsinórban harmadik éve újraalkotott reklámkampányt most is a madridi székhelyű DAVID reklámügynökség készítette, és idén a gyermekek szemszögéből tekinthetünk rá a sokszor tényleg zavarba ejtően kusza világra. Az alig másfél perces alkotást a 2010-ben Oscar-díjra jelölt Claudia Llosa rendezte.
A videóban olyan mélyenszántó filozófiai kérdésekkel találkozunk, mint hogy nevezhető-e süteményes bödönnek az a bödön, amiből elfogyott a süti, vagy hogy miért tesz fel a tanár bácsi olyan sok kérdést, amikor neki ezeket tudnia kéne.
A reklám a Long Chicken, növényi alapú csirkehúst tartalmazó szendvicsre fut ki, ami teljesen olyan ízű, mint a csirke, még sincs benne csirkehús. „Most akkor ez zöldségnek számít?” – teszi fel a kérdést a zavart kislány, miközben édesapja a szendvicset falatozza.
Remek szórakozás volt felfedezni és kitágítani ezt a határtalanul kreatív lehetőséget a Burger King növényi termékeinek reklámozására. A gyermekek szemszögéből szemlélni a zavartságot, valamint a gyerekekkel együtt dolgozni egyszerre volt izgalmas és kihívást jelentő folyamat
– mondta Saulo Rocha, a DAVID kommunikációs igazgatója.
Sabrina Ferretti, a Burger King marketingigazgatója úgy fogalmazott, hogy a kampány mostani változatával az volt a céljuk, hogy visszatérjenek a Burger King növényi alapú kalandozásainak eredetéhez. Ezért a mostani kampányban – amelybe tévéreklám, plakátok, rádiós hirdetések stb. is tartoznak – nem egy kifejezett terméket, hanem a növényi kínálatból számos opciót igyekeznek népszerűsíteni.
Habár a cég továbbra is jellemzően állatok felhasználásával termeli a bevételei jelentős részét, a gyorséttermek viszonylatában kifejezetten nyitottnak számítanak a növényi alapú étkezéssel kapcsolatban. Rendszeresen alakítják át – időszakosan – éttermeiket vegán étkezdékké, valamint növényi kínálatuk is a konkurencia előtt jár, bár ebből sajnos Magyarországon semmit nem tapasztalhatunk.

Amatőr tájképfotós, öko-podcaster és állatjogi aktivista, aki lelkesen érdeklődik a fenntarthatóság és a természetvédelem iránt. Több civil egyesület alapítótagjaként rendszeresen részt vesz környezeti neveléssel, fenntarthatósággal és ismeretterjesztéssel kapcsolatos projektek szervezésében és lebonyolításában. Szabadidejét leginkább olvasásra, túrázásra, önképzésre és angol nyelvű vegán videók feliratozására fordítja.