Most olvasott cikk
Az Impossible Foods, vagy a Beyond Meat a növényi hamburgerek királya?

Az Impossible Foods, vagy a Beyond Meat a növényi hamburgerek királya?

Vegán laborhús Beyond Meat

A Moonshot Collaborative oldal felmérésének köszönhetően kiderül, hogy a két brand közül melyik tekinthető a növényi hamburgerek királyának, de fény derül egy érdekességre is a fogyasztók válaszai alapján.

A növényi húskészítmények és alternatív fehérjeforrások piacán régóta két név uralja a terepet. Mivel még mindig viszonylag új szektorról van szó, talán túlzás lenne azt állítani, hogy a verseny annyira kétpólusú, mint mondjuk a kólák piacán, de az biztos, hogy jelenleg az Impossible Foods és a Beyond Meat messze a legismertebb növényi húsokat gyártó cégek az Egyesült Államokban, és jó eséllyel az egész világon is.

Na de mi a különbség a növényi hamburgerek között?

A Moonshot Collaborative kíváncsi volt, hogy a két növényi alapú óriás közül melyiket kedvelik jobban a vásárlók, melyiket lehetne megkoronázni a növényi hamburgerek királyaként. És bár kijelenthető, hogy az egyik cég egy kicsivel a másik előtt végzett, a felmérés arra is rávilágított, hogy a válaszadók nem nagyon tudnak különbséget tenni a két termék között.

Az eredmények egyébként jól visszatükrözik a két cég marketing- és terjesztési stratégiáját is, vagyis azt, hogy a Beyond Meat jelent meg először a piacon és leginkább áruházakban kezdték el terjeszteni a termékeiket, míg az Impossible inkább az éttermekre fókuszált. Emiatt az Impossible több étteremben, a Beyond termékei pedig több szupermarketben érhetők el.

Az 540 megkérdezett közül mind az Impossible Burgert (60%), mind a Beyond Burgert (58%) elég sokan kóstolták már, de az Impossible-t kicsivel többen. A magukat vegetáriánusként, vagy inkább vegetáriánusként meghatározó válaszadók közül viszont többen próbálták a Beyondot. Az alacsony jövedelmű háztartásokban lakók sokkal nagyobb mértékben próbálták az Impossible termékét, és túlnyomórészt gyorséttermekben.

A pozitív visszajelzés is nagyjából azonos mértékben oszlik meg a két brand között. A Beyondot a kóstolók 84%-a kedvelte, 48%-uk pedig kifejezetten kedvelte, az Impossible Burger esetében ugyanezek az értékek 89% és 56%. Beyond Burgert a kérdezettek 67%-a fog valószínűleg vásárolni a következő évben is, az Impossible Burger kapcsán 77% válaszolt ugyanígy.

Nincs egyértelmű győztes

Az Impossible Burgerek minimális előnye a legtöbb mutatóban talán annak tudható be, hogy a felmérésben résztvevők nagyobb arányban jelölték meg a jövőbeli vásárlások indokaként a jó ízt (Impossible – 64%; Beyond – 60%) és az egészséget (Impossible – 59%; Beyond – 55%) az Impossible javára, de a Beyondot többen azonosítják az állatjóléttel.

Ennek az oka a kutatást végzők szerint az lehet, hogy mivel a termék hamarabb került a piacra, az etikai szempontok alapján vásárlók hamarabb rátaláltak és kialakult egyfajta brandhűség.

Érdekes, hogy mivel a vásárlók nem nagyon tudják megkülönböztetni a két növényi hamburgert, így a legtöbben azt sem tudták eldönteni, hogy adott kijelentések melyik cég gyártmányaira utalnak.

Egyedül abban volt némi egyetértés, hogy az Impossible Burgert lehet a Burger Kingben kapni (ezt a résztvevők 50%-a tudta), de a többi kérdés kapcsán a válaszadók kétharmada nem tudta eldönteni, hogy melyikre igaz.

Összességében elmondható, hogy az Impossible Burgerek hangyányival a Beyond Burgerek előtt járnak népszerűségben, de mindkét brandnek megvan a saját vásárlói köre. Az Impossible termékeit valamivel egészségesebbnek tartják, és a húsevő és mindenevő vásárlók nagyobb mértékben fogyasztják. A Beyond pedig a vegetáriánusok és az etikai indíttatásból vásárlók között népszerűbb.

© 2018-2023 Prove.hu – Empátia Sztori Nonprofit Kft.