A The Vegan Society szervezet tanúsította, hogy a The Body Shop globális kozmetikai lánc 100 százalékig vegán márka. Minden termékük megfelelt a vegán kritériumoknak. A cég ezzel 2021-es vállalásának tett eleget.
Két cég vegán logóját emelte ki teljes mértékben megbízhatóként a korábban a Prove-nak nyilatkozó, vegán termékekkel dolgozó kozmetikus, Csernai Judit. Szerinte kozmetikai területen a tisztán növényi eredetet biztonságosan a The Vegan Society és a V-Label jelzése tanúsítja. Ezek a vállalatok ugyanis csak beható vizsgálat után adják meg a logóhasználati engedélyt. Ennek a keretében pedig nem kizárólag az összetevőket elemzik, hanem végigveszik a gyártási folyamat egyes elemeit is.
Az egyik említett vállalat, a The Vegan Society elismerésével büszkélkedhet most a The Body Shop, a világ második legnagyobb kozmetikai lánca. Januárban jelentette be a szépségipari cég, hogy minden egyes általa forgalmazott termékre rákerülhet a vegán logó – írja a One Green Planet.
A The Body Shop még 2021-ben tűzte ki célul, hogy teljes mértékben vegán márkává váljon. Ekkor a portfóliójának 60 százalékán szerepelt a vegán védjegy. Ugyanakkor büszkén hirdetik magukról, hogy nem ma tudatosult a cég vezetőiben, mennyire fontos szempont, hogy a kozmetikumok elkészüléséhez ne legyen szükség állati szenvedésre. Állításuk szerint ezért már 1989-ben kampányoltak az állatkísérletek betiltásáért.
Ez az eredmény a változást előnyben részesítő erkölcsi világképünk kifejeződése, és egészen a gyökereinkig, az állatok jólétének védelméig nyúlik vissza. A 100 százalékban vegán minősítésű termékportfólió egy olyan cél volt, amelyért évek óta dolgoztunk
– mondta Hilary Lloyd, a The Body Shop észak-amerikai márkáért és aktivizmusért felelős alelnöke.
A tisztán vegán márka kevés, a vegán kozmetikum annál több
Néhány évvel ezelőtt még szabályosan vadászni kellett a drogériákban a kizárólag növényi összetevőket tartalmazó, állatkísérletektől mentes kozmetikumokra. Mára azonban sokat változott a helyzet ilyen szempontból. Egyre nagyobb arányban vannak jelen a boltok polcain az erőszakmentes és vegán kozmetikumok.
Európában a vegán kozmetikumok piaca 2023 és 2028 között 2,2 milliárd dollárral, azaz több mint 750 milliárd forinttal bővülhet a Research and Markets piackutató cég becslése szerint. Prognózisában a vállalat a kozmetikumok kategóriájába sorolta a bőr- és hajápolási termékeket és a színezésre alkalmas termékeket.
Egyre több kozmetikai termékeket kínáló vállalat hozakodik elő ennek megfelelően kizárólag növényi összetevőkből álló produktummal. A kizárólag növényi alapú palettával bíró cég egyelőre kevés, de a hagyományos termékeket kínálók egyre nagyobb arányban kínálnak vegán kozmetikumokat is.

Csernik-Varga Adrienn korábban sport-, majd gazdasági újságíróként dolgozott. Kamaszkora óta az volt az álma, hogy újságíróvá váljon. Nem sokkal azt követően pedig, hogy vegán lett, megjelent benne az igény, hogy a munkája is tükrözze az életmódját. Fontosnak tartja, hogy tudatos választásaival az öltözködés, étkezés, takarítás, vásárlás és az élet minden területén példát mutasson a kislányának. Amik igazán feldobják egy napját: egy jól sikerült interjú, az őszi és tavaszi napsütés, egy jó könyv és az, ha a kis családja repetázik egy-egy vegán fogásból.