Most olvasott cikk
Ez a kozmetikai márka már 100 százalékban vegán lett

Ez a kozmetikai márka már 100 százalékban vegán lett

A The Body Shop márka már 100 százalékban vegán

A The Vegan Society szervezet tanúsította, hogy a The Body Shop globális kozmetikai lánc 100 százalékig vegán márka. Minden termékük megfelelt a vegán kritériumoknak. A cég ezzel 2021-es vállalásának tett eleget.

Két cég vegán logóját emelte ki teljes mértékben megbízhatóként a korábban a Prove-nak nyilatkozó, vegán termékekkel dolgozó kozmetikus, Csernai Judit. Szerinte kozmetikai területen a tisztán növényi eredetet biztonságosan a The Vegan Society és a V-Label jelzése tanúsítja. Ezek a vállalatok ugyanis csak beható vizsgálat után adják meg a logóhasználati engedélyt. Ennek a keretében pedig nem kizárólag az összetevőket elemzik, hanem végigveszik a gyártási folyamat egyes elemeit is.

Az egyik említett vállalat, a The Vegan Society elismerésével büszkélkedhet most a The Body Shop, a világ második legnagyobb kozmetikai lánca. Januárban jelentette be a szépségipari cég, hogy minden egyes általa forgalmazott termékre rákerülhet a vegán logó – írja a One Green Planet.

A The Body Shop még 2021-ben tűzte ki célul, hogy teljes mértékben vegán márkává váljon. Ekkor a portfóliójának 60 százalékán szerepelt a vegán védjegy. Ugyanakkor büszkén hirdetik magukról, hogy nem ma tudatosult a cég vezetőiben, mennyire fontos szempont, hogy a kozmetikumok elkészüléséhez ne legyen szükség állati szenvedésre. Állításuk szerint ezért már 1989-ben kampányoltak az állatkísérletek betiltásáért.

Ez az eredmény a változást előnyben részesítő erkölcsi világképünk kifejeződése, és egészen a gyökereinkig, az állatok jólétének védelméig nyúlik vissza. A 100 százalékban vegán minősítésű termékportfólió egy olyan cél volt, amelyért évek óta dolgoztunk

– mondta Hilary Lloyd, a The Body Shop észak-amerikai márkáért és aktivizmusért felelős alelnöke.

A tisztán vegán márka kevés, a vegán kozmetikum annál több

Néhány évvel ezelőtt még szabályosan vadászni kellett a drogériákban a kizárólag növényi összetevőket tartalmazó, állatkísérletektől mentes kozmetikumokra. Mára azonban sokat változott a helyzet ilyen szempontból. Egyre nagyobb arányban vannak jelen a boltok polcain az erőszakmentes és vegán kozmetikumok.

Európában a vegán kozmetikumok piaca 2023 és 2028 között 2,2 milliárd dollárral, azaz több mint 750 milliárd forinttal bővülhet a Research and Markets piackutató cég becslése szerint. Prognózisában a vállalat a kozmetikumok kategóriájába sorolta a bőr- és hajápolási termékeket és a színezésre alkalmas termékeket.

Egyre több kozmetikai termékeket kínáló vállalat hozakodik elő ennek megfelelően kizárólag növényi összetevőkből álló produktummal. A kizárólag növényi alapú palettával bíró cég egyelőre kevés, de a hagyományos termékeket kínálók egyre nagyobb arányban kínálnak vegán kozmetikumokat is.

© 2018-2023 Prove.hu – Empátia Sztori Nonprofit Kft.