A The Vegan Society szervezet tanúsította, hogy a The Body Shop globális kozmetikai lánc 100 százalékig vegán márka. Minden termékük megfelelt a vegán kritériumoknak. A cég ezzel 2021-es vállalásának tett eleget.
Két cég vegán logóját emelte ki teljes mértékben megbízhatóként a korábban a Prove-nak nyilatkozó, vegán termékekkel dolgozó kozmetikus, Csernai Judit. Szerinte kozmetikai területen a tisztán növényi eredetet biztonságosan a The Vegan Society és a V-Label jelzése tanúsítja. Ezek a vállalatok ugyanis csak beható vizsgálat után adják meg a logóhasználati engedélyt. Ennek a keretében pedig nem kizárólag az összetevőket elemzik, hanem végigveszik a gyártási folyamat egyes elemeit is.
Az egyik említett vállalat, a The Vegan Society elismerésével büszkélkedhet most a The Body Shop, a világ második legnagyobb kozmetikai lánca. Januárban jelentette be a szépségipari cég, hogy minden egyes általa forgalmazott termékre rákerülhet a vegán logó – írja a One Green Planet.
A The Body Shop még 2021-ben tűzte ki célul, hogy teljes mértékben vegán márkává váljon. Ekkor a portfóliójának 60 százalékán szerepelt a vegán védjegy. Ugyanakkor büszkén hirdetik magukról, hogy nem ma tudatosult a cég vezetőiben, mennyire fontos szempont, hogy a kozmetikumok elkészüléséhez ne legyen szükség állati szenvedésre. Állításuk szerint ezért már 1989-ben kampányoltak az állatkísérletek betiltásáért.
Ez az eredmény a változást előnyben részesítő erkölcsi világképünk kifejeződése, és egészen a gyökereinkig, az állatok jólétének védelméig nyúlik vissza. A 100 százalékban vegán minősítésű termékportfólió egy olyan cél volt, amelyért évek óta dolgoztunk
– mondta Hilary Lloyd, a The Body Shop észak-amerikai márkáért és aktivizmusért felelős alelnöke.
A tisztán vegán márka kevés, a vegán kozmetikum annál több
Néhány évvel ezelőtt még szabályosan vadászni kellett a drogériákban a kizárólag növényi összetevőket tartalmazó, állatkísérletektől mentes kozmetikumokra. Mára azonban sokat változott a helyzet ilyen szempontból. Egyre nagyobb arányban vannak jelen a boltok polcain az erőszakmentes és vegán kozmetikumok.
Európában a vegán kozmetikumok piaca 2023 és 2028 között 2,2 milliárd dollárral, azaz több mint 750 milliárd forinttal bővülhet a Research and Markets piackutató cég becslése szerint. Prognózisában a vállalat a kozmetikumok kategóriájába sorolta a bőr- és hajápolási termékeket és a színezésre alkalmas termékeket.
Egyre több kozmetikai termékeket kínáló vállalat hozakodik elő ennek megfelelően kizárólag növényi összetevőkből álló produktummal. A kizárólag növényi alapú palettával bíró cég egyelőre kevés, de a hagyományos termékeket kínálók egyre nagyobb arányban kínálnak vegán kozmetikumokat is.

Csernik-Varga Adrienn korábban sport-, jelenleg gazdasági újságíróként dolgozik. Kamaszkora óta az volt az álma, hogy újságíróvá váljon, és ezt az álmot felnőttként is csak rövid időre engedte el, majd gyorsan visszatalált hozzá. Fontosnak tartja, hogy tudatos választásaival az öltözködés, étkezés, takarítás, vásárlás és az élet minden területén példát mutasson a kislányának, valamint mindazoknak, akik a környezetében és az olvasói között nyitottak a zöld megoldásokra. Amik igazán feldobják egy napját: egy jól sikerült interjú, az őszi és tavaszi napsütés, egy jó könyv és az, ha a kis családja repetázik egy-egy vegán fogásból.