Most olvasott cikk
Egyre több a vegán kozmetikum, de nem árt résen lenni vásárláskor

Egyre több a vegán kozmetikum, de nem árt résen lenni vásárláskor

Egy piackutató becslése szerint 2028-ig jócskán bővülhet a vegán kozmetikumok európai piaca. Egyik márka sem akar lemaradni a lehetőségről. Mindenesetre érdemes figyelni, sok cég kínál „természetes” feliratú terméket, amely nem vegán.

Néhány évvel ezelőtt még szabályosan vadászni kellett a drogériákban a kizárólag növényi összetevőket tartalmazó, állatkísérletektől mentes kozmetikumokra. Mára azonban sokat változott a helyzet ilyen szempontból. Egyre nagyobb arányban vannak jelen a boltok polcain az erőszakmentes és vegán kozmetikumok.

Európában a vegán kozmetikumok piaca 2023 és 2028 között 2,2 milliárd dollárral, azaz több mint 750 milliárd forinttal bővülhet a Research and Markets piackutató cég friss becslése szerint. Prognózisában a vállalat a kozmetikum kategóriába sorolta a bőr- és hajápolási termékeket és a színezésre alkalmas termékeket.

A növekedés húzóereje egyértelműen az egyre nagyobb kereslet. A piackutató szerint az európai fogyasztók körében is egyre nagyobb a tudatosság

  • az állatjólét,
  • a fenntarthatóság és
  • a hagyományos kozmetikumok környezeti hatásaival kapcsolatban is.

A fogyasztók egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek arra, hogy olyan termékek kerüljenek a kosarukba, amelyek etikus és fenntartható módon készültek. Egyre többen keresnek tudatosan olyan márkákat, amelyek növényi összetevőkkel dolgoznak, és a fogyasztói preferenciák között előtérbe került az újrahasznosítható csomagolás is.

Európában a vegán kozmetikumok elsődleges húzópiacai

  • az Egyesült Királyság,
  • Németország,
  • Franciaország,
  • Olaszország és
  • Spanyolország.

Terméktípusok tekintetében Európában a bőrápolási termékek vitték a pálmát tavaly a vegán kozmetikumok között. Az eladások 40 százalékát tették ki ezek az ilyen típusú áruk.

Megkerülhetetlenné váltak a vegán kozmetikumok

Egyre több kozmetikai termékeket kínáló vállalat hozakodik elő kizárólag növényi összetevőkből álló produktummal. A Glossier is ezek közé sorolható: a közelmúltban jelentették be, hogy februárban piacra dobják ajakápolójuk vegán verzióját. A L’Oréal Paris szintén veganizálta, alkoholmentessé, olajmentessé és illatanyagmentessé tette egyik alapozóját, amelyet közel harminc éve gyárt. A H&M fast fashion cég szépségápolási részlege, a H&M Beauty is előállt vegán kozmetikumaival, amelyek az OHH! (OH HEY HERO) termékcsaládhoz tartoznak.

A piac ezt megköveteli már. Ahogy egyre több új márka tűnik fel a porondon, mások pedig a »tiszta termékek« irányában fejlesztenek, senki nem akar lecsúszni erről a hajóról

– mondta Natalie Kotlyar, a BDO tanácsadó vállalat kiskereskedelmi és fogyasztói részlegének vezetője az Egyesült Államokban.

A vegán fogyasztóknak ugyanakkor nem árt résen lenni. Egyre több olyan termék van ugyanis, amely a „tiszta” vagy a „természetes” címkéket kapja meg, ezek pedig nem feltétlen csak növényi összetevőkből állnak össze. Választáskor érdemes tehát ragaszkodni szigorúan a vegán felirathoz, amennyiben azt szeretnéd, hogy állati eredetű anyagoktól biztosan mentes legyen az adott kozmetikum.

(Business Wire)

© 2018-2023 Prove.hu – Empátia Sztori Nonprofit Kft.