Most olvasott cikk
Fast fashion és vegánság? A H&M vegán kozmetikai termékekkel állt elő

Fast fashion és vegánság? A H&M vegán kozmetikai termékekkel állt elő

Vegán szépségápolási termékekkel rukkolt elő a H&M fast fashion üzletlánc: egyszerűséget és megbízhatóságot ígérnek az új árucikkekkel kapcsolatban. Erre azonban némi árnyékot vetnek a cég korábbi zöldre mosási botrányai.

Vegán termékekkel rukkolt elő a H&M szépségápolási részlege, a H&M Beauty, a most piacra dobott árucikkek az OHH! (OH HEY HERO) termékcsaládhoz tartoznak. Ezek világszerte összesen több mint kétezer üzletükben megvásárolhatóak, valamint bizonyos piacokon online is elérhetőek – többek között Magyarországon is.

A kollekció a következő termékeket tartalmazza:

  • testradír,
  • dezodor,
  • borotva és tartozékai,
  • borotvakrém,
  • testápoló,
  • tusfürdő,
  • kézkrém,
  • testszérum.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

H&M Beauty (@hmbeauty) által megosztott bejegyzés

A H&M meglehetősen összetett üzenetet szeretne közvetíteni az új szépségápolási kollekcióval. Egyfelől ünnepelnék testünk elfogadását és a kibontakozási szabadságot, valamint szeretnék elérni, hogy „a fiatalok merjenek saját maguk hősei lenni”.

Nem hiszünk a bonyolult rutinokban, a rétegesen egymásra halmozott termékekben és a túlárazott formulákban – ez a kollekció az elfogadásról és a hozzáférhetőségről szól, miközben innovatív és megbízható is

– mondta Sabina Odqvist, a H&M Beauty saját márkás termékekért felelős vezetője.

Zöldre mosási botrányok a H&M körül

A H&M évek óta rendszeresen közzéteszi aktuális fenntarthatósági jelentését. Ugyanakkor az idei davosi Világgazdasági Fórumon (WEF) éppen arra hívta fel a figyelmet beszédében António Guterres, az Egyesült Nemzetek Szervezetének (ENSZ) főtitkára, hogy fenntartásokkal kell kezelni a cégek zöld vállalásait és a fenntarthatósággal kapcsolatban elért eredményeiket.

A főtitkár elmondta, meglátása szerint egyre több cég jelöl ki zérókibocsátási célokat, ezekhez azonban homályos viszonyítási pontokat adnak csak meg. Kiemelte, ezzel egyszerre vezetik félre a vásárlókat, a befektetőket és a szabályozó hatóságokat is.

A H&M is több alkalommal szembesült már zöldre mosási vádakkal – fenntarthatósági kommunikáció ide vagy oda. Legutóbb például az Egyesült Államokban, a Missouri állambeli szövetségi bíróságon nyújtottak be csoportos keresetet a svéd üzletlánc ellen. Ennek keretében azzal vádolják a fast fashion cégóriást, hogy a „Tudatos választás” (The Consciuos Choice) névre keresztelt kollekciója „félrevezető, jogellenes és megtévesztő” módon próbál tőkét kovácsolni a fogyasztói zöld trendekből.

A felperesek szerint a H&M azt a hamis illúziót kelti vásárlóiban, hogy a termékeik választásával környezettudatos döntést hoznak, ezért még felárat is fizettetnek a gyanútlan fogyasztókkal.
A fenntarthatósági stratégiákat arra az elképzelésre alapozni, hogy a fogyasztók továbbra is megvásárolhatják az eldobható, műanyag árukat (hiszen azokat több termékké át lehet alakítani, újra lehet hasznosítani), rendkívül problematikus

– olvasható a beadványban.

(Vegconomist)

© 2018-2023 Prove.hu – Empátia Sztori Nonprofit Kft.