Vegán szépségápolási termékekkel rukkolt elő a H&M fast fashion üzletlánc: egyszerűséget és megbízhatóságot ígérnek az új árucikkekkel kapcsolatban. Erre azonban némi árnyékot vetnek a cég korábbi zöldre mosási botrányai.
Vegán termékekkel rukkolt elő a H&M szépségápolási részlege, a H&M Beauty, a most piacra dobott árucikkek az OHH! (OH HEY HERO) termékcsaládhoz tartoznak. Ezek világszerte összesen több mint kétezer üzletükben megvásárolhatóak, valamint bizonyos piacokon online is elérhetőek – többek között Magyarországon is.
A kollekció a következő termékeket tartalmazza:
- testradír,
- dezodor,
- borotva és tartozékai,
- borotvakrém,
- testápoló,
- tusfürdő,
- kézkrém,
- testszérum.
A H&M meglehetősen összetett üzenetet szeretne közvetíteni az új szépségápolási kollekcióval. Egyfelől ünnepelnék testünk elfogadását és a kibontakozási szabadságot, valamint szeretnék elérni, hogy „a fiatalok merjenek saját maguk hősei lenni”.
Nem hiszünk a bonyolult rutinokban, a rétegesen egymásra halmozott termékekben és a túlárazott formulákban – ez a kollekció az elfogadásról és a hozzáférhetőségről szól, miközben innovatív és megbízható is
– mondta Sabina Odqvist, a H&M Beauty saját márkás termékekért felelős vezetője.
Zöldre mosási botrányok a H&M körül
A H&M évek óta rendszeresen közzéteszi aktuális fenntarthatósági jelentését. Ugyanakkor az idei davosi Világgazdasági Fórumon (WEF) éppen arra hívta fel a figyelmet beszédében António Guterres, az Egyesült Nemzetek Szervezetének (ENSZ) főtitkára, hogy fenntartásokkal kell kezelni a cégek zöld vállalásait és a fenntarthatósággal kapcsolatban elért eredményeiket.
A főtitkár elmondta, meglátása szerint egyre több cég jelöl ki zérókibocsátási célokat, ezekhez azonban homályos viszonyítási pontokat adnak csak meg. Kiemelte, ezzel egyszerre vezetik félre a vásárlókat, a befektetőket és a szabályozó hatóságokat is.
A H&M is több alkalommal szembesült már zöldre mosási vádakkal – fenntarthatósági kommunikáció ide vagy oda. Legutóbb például az Egyesült Államokban, a Missouri állambeli szövetségi bíróságon nyújtottak be csoportos keresetet a svéd üzletlánc ellen. Ennek keretében azzal vádolják a fast fashion cégóriást, hogy a „Tudatos választás” (The Consciuos Choice) névre keresztelt kollekciója „félrevezető, jogellenes és megtévesztő” módon próbál tőkét kovácsolni a fogyasztói zöld trendekből.
A felperesek szerint a H&M azt a hamis illúziót kelti vásárlóiban, hogy a termékeik választásával környezettudatos döntést hoznak, ezért még felárat is fizettetnek a gyanútlan fogyasztókkal.
A fenntarthatósági stratégiákat arra az elképzelésre alapozni, hogy a fogyasztók továbbra is megvásárolhatják az eldobható, műanyag árukat (hiszen azokat több termékké át lehet alakítani, újra lehet hasznosítani), rendkívül problematikus
– olvasható a beadványban.
Csernik-Varga Adrienn korábban sport-, jelenleg gazdasági újságíróként dolgozik. Kamaszkora óta az volt az álma, hogy újságíróvá váljon, és ezt az álmot felnőttként is csak rövid időre engedte el, majd gyorsan visszatalált hozzá. Fontosnak tartja, hogy tudatos választásaival az öltözködés, étkezés, takarítás, vásárlás és az élet minden területén példát mutasson a kislányának, valamint mindazoknak, akik a környezetében és az olvasói között nyitottak a zöld megoldásokra. Amik igazán feldobják egy napját: egy jól sikerült interjú, az őszi és tavaszi napsütés, egy jó könyv és az, ha a kis családja repetázik egy-egy vegán fogásból.