A cég vezetői fontos lépést tettek, a közösségi portál dolgozói pedig pozitívan állnak az étrendbeli változtatásokhoz.
A San Franciscóban lévő központ egy kifejezetten az ilyen átalakulások levezénylésével foglalkozó céggel együttműködve a növényi alapú fogásokat előtérbe helyező ételkínálatot alakított ki a vállalati étkezdében.
A Sodexo tulajdonába tartozó Good Eating Company felelős az irodai dolgozók étkeztetéséért, a növényi alapú reformot viszont a Greener by Default (GBD) szervezet tervei alapján valósították meg, amely a fenntartható, növényi alapú ételekre való átállás folyamatában játszott szerepet.
Ennek eredménye, hogy a cégnél most 65%-ban növényi ételkínálat található, a tehéntej helyett pedig a zabtej lett az általánosan használt tejital.
Húsos ételek továbbra is kaphatók a LinkedIn kantinjában, de ezeknek a száma drasztikusan lecsökkent. A leginkább környezetterhelő marhahúsos fogások például csak heti egy alkalommal fordulnak elő az étlapon. A cég reméli, hogy a dolgozók ennek következtében automatikusan a sokkal környezetbarátabb fogásokat részesítik majd előnyben.
Amikor az olyan vállalati trendteremtő, mint a LinkedIn bebizonyítja, hogy az embereknek egyáltalán nincs ellenére a növényi alapú étkezés, ha elérhetőek és ínycsiklandók az ételek, az egy nagy előrelépés a fenntartható élelmiszerkultúra irányába
– nyilatkozta Katie Catnrell, a Greener by Default vezérigazgatója a Plant Based News-nak.
Miről váltottak a LinkedInnél?
Az átalakulást megelőzően lényegesen több húsos étel szerepelt a kínálatban, és a növényi fogásokat csak egy különálló standon szolgálták fel.
Az arányok megdöntése érdekében a GBD egy több hónapon át tartó átmeneti folyamatot dolgozott ki, amely fokozatosan hozta be az új növényi fogásokat. Eközben folyamatosan monitorozták a dolgozók véleményét az ételekről, akik pozitívan viszonyultak a váltáshoz.
A teljes váltás nagyjából három hónap alatt zajlott le, és most arányaiban annyival több növényi fogás van az étlapon, mint amennyivel több húsos étel szerepelt a reformot megelőzően. A siker egyik titkának a GBD azt tartja, hogy a kínálatba a közkedvelt ételek veganizált változatait részesítették előnyben.
Anna Bohbot, a LinkedIn étkeztetési vezetője pozitívan nyilatkozott a Greener by Defaulttal való közös munkájukról és előrevetítette, hogy az együttműködés itt nem áll meg, ugyanis szeretnék a többi iroda kantinjait is hasonló módon átalakítani.
A GBD-nek a LinkedIn előtt sem kellett szégyenkeznie a klientúrája miatt. A szolgáltatásukat igénybe vevő szervezetek között szerepel a Harvard Egyetem és a Stanford Medicine is.
Amatőr tájképfotós, öko-podcaster és állatjogi aktivista, aki lelkesen érdeklődik a fenntarthatóság és a természetvédelem iránt. Több civil egyesület alapítótagjaként rendszeresen részt vesz környezeti neveléssel, fenntarthatósággal és ismeretterjesztéssel kapcsolatos projektek szervezésében és lebonyolításában. Szabadidejét leginkább olvasásra, túrázásra, önképzésre és angol nyelvű vegán videók feliratozására fordítja.