Most olvasott cikk
A ‘vegán’ szó uralja a közösségi médiát (piackutatás)

A ‘vegán’ szó uralja a közösségi médiát (piackutatás)

A 'vegán' szó uralja a közösségi médiát (piackutatási eredmény)

Míg 10 éve az sem volt világos, hogy miért lesz valaki vegetáriánus, ma már egyértelmű választás a veganizmus.

A közösségi média trendeket vizsgáló Brandwatch piackutató cég éves jelentése szerint 2018-ban az ételekkel foglalkozó influencerek 54%-a posztolt a veganizmusról, főleg a vegán/növényi étrendről. Ez kétszer több, mint a gluténmentes és a vegetáriánus influencerek és posztok száma. Egyértelműen túlnőtte ezeket a témákat is a vegán (növényi) ételek térhódítása.

Átlagosan a növényi alapú alternatívák voltak a témák, mint a ‘vegán csirke’, ‘vegán pizza’, ‘vegán csokoládé’, ‘vegán torta’, ‘vegán tojás’ vagy ‘saláta’. Természetesen a lista itt nem ér véget.

Habár a Brandwatch most kizárólag a Twittert elemezte, érdemes megnézni más platformokat is.

Minden platformot ural

A 'vegán' szó uralja a közösségi médiát (piackutatás)

Instagramon például a #vegan hashtag 64 millió, a #GoVegan 7 millió, a #VegansOfIG pedig több mint 12,3 millió posztot tartalmaz.

Facebookon a legnagyobb vegán oldalak több milliós követőtáborral rendelkeznek, és az egyik legjobb összefoglaló a fejlődő vegán mozgalomról a Plant Based News által évente elkészített VEGAN filmek.

Az International Taste Solutions a 2018-as étel trend listáján a harmadik helyen helyezte el a veganizmust. Az ITS észrevételei szerint az Unilever Food Solutions kijelentette:

A 2017-es év egyik legjelentősebb sikere a vegetáriánus és a vegán étkezési szokások. Növekvő elérhetőségével és változatosságával az éttermekben lassan átveheti a hatalmat az állati eredetű ételek felett az egészségtudatos növényi étrend.

A mai fiatal generáció minden eddigi generációnál nyitottabb az etikus és egészségtudatos életmódra, amelyre tökéletes példa a veganizmus és a növényi étrend.

Az NPD-csoport tanulmánya szerint több mint 43 millió amerikai fogyasztó rendszeresen vásárol vegán ételeket, például mandulát, tofut és növényi hamburgereket. Ráadásul ezeknek az embereknek a 86%-a nem tartja magát vegetáriánusnak vagy vegánnak.

Nem véletlen, hogy mindenki az etikus termékeket választja. Az utóbbi időben rengetegen rádöbbentek, hogy milyen kegyetlen az állattenyésztés, mint a hús-, tej-, tojásipar.

© 2018-2023 Prove.hu – Empátia Sztori Nonprofit Kft.