Míg 10 éve az sem volt világos, hogy miért lesz valaki vegetáriánus, ma már egyértelmű választás a veganizmus.

A közösségi média trendeket vizsgáló Brandwatch piackutató cég éves jelentése szerint 2018-ban az ételekkel foglalkozó influencerek 54%-a posztolt a veganizmusról, főleg a vegán/növényi étrendről. Ez kétszer több, mint a gluténmentes és a vegetáriánus influencerek és posztok száma. Egyértelműen túlnőtte ezeket a témákat is a vegán (növényi) ételek térhódítása.

Átlagosan a növényi alapú alternatívák voltak a témák, mint a ‘vegán csirke’, ‘vegán pizza’, ‘vegán csokoládé’, ‘vegán torta’, ‘vegán tojás’ vagy ‘saláta’. Természetesen a lista itt nem ér véget.

Habár a Brandwatch most kizárólag a Twittert elemezte, érdemes megnézni más platformokat is.

Minden platformot ural

A 'vegán' szó uralja a közösségi médiát (piackutatás)

Instagramon például a #vegan hashtag 64 millió, a #GoVegan 7 millió, a #VegansOfIG pedig több mint 12,3 millió posztot tartalmaz.

Facebookon a legnagyobb vegán oldalak több milliós követőtáborral rendelkeznek, és az egyik legjobb összefoglaló a fejlődő vegán mozgalomról a Plant Based News által évente elkészített VEGAN filmek.

Korábban már megjósolták, hogy a vegán ételek fogják uralni a 2018-as étel trendeket, és ez úgy látszik, teljesen helytálló megállapítás volt.

Az International Taste Solutions a 2018-as étel trend listáján a harmadik helyen helyezte el a veganizmust. Az ITS észrevételei szerint az Unilever Food Solutions kijelentette:

A 2017-es év egyik legjelentősebb sikere a vegetáriánus és a vegán étkezési szokások. Növekvő elérhetőségével és változatosságával az éttermekben lassan átveheti a hatalmat az állati eredetű ételek felett az egészségtudatos növényi étrend.

Tavaly év végén pedig már egyértelmű volt, hogy a veganizmus bekerült a köztudatba, a mainstream médiába és az internetet is uralja.

A mai fiatal generáció minden eddigi generációnál nyitottabb az etikus és egészségtudatos életmódra, amelyre tökéletes példa a veganizmus és a növényi étrend.

Az NPD-csoport tanulmánya szerint több mint 43 millió amerikai fogyasztó rendszeresen vásárol vegán ételeket, például mandulát, tofut és növényi hamburgereket. Ráadásul ezeknek az embereknek a 86%-a nem tartja magát vegetáriánusnak vagy vegánnak. 

Nem véletlen, hogy mindenki az etikus termékeket választja. Az utóbbi időben rengetegen rádöbbentek, hogy milyen kegyetlen az állattenyésztés, mint a hús-, tej-, tojásipar.

Nem hiszel nekem? Nézd meg magad:

Dominion (2018) – full documentary [Official]

A DOMINION drónokkal és rejtett kamerás felvételekkel leplezi le az állattenyésztés szörnyűségeit, amelyet az ipar szándékosan nem mutat. Két órás, full HD dokumentumfilm.

Raul

Raul

Alapító
Hiszem, hogy Magyarországot néhány éven belül a világ egyik legtudatosabb, legnyitottabb országává tudjuk tenni, ahol könnyű a környezet megóvása, hősies az állatok megmentése, fontos az egészségünk fenntartása, nyitott a társadalmunk és mindennapos az összefogás.

Írd le a véleményed!

Mindjárt kész vagy!

Ide fogjuk küldeni a napi útmutatókat, ezért kérlek pontos adatokat adj meg.