Most olvasott cikk
Egyre több önkiszolgáló étterem kínál vegán opciókat az USA-ban

Egyre több önkiszolgáló étterem kínál vegán opciókat az USA-ban

Az USA cafeteriai vegán termékeket kínálnak

Az egyik legnagyobb ételkiszállító cég, a Sysco megalkotta a Simply Sysco termékvonalat, amelyben növényi alapú húsokat és tejeket kínál. Emellett a Beyond Meat kolbászait is forgalmazza.

A növényi alapú termékvonalát a Nemzetközi Étteremszövetség Hotel- és Motel bemutatóján prezentálta a nyilvánosságnak Chicagoban.

A kínálatban találhatunk vegán húsgolyókat, mandulatejet, karfiolból készült pizzát, valamint csicseriborsóból, vörös lencséből és zöldségekből álló salátát. Emellett a Beyond Meat növényi alapú kolbászát is forgalmazni fogja; a Beyond Sausage-t, amely ízvilága az állati eredetű kolbászra emlékeztet.

A fogyasztói szokások megváltozása kényszerítette arra a vállalatot, hogy bevezesse ezeket a termékeket a kínálatába. Az NPD Csoport adatai alapján az USA-ban élő húsevők negyede rendszeresen fogyaszt növényi alapú ételeket.

„Ebben az iparágban erős a verseny, senki nem akar lemaradni”

nyilatkozta Benjamin Udave, a Sysco Los Angeles ügyvezető igazgatója a Food News-nak.

„Ha nem változol és nem növekszel, akkor gyorsan elavulttá válsz.”

Könnyű a váltás növényekre

A termékbemutatón a vállalat séfje a karfiolból készült pizzát készítette el, amelyet a Danone vegán mozzarellájával koronázott meg. A Danone márkamenedzsere, Meg Stocker szerint az emberek nem csupán otthon készítenek vegán ételeket – az éttermekben is egyre nagyobb az igény a növényi alapú opciókra. A fogyasztók főként az állatjogok és a fenntarthatósági kérdések miatt keresik ezeket a termékeket.

„Az étlapok is visszatükrözik ezeket az igényeket. Az éttermek elég gyorsan alkalmazkodtak a megváltozott fogyasztói preferenciákhoz, és növényi alapú fogásokat is kínálnak”

– fejtette ki Meg Stocker. Hozzátette, hogy a vegán termékek iránti kereslet növekedése 800 százalékos volt.

„A fogyasztók fele szívesen látna még több növényi alapú ételt az étlapon.”

Stocker szerint a növényi alapú ételek elterjedése könnyen kiszoríthatja a hagyományos ételeket.

„Nem kell nagy mértékben megváltoztatni a recepteket ahhoz, hogy növényi alapúak legyenek”

Vegán laborhús Beyond Meat
Beyond Meat

Vegán versenyhelyzet

A közelmúltban két vegán óriás hívta fel magára a figyelmet: a Beyond Meat és az Impossible Foods. Mindketten vegán burgereket forgalmaznak.

A Beyond Meat volt az első vegán húst forgalmazó vállalat, amely tőzsdére lépett és történelmet írt, hiszen az övé volt a legsikeresebb első kereskedési nap két évtized óta. A termékei 25.000 helyen elérhetőek világszerte. Olyan láncok árulják, mint a TGI Fridays és a Carl’s JR. A Beyond Meat ügyvezetője, Ethan Brown olcsóbbá akarja tenni a növényi alapú termékeit a valódi húsból készült vetélytársainál.

Az Impossible Foods is tervezi, hogy tőzsdére lép, azonban a vállalat nem siet el semmit. A cég most kapott 300 millió dolláros befektetést hírességektől. Jay-Z és a The Daily Show műsorvezetője is invesztált a vállalatba.

A tőkét arra fogják használni, hogy egy harmadik műszakot is bevezessenek az Oaklandi gyáruknál, hogy lépést tudjanak tartani a kereslettel. Az Impossible Foods célja, hogy év végéig az USA-ban és Kanadában minden Burger Kingben kaphatóak legyenek a vegán burgerek. Emellett számos másik mainstream gyorsétteremlánc is érdeklődik a vegán hús árusítása iránt; az Arby’s, a Wendy’s, a Subway és a Dunkin’.

A vegán hús népszerűségének gyors növekedése annak is köszönhető, hogy globálisan ismert márkák is elkezdtek növényi alapú fehérjeforrásokat forgalmazni. A Tyson, a világ legnagyobb húsipari vállalata és a Beyond Meat egykori részvényese ebben az évben fogja piacra dobni a saját vegán húskészítményeit.

A Nestlé is bemutatta a saját vegán burgerét Európában, az Incredible Burgert. Ez jelenleg a németországi McDondald’s-okban kapható.

„Úgy gondoljuk, hogy ez a trend tartós lesz, mivel a fogyasztók elkezdtek máshogy tekinteni a fehérjebevitelükre. Ezenfelül sokak szeretnék csökkenteni az étrendjük ökológiai lábnyomának mértékét”

– nyilatkozta Mark Schneider a CNBC-nek.

© 2018-2023 Prove.hu – Empátia Sztori Nonprofit Kft.