Most olvasott cikk
Egy húsiparellenes reklámkampány, amire mindenki nemet mondott

Egy húsiparellenes reklámkampány, amire mindenki nemet mondott

különleges reklámkampány a húsipar ellen

Észak-Karolina az egyik legnagyobb sertéshús-előállító az Egyesült Államokban. A több mint 8 millió malaccal az itt lakók leginkább csak a tányérjukon és az éttermekben találkoznak. Most két fotós úgy döntött, megmutatják, amit az emberek nem látnak. A reklámkampány viszont nem az állatok szenvedésére vagy a velük való kegyetlen bánásmódra, hanem a szeretetre alapoz. Ahogy arra számítani lehetett, nagyon erős ellenszélben kell vitorlázniuk, de nem adják fel.

Észak-Karolinában állítják elő a harmadik legtöbb sertéshúst Amerikában. Az állam 450-nél is több BBQ-étteremmel „büszkélkedhet”, amelyek étlapján megtalálható a disznóhús. Az állam lakói viszont a legritkább esetben találkoznak a velük együtt élő 8 millió sertéssel. Az állatok nagyüzemi telepeken, betonfalak mögött élik szenvedéstől terhes életüket. Az államban korábban érvényben lévő törvények nem is tették lehetővé, hogy felnyissák a lakosok szemét. Minden állatvédő akció komoly retorziót vont maga után. A farmokon készült felvételeket – még ha minősített állatkínzást is rögzítettek – súlyosan büntették. 2023 februárjában a törvényt alkotmányellenesnek minősítették.

Fotó: Picturing Pigs

Két fotós, Mary Shannon Johnstone és Jane M. Casteline úgy döntöttek, megmutatják az észak-karolinai lakosoknak, ami eddig rejtve volt a szemük elől. De nem abban a formában, ahogy a legtöbben számítanának rá. Elfertőzött sebektől szenvedő, mozgásra képtelen anyakocák és a testvéreik mellett holtan fekvő kismalacok helyett a mentett állatok életét mutatják be fotóikon. Azt az életet, ami minden malac számára elérhető lenne, ha nem élelmiszerként, hanem érző, intelligens élőlényekként tekintenénk rájuk.

Nem azt akarjuk, hogy az emberek szánják a malacokat. A szégyen és a bűntudat ösztönző lehet, de úgy hisszük, a szeretet és a könyörület erősebb

– mondták a fotósok.

Terveik szerint a képeket óriásplakátok formájában mutatták volna be, de mint kiderült, a sertésipar által uralt államban ez nem is olyan egyszerű dolog.

Az ügynökségek egyszerűen visszautasították a reklámkampányt

A két fotós – akik 2015-ben találkoztak egy állatmenhelyen, ahol önkénteskedtek – két óriásplakátot tervezett. Az egyiken két testvér (Iris és Brianne), a másikon pedig Daisy látható. A testvérpárt bemutató plakáton a „Life is better with friends. Pigs think so too.” (Az élet jobb barátokkal. A malacok is így gondolják.) felirat szerepel. A másikon az „Enjoying summer? Pigs like sunshine too.” (Élvezed a nyarat? A malacok is szeretnek sütkérezni.) szöveg olvasható. Mindkettő plakátra rákerült a kampány szlogenje is: A malac barát, nem étel!

Jane M. Casteline fotós (Fotó:Picturing Pigs)

Az első szerződést az Admiral Outdoor reklámügynökséggel írták alá, ám amikor az ügynökség meglátta a képeket, visszalépett. Mint kiderült, az Admiral Outdoor cég azé a családé, akik az egyik legnagyobb sertéstenyésztők az államban. Ezek után számos másik ügynökség sem állt velük szóba, vagy csak annyit mondtak, hogy nem vesznek részt ebben az egészben. Volt, akik azt hitték, az egész egy vicc. Végül egy félreeső, növényzettel benőtt részen sikerült kihelyezni az óriásplakátokat. Az egész folyamat „elkeserítő és frusztráló volt” a két fotós szerint.

A szerződésük már lejárt a jelenlegi ügynökséggel, de a plakátok továbbra is kint maradnak, amíg valaki más nem tart igényt a helyre. A reklámkampány alapján egy dokumentumfilm is készül, ami a napokban kapott anyagi támogatást a Cucalorus Film Foundationtől.

(Plant Based News)

© 2018-2023 Prove.hu – Empátia Sztori Nonprofit Kft.