Most olvasott cikk
A McDonald’s bemutatta a Double McPlant vegán burgerét

A McDonald’s bemutatta a Double McPlant vegán burgerét

McDonald's

Az egy pogácsás verzió annyira jól szerepelt, hogy a McDonald’s továbbfejlesztette a népszerű vegán burgerét.

Egy új vegán fogás bevezetésével kezdi az új esztendőt a McDonald’s. Január 4-től az Egyesült Királyságban és Írországban is elérhető lesz a Double McPlant, a tavaly bevezetésre került és azóta is nagy népszerűségnek örvendő McPlant felturbózott változata.

A gyorsétterem a Beyond Meat növényi húspogácsáit használja a burgerben. Ezen felül ketchup, mustár, egy speciális vegán szósz, hagyma, uborka, saláta, paradicsomkarika és növényi sajt alkotják az összeállítást.

Az étterem azt is megerősítette, hogy a húspogácsákat külön erre a célra használt grillrácson sütik és még az elkészítéshez használt eszközök sem közösek a húsos pogácsákéval. Tehát a burger hozzávalói és elkészítési módja is teljesen vegán.

A McPlant burger tavaly szeptemberi tesztüzeme óta sokan hangot adtak abbéli vágyuknak, hogy a McDonald’s készítsen egy két húspogácsás verziót is, ennek a kérésnek tett eleget a cég a mostani lépéssel.

Beyond Meat és a McPlant platform

A Beyond Meat még 2021-ben kötött egy 3 éves szerződést a McDonald’s-szal a gyorsétterem McPlant platformjának kifejlesztésére, mely az étterem növényi alapú kínálatát foglalja magában.

A cél, hogy idővel minél több plant-based termék kerüljön a kínálatba, mint mondjuk a növényi „csirkés” hamburgerek, vagy a vegán „tükörtojásos” reggeli szendvicsek. A fejlesztések eddigi eredménye a McPlant hamburger.

Az eredeti McPlant-et Európán belül eddig Svédországban, Ausztriában, Dániában, az Egyesült Királyságban és Portugáliában lehetett kapni. Jelenleg a hollandiai éttermek kínálatának állandó része.

A cég az USA-ban is tesztelte a terméket, eleinte Texas, Kalifornia és Louisiana államokban, később 600 étteremre kiterjesztve az elérhetőséget, de a tesztüzem befejeztével egyelőre nem lehetett megtudni semmit az országszintű bevezetésről.

A McDonald’s nem kapkodta el a növényi kínálat bővítését, holott versenytársai már egy ideje részt vesznek az étkeztetési reform alakításában és fejlesztésében. A Burger King nemcsak kínálatát módosítja a változó igényeknek megfelelően, de számos éttermet alakított át teljesen vegánná hosszabb-rövidebb időre.

Az itthon is népszerű KFC pedig egy évvel ezelőtt vezette be amerikai éttermeiben a vegán „csirkeszárnyakat”, amit szintén a Beyond Meattel közösen fejlesztettek ki.

© 2018-2023 Prove.hu – Empátia Sztori Nonprofit Kft.