Az egy pogácsás verzió annyira jól szerepelt, hogy a McDonald’s továbbfejlesztette a népszerű vegán burgerét.
Egy új vegán fogás bevezetésével kezdi az új esztendőt a McDonald’s. Január 4-től az Egyesült Királyságban és Írországban is elérhető lesz a Double McPlant, a tavaly bevezetésre került és azóta is nagy népszerűségnek örvendő McPlant felturbózott változata.
A gyorsétterem a Beyond Meat növényi húspogácsáit használja a burgerben. Ezen felül ketchup, mustár, egy speciális vegán szósz, hagyma, uborka, saláta, paradicsomkarika és növényi sajt alkotják az összeállítást.
Az étterem azt is megerősítette, hogy a húspogácsákat külön erre a célra használt grillrácson sütik és még az elkészítéshez használt eszközök sem közösek a húsos pogácsákéval. Tehát a burger hozzávalói és elkészítési módja is teljesen vegán.
A McPlant burger tavaly szeptemberi tesztüzeme óta sokan hangot adtak abbéli vágyuknak, hogy a McDonald’s készítsen egy két húspogácsás verziót is, ennek a kérésnek tett eleget a cég a mostani lépéssel.
Beyond Meat és a McPlant platform
A Beyond Meat még 2021-ben kötött egy 3 éves szerződést a McDonald’sszal a gyorsétterem McPlant platformjának kifejlesztésére, mely az étterem növényi alapú kínálatát foglalja magában.
A cél, hogy idővel minél több plant-based termék kerüljön a kínálatba, mint mondjuk a növényi „csirkés” hamburgerek, vagy a vegán „tükörtojásos” reggeli szendvicsek. A fejlesztések eddigi eredménye a McPlant hamburger.
Az eredeti McPlantet Európán belül eddig Svédországban, Ausztriában, Dániában, az Egyesült Királyságban és Portugáliában lehetett kapni. Jelenleg a hollandiai éttermek kínálatának állandó része.
A cég az USA-ban is tesztelte a terméket, eleinte Texas, Kalifornia és Louisiana államokban, később 600 étteremre kiterjesztve az elérhetőséget, de a tesztüzem befejeztével egyelőre nem lehetett megtudni semmit az országszintű bevezetésről.
A McDonald’s nem kapkodta el a növényi kínálat bővítését, holott versenytársai már egy ideje részt vesznek az étkeztetési reform alakításában és fejlesztésében. A Burger King nemcsak kínálatát módosítja a változó igényeknek megfelelően, de számos éttermet alakított át teljesen vegánná hosszabb-rövidebb időre.
Az itthon is népszerű KFC pedig egy évvel ezelőtt vezette be amerikai éttermeiben a vegán „csirkeszárnyakat”, amit szintén a Beyond Meattel közösen fejlesztettek ki.

Amatőr tájképfotós, öko-podcaster és állatjogi aktivista, aki lelkesen érdeklődik a fenntarthatóság és a természetvédelem iránt. Több civil egyesület alapítótagjaként rendszeresen részt vesz környezeti neveléssel, fenntarthatósággal és ismeretterjesztéssel kapcsolatos projektek szervezésében és lebonyolításában. Szabadidejét leginkább olvasásra, túrázásra, önképzésre és angol nyelvű vegán videók feliratozására fordítja.