A növényi húsokat gyártó THIS nemcsak a nagyszerű alternatív fehérjekészítményeiről, vegán szalonnájáról, de a szokatlan, sokszor meghökkentő marketingfogásairól is ismert.
A brit élelmiszeripari cég legújabb húzása egyedi, merész, és minden kétséget kizáróan elég hatékony is, már amennyiben az volt a cél, hogy beszéljenek a vállalatról.
A realisztikus növényi húskészítményeket – csirkefalatokat, marhahúspogácsákat, előre csomagolt szendvicseket – gyártó vállalat csillaga elég szép ütemben ível felfelé. Legújabb termékük, a klasszikus szalonnacsíkok a leírás alapján a legvalósághűbb utánzat, ami valaha készült.
A cég szerint egy ilyen minőségű növényi utánzat megjelenése után a valódi sertésből készült szalonna teljesen okafogyottá vált, a csapat hivatalos állami temetést szervezett a népszerű angol reggelik elengedhetetlen hozzávalójának.
Az eseményen díszegyenruhába öltözött rézfúvósok kísérték a virágokból kirakott „bacon” felirattal feldíszített koporsót a járókelők legnagyobb megdöbbenésére. A cég Instagram-oldalára feltöltött videót már több mint kétezren kedvelték.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
THIS – Plant-based Food (@this.uk) által megosztott bejegyzés
Az interneten sokan dicsérik a vállalat kreativitását és legújabb, meghökkentő reklámkampányukat, ám olyanok is akadnak, akik ízléstelennek tartják a megvalósítást, hiszen még csak öt hónap telt el II. Erzsébet királynő halála óta.
„Mi a THIS-nél igazán megértjük azt a túláradó boldogságot, amit a szalonna nyújtott ennek a nemzetnek. Ezt figyelembe véve nem volt más lehetőségünk, minthogy méltó temetéssel emlékezzünk meg a reggelik királyának uralkodásáról. Büszkén visszük tovább a fáklyát, de tisztában vagyunk a ránk nehezedő felelősség súlyával, hogy britek millióinak biztosítsuk a reggeli hozzávalót. Nyugodj békében, szalonna. És köszi” – nyilatkozott a reklám kapcsán Andy Shovel, a THIS társalapítója.
Számos kreatív marketingesemény van a hátuk mögött
Tavaly a bolondok napja alkalmából egy olyan álhírről forgattak videót, amiben lelepleztek egy húsüzemet, ahol már régóta a cég termékeit használják valódi hús helyett, ezzel tévesztve meg a vásárlókat.
A vicces videó persze reklámként is értelmezhető, hiszen a fogyasztóknak egyáltalán nem tűnt fel, hogy a húsüzem átveri őket és növényi készítményeket árul állati termékek helyett, ami a cég termékeinek minőségét dicséri.
Az egyik legmerészebb húzásuk az amszterdami Van Gogh Múzeum megtréfálása volt, amikor egy módosított festményt lógattak fel a falra, ami egy órán keresztül fent is maradt. A holland festő Napraforgók c. művét alakították át kicsit a cég emberei a THIS darált marhahúst ráfestve az alkotásra, a hozzá tartozó információs táblán pedig a Mincent Van Gogh név szerepelt.
A szójáték magyarra nem fordítható, de a mince (darálthús) és a Vincent szavak összemosásával jön létre.
Amatőr tájképfotós, öko-podcaster és állatjogi aktivista, aki lelkesen érdeklődik a fenntarthatóság és a természetvédelem iránt. Több civil egyesület alapítótagjaként rendszeresen részt vesz környezeti neveléssel, fenntarthatósággal és ismeretterjesztéssel kapcsolatos projektek szervezésében és lebonyolításában. Szabadidejét leginkább olvasásra, túrázásra, önképzésre és angol nyelvű vegán videók feliratozására fordítja.