Most olvasott cikk
Zac Efron 2 év után feladta a növényi étrendet, de szíve szerint még mindig vegán lenne

Zac Efron 2 év után feladta a növényi étrendet, de szíve szerint még mindig vegán lenne

Zac Efron

Két év vegán étrend után Zac Efron visszacsempészte az étrendjébe a húst – számolt be róla a Men’s Healthnek.

A 34 éves sztár, akit sokan a Baywatchból, míg a Disney-rajongók inkább a High School Musicalből ismerhetnek, egy friss interjúban mesélte el, hogy bár két év után feladja a növényi étrendet, “sajnálja az életmódváltást, mivel morálisan azt kívánja, bárcsak vegán lehetne”.

Állítása szerint a visszaváltás oka, hogy “a szervezete nem a megfelelő módon dolgozta fel a zöldségeket”, ezért úgy döntött, “abbahagyja, és kipróbál valami újat”. A színész nemcsak újra bevezet minden állati eredetű ételt az étrendjébe, de az időszakos böjtölésben látja a jövőt.

Miután több ételintolerancia vizsgálatnak is alávetette magát, azóta az új étrendje napi két adag, magas fehérjetartalmú étkezésből áll, és mindkét alkalmat egy-egy adag almaecet elfogyasztása előzi meg.

Elmondása szerint a teste késztette arra, hogy újra húsokat egyen. Kedveli a belsőségeket, mint a máj, de időnként a csontlevesre vagy épp a szarvashúsra is rákíván, amiket olyan növényi alapú ételekkel egészít ki a megfelelő mennyiségű napi szénhidrát érdekében, mint a quinoa és az édesburgonya.

Korábban Miley Cyrus is arról számolt be, hogy bár elhivatott vegánnak vallotta magát – még egy tetoválása is van, ami erről ad tanúbizonyságot -, mégis visszavezette “a halakat és az omega zsírsavakat tartalmazó húsokat” az étrendjébe, mert úgy érezte, “nem működik megfelelően az agya”.

Nem működik a vegán étrend?

Nemcsak Zac Efron az egyetlen, néhány világsztár anekdotikus példája alapján arra következtethetünk, hogy a vegán étrend nem is olyan optimális, ahogyan azt a vegánok állítják. Ezért érdemes megnézni, hogy mit mondanak a tudományos kutatások a növényi étkezésről.

Az Egyesült Államok legnagyobb dietetikai szervezete, a több mint 100 ezer szakemberből álló Academy of Nutrition and Dietetics (Táplálkozástudományi és Dietetikai Akadémia) álláspontja a vegetáriánus és vegán étrendekről a következő:

[…] a megfelelően összeállított vegetáriánus és vegán étrend egészséges, megfelelő tápértékkel bír, és akár egészségügyi előnyökkel is járhat bizonyos betegségek megelőzésében és kezelésében. Ezek az étrendek az élet minden szakaszában megfelelőek, beleértve a terhességet, szoptatást, csecsemőkort, gyermekkort, kamaszkort, idősebb felnőttkort és a sportolókat is.

“[…] A vegetáriánus és vegán életmód csökkenti bizonyos betegségek, pl. az ischaemiás szívbetegség, 2-es típusú cukorbetegség, magas vérnyomás, bizonyos ráktípusok és az elhízás kockázatát.”

Az állásfoglalásban elhangzik továbbá, hogy a vegetáriánus és vegán étrendek a jellemzően alacsony telített zsírbevitel és a sok zöldség, gyümölcs, teljes értékű gabona, hüvelyes, szójatermék, olajos magvak fogyasztása miatt csökkentik az LDL-koleszterinszintet (ez a “rossz” koleszterin) és a vércukorszintet is.

A Physicians Committee for Responsible Medicine, azaz az Orvosok Bizottsága A Felelős Gyógyászatért egy olyan 12 ezer szakember közreműködésével működő szervezet, amely a növényi étrendet kifejezetten támogatja egészségügyi előnyei miatt.

Állásfoglalásukban azt írják, a gyümölcsöket, zöldségeket, teljes értékű gabonákat és hüvelyeseket előnyben részesítő növényi alapú étrend rostban, vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag, koleszterintől mentes és kevés telített zsírt tartalmaz. Leírják, hogy ezeket az ételcsoportokat változatosan fogyasztva minden szükséges tápanyagot megkap a testünk, a fehérjét és a kalciumot is beleértve.

© 2018-2022 Prove.hu – Empátia Sztori Nonprofit Kft.