Most olvasott cikk
Elriasztja a fogyasztókat, ha állatokat látnak a hústermékek csomagolásán

Elriasztja a fogyasztókat, ha állatokat látnak a hústermékek csomagolásán

Zaklatott arcú nő a boltban egy csomagolásra néz.

A vörös húsok csomagolása számos módon befolyásolhatja a vásárlási kedvet. Egy friss felmérés kiderítette, hogy nem célszerű állatokat használni rajtuk. Ez ugyanis nem hat ösztönzőleg a vásárlókra. Sokkal hatásosabb, ha szépen összeállított ételek és főzési tanácsok kapnak helyet a csomagolásokon.

A húst fogyasztó vásárlók nem szeretik, ha emlékeztetik őket a döntéseik áldozataira. Az Agriculture and Horticulture Development Board (AHDB) legfrissebb felméréséből kiderül, hogy a vörös húsok csomagolásán feltüntetett állatok képe negatívan hat a vásárlási kedvre – számolt be oldalán az AHDB.

A brit környezetvédelmi minisztérium alá tartozó bizottság célja az volt, hogy kiderítse, milyen módon tudná növelni a húsértékesítési mutatókat, azok ugyanis egy ideje folyamatosan csökkennek.

Ezzel a kutatással azt próbáltuk kideríteni, hogyan tudnánk optimalizálni a vörös húsok csomagolását és címkézését, hogy a fogyasztókat visszacsalogassuk ehhez a termékcsaládhoz

– olvasható a kutatás eredményeit taglaló cikk elején.

Az AHDB a következő pontokban foglalta össze a felmérés főbb eredményeit:

  • Azok a csomagolások tetszettek leginkább a vásárlóknak és fokozták a vásárlási hajlandóságot, amelyeken az adott húsból készült ételek képei kaptak helyet.
  • Az ízre és a minőségre vonatkozó megerősítések és a tökéletes elkészítési javaslatok voltak a leghatékonyabb ösztönző üzenetek.
  • Az elkészítési javaslatok önbizalmat adnak a fogyasztóknak, különösen, amikor olyan húst vásárolnak, amit nem ismernek annyira.
  • A vörös húsok csomagolásán célszerű feltüntetni a termék számos előnyét, többek között a B12-vitamint és alacsony zsírtartalmat. Fontos hangsúlyozni, hogy ezek természetes tulajdonságok, nem mesterségesen hozzáadott dolgok.
  • A vásárlók szeretik tudni, honnan érkezett az áru, hogy milyen körülmények között nevelkedett az állat, amikor még élt, valamint a jólétet igazoló hitelesítést.
  • Nem célszerű elárasztani a csomagolást üzenetekkel. Ideális esetben egy hosszabb üzenetet és néhány egyszerű tényt tartalmazzon.
  • A vásárlók nem szerették, ha a csomagolás sokat kitakar a termékből, és a ragasztott matricákat. Ha egy ilyen matricán látszott, hogy előzetesen leszedték, az csökkentette a termék iránti vásárlási kedvet.

A szervezet idén év elején egy kampányt is indított, amiben a kiegyensúlyozott étkezést próbálják népszerűsíteni. Mindezt úgy, hogy a hirdetésekben a bárány- és marhahús, valamint a tejtermékek fogyasztására buzdítanak. A kampány hiányos és megtévesztő jellege miatt a brit reklámhatóságnál be is panaszolták a szervezetet.

A vörös húsok csomagolása elfedi a valóságot

Nem meglepő, hogy az állatok képe negatívan hat a vásárlási kedvre. Senki nem szereti, ha emlékeztetik rá, hogy az ebédje egykor egy érző, intelligens élőlény volt. A húsevő fogyasztók többsége felmérések szerint bűntudatot érez, amikor az állatok elfogyasztása kerül szóba. Ezt a tényt erősíti meg az AHDB felmérése is.

Amennyiben szeretnél másodlagos képeket használni a környezetvédelmi vagy állatjóléti üzenet átadásához, a kutatás alapján a fogyasztók a füves vagy képzeletbeli tájat kedvelik. Habár egyeseket nem zavart, a legtöbben nem szerették az állatok képeit

– olvasható a cikkben.

Érdekesség, hogy a legtöbb vásárló számára fontos, hogy a csomagoláson feltüntessék az állatjóléti információkat a gyártók. Az a legjobb, ha ezt az üzenetet valamilyen plecsnivel alá is támasztják. Annak ellenére, hogy számtalanszor kiderült már, az ilyen állatjóléti hitelesítések leginkább csak a fogyasztók lelkiismeretét hivatottak megnyugtatni.

© 2018-2023 Prove.hu – Empátia Sztori Nonprofit Kft.