Zaklatott arcú nő a boltban egy csomagolásra néz.

Elriasztja a fogyasztókat, ha állatokat látnak a hústermékek csomagolásán

A vörös húsok csomagolása számos módon befolyásolhatja a vásárlási kedvet. Egy friss felmérés kiderítette, hogy nem célszerű állatokat használni rajtuk. Ez ugyanis nem hat ösztönzőleg a vásárlókra. Sokkal hatásosabb, ha szépen összeállított ételek és főzési tanácsok kapnak helyet a csomagolásokon.

A húst fogyasztó vásárlók nem szeretik, ha emlékeztetik őket a döntéseik áldozataira. Az Agriculture and Horticulture Development Board (AHDB) legfrissebb felméréséből kiderül, hogy a vörös húsok csomagolásán feltüntetett állatok képe negatívan hat a vásárlási kedvre – számolt be oldalán az AHDB.

A brit környezetvédelmi minisztérium alá tartozó bizottság célja az volt, hogy kiderítse, milyen módon tudná növelni a húsértékesítési mutatókat, azok ugyanis egy ideje folyamatosan csökkennek.

Ezzel a kutatással azt próbáltuk kideríteni, hogyan tudnánk optimalizálni a vörös húsok csomagolását és címkézését, hogy a fogyasztókat visszacsalogassuk ehhez a termékcsaládhoz

– olvasható a kutatás eredményeit taglaló cikk elején.

Az AHDB a következő pontokban foglalta össze a felmérés főbb eredményeit:

  • Azok a csomagolások tetszettek leginkább a vásárlóknak és fokozták a vásárlási hajlandóságot, amelyeken az adott húsból készült ételek képei kaptak helyet.
  • Az ízre és a minőségre vonatkozó megerősítések és a tökéletes elkészítési javaslatok voltak a leghatékonyabb ösztönző üzenetek.
  • Az elkészítési javaslatok önbizalmat adnak a fogyasztóknak, különösen, amikor olyan húst vásárolnak, amit nem ismernek annyira.
  • A vörös húsok csomagolásán célszerű feltüntetni a termék számos előnyét, többek között a B12-vitamint és alacsony zsírtartalmat. Fontos hangsúlyozni, hogy ezek természetes tulajdonságok, nem mesterségesen hozzáadott dolgok.
  • A vásárlók szeretik tudni, honnan érkezett az áru, hogy milyen körülmények között nevelkedett az állat, amikor még élt, valamint a jólétet igazoló hitelesítést.
  • Nem célszerű elárasztani a csomagolást üzenetekkel. Ideális esetben egy hosszabb üzenetet és néhány egyszerű tényt tartalmazzon.
  • A vásárlók nem szerették, ha a csomagolás sokat kitakar a termékből, és a ragasztott matricákat. Ha egy ilyen matricán látszott, hogy előzetesen leszedték, az csökkentette a termék iránti vásárlási kedvet.

A szervezet idén év elején egy kampányt is indított, amiben a kiegyensúlyozott étkezést próbálják népszerűsíteni. Mindezt úgy, hogy a hirdetésekben a bárány- és marhahús, valamint a tejtermékek fogyasztására buzdítanak. A kampány hiányos és megtévesztő jellege miatt a brit reklámhatóságnál be is panaszolták a szervezetet.

A vörös húsok csomagolása elfedi a valóságot

Nem meglepő, hogy az állatok képe negatívan hat a vásárlási kedvre. Senki nem szereti, ha emlékeztetik rá, hogy az ebédje egykor egy érző, intelligens élőlény volt. A húsevő fogyasztók többsége felmérések szerint bűntudatot érez, amikor az állatok elfogyasztása kerül szóba. Ezt a tényt erősíti meg az AHDB felmérése is.

Amennyiben szeretnél másodlagos képeket használni a környezetvédelmi vagy állatjóléti üzenet átadásához, a kutatás alapján a fogyasztók a füves vagy képzeletbeli tájat kedvelik. Habár egyeseket nem zavart, a legtöbben nem szerették az állatok képeit

– olvasható a cikkben.

Érdekesség, hogy a legtöbb vásárló számára fontos, hogy a csomagoláson feltüntessék az állatjóléti információkat a gyártók. Az a legjobb, ha ezt az üzenetet valamilyen plecsnivel alá is támasztják. Annak ellenére, hogy számtalanszor kiderült már, az ilyen állatjóléti hitelesítések leginkább csak a fogyasztók lelkiismeretét hivatottak megnyugtatni.

Ez a cikk is érdekelhet:

Sertések fekete orra látszik ki a deszka alatt

Legyengült, rühes, mozdulni képtelen állatokat találtak a besnyői horrortanyán

A Fejér vármegyei Besnyőn állatvédők érkeztek egy házhoz, ahol kutyákat,

Kőrösi Bogdán írás iránti szeretete hosszú évekre nyúlik vissza. Az ELTE BTK egyetemi újságjának hasábjain és több online felületen jelentek meg cikkei, filmkritikái, beszámolói. Az írás mellett lelkesen érdeklődik a fenntarthatóság és a természetvédelem iránt. A Mondolo Egyesület alapítótagjaként rendszeresen részt vesz környezeti neveléssel, fenntarthatósággal és ismeretterjesztéssel kapcsolatos projektek szervezésében és lebonyolításában. A veganizmus jelenti számára azt az életfilozófiát, amivel kompromisszumok nélkül tud azonosulni, immáron közel egy évtizede.

Küldd tovább a cikket!

Kövess minket Facebookon is!

Neked ajánljuk

Egy tál kapros-olívás spaghetti alla puttanesca

Spaghetti alla puttanesca, azaz az utcalányok tésztája – klasszikusan pikáns, halmentes verzióban

Panna cotta kék tányéron, körülötte fügék, fügelevelek

Fügés panna cotta – légiesen elegáns desszert az ősz ízeivel

Káposztás gnocchi kék tányérban, céklakrémmel körülvéve, rajta pirított tofukockák

Káposztás gnocchi céklakrémmel és füstölt tofuval – ünnepi ízek hétköznapokra

Legnépszerűbb

Receptajánlók és a legfontosabb tippek a tudatos élethez

Csatlakozz 40 000 fős hírlevél-közösségünkhöz, és kapj heti inspirációkat.

Olvass tovább:

Szűrők

Elkészítési idő

Elkészítési idő

Recept típusa

Recept típusa filter

Konyha

Konyha filter

Allergén

Allergének