Most olvasott cikk
Tovább zöldít az IKEA, csökkentik a tejfelhasználást is

Tovább zöldít az IKEA, csökkentik a tejfelhasználást is

Az IKEA klímapozitív mérleget szeretne 2030-ra, ehhez pedig elengedhetetlen, hogy tovább csökkentsék az állati eredetű termékek felhasználását.

Komoly célkitűzéseket fogalmazott meg az IKEA, a világhírű svéd bútorszaküzlet.

2030-ra klímapozitívak szeretnének lenni, vagyis több üvegházhatású gáz légkörből való eltűntetését, vagy a légkörbe kerülésének megakadályozását szeretnék elérni, mint amennyit a vállalat globális működése kibocsát.

Ráadásul mindezt a saját értékesítési és gyártási hálózatukon belül, a vásárlóik, beszállítóik és anyagellátóik bevonásával szeretnék elérni, nem pedig offsettinggel, vagyis nem azt tervezik, hogy – csúnyán mondva – megvásárolják a karbonsemlegességüket valamelyik ezzel foglalkozó cégtől.

A nemrég napvilágot látott 2022-es fenntarthatósági jelentés részletesen végigveszi azokat az irányokat és területeket, amelyeken az elkövetkezendő években változtatást szeretnének alkalmazni, és ebből a híres IKEA-étkezde által kínált menü sem maradt ki.

Az IKEA tovább bővítené a növényi fogásokat is

A bútorüzlet éttermét évente 520 millió vásárló keresi fel, vagyis nyugodtan kijelenthetjük, hogy az üzlet által kínált fogások és az étteremben bevezetett változtatások globálisan is jelentős befolyással bírnak, és sok ember emberhez jutnak el az IKEA által közvetített étkezéssel kapcsolatos üzenetek.

A cég jelentése szerint (13. oldal) folyamatosan növekszik a növényi alapú ételeket választó vendégek száma. A plant-based és a zöldséges golyók részesedése például 17%-ra nőtt a 2021-es 14%-hoz képest.

2022-ben tejmentes fagylalttal is előrukkoltak, aminek a fogadtatása olyan jól sikerült, hogy a cég azóta azt igyekszik kideríteni, mi lenne a legjobb módja annak, hogy kivezessék, vagy helyettesítsék a tejtermékeket.

Folyamatosan kutatjuk, milyen módon tudnánk megszüntetni, vagy lecserélni a tejtermékeket a kínálatunkban – anélkül, hogy rontanánk az ízeken –, hogy tovább csökkenthessük az ételeink hozzávalóinak környezeti hatását

– olvasható a jelentésben.

Az IKEA tavaly három németországi üzletben is tesztelt egy új kommunikációs megközelítést a növényi termékekkel kapcsolatban. Bár nem tapasztaltak közvetlen mérhető növekedést az eladásokban, a tesztüzemet követő fogyasztói felmérés alapján kiderült, hogy a vásárlók sokkal inkább képben voltak a cég növényi kínálatával, és általánosságban pozitívan értékelték a hozzáállást, szóval további üzletekben is várhatóak hasonló kezdeményezések.

Az ételekhez használt hozzávalókkal kapcsolatos információk, valamint az állatjóléti adatok a jelentés 33-34. oldalán olvashatók.

(Plant Based News)

© 2018-2023 Prove.hu – Empátia Sztori Nonprofit Kft.