Gyorsan elkészíthető, gluténmentes szilvás morzsasüti

szilvás morzsasüti

A morzsasüti, más néven crumble egy olyan sütemény, amely készülhet édes vagy sós változatban is. Az édes változat valamivel kedveltebb, hiszen könnyen elkészíthető, többféle gyümölccsel variálható isteni desszert lesz a végeredmény. 

A morzsasütit feltételezhetően a második világháborúban a fejadagok idején találták ki, hogy a gyümölcsökre olyan búzás bevonatot készítsenek, amely kevesebb értékes zsiradékot használ fel, mint a hagyományos tészta.

A hagyományos crumble almával készül, de elterjedtek még a meggyes és szilvás variációk is. Hatalmas előnye, hogy könnyen elkészíthető, gyors és kevés összetevőt igényel, mindössze egy opcionális gyümölcsöt, egy kis lisztet, cukrot és vajat. A gluténmentes morzsasüti elkészítése sem lesz ennél sokkal bonyolultabb, csak a fehérliszt helyettesítésére egy kevés zablisztet és zabpelyhet használunk.

Hozzávalók:

  • 500 g szilva
  • 120 g zabliszt/gluténmentes lisztkeverék
  • 100 g vegán sütőmargarin
  • 80 g cukor + 1 evőkanál
  • 50 g zabpehely
  • fahéj

Elkészítés:

  1. Melegítsd elő a sütőt 180 °C-ra.
  2. A szilvákat vágd félbe, magozd ki és tedd őket vágott felükkel felfelé egy tepsibe (lehet tortaforma/jénai tál is), majd szórd meg fahéjjal és egy evőkanál cukorral.
  3. A hideg margarint vágd kis kockára, kb 1×1 cm-esekre. A lisztet mérd ki egy szélesebb tálba (hogy a kezed kényelmesen elférjen majd benne) és add hozzá a margarint. Az ujjaid hegyével vagy a tenyered élével határozott mozdulatokkal morzsold el a lisztben a margarint. Ügyelj arra, hogy a kezed minél rövidebb időre érje a margarint, hogy ne olvadjon meg. Amint egy morzsás állagot kaptál keverd hozzá a zabot és a cukrot. Opcionálisan itt is tehetsz még hozzá egy kis fahéjat.
  4. Tedd be a sütőbe és süsd 25-30 percen keresztül, amíg meg nem barnul a teteje.
  5. Tálald vegán vanília fagyival vagy magvakkal, de önmagában is megállja a helyét.

© 2018-2022 Prove.hu – Empátia Sztori Nonprofit Kft.