Kim Kardashian is csatlakozik a növényi húsokat gyártó cég promotereinek impozáns névsorához, ezzel pedig több százmillió ember számára teheti vonzóbbá a növényi alapú étkezést.
Kardashian nevét valószínűleg mindenki hallotta már, vagy ha mégsem, akkor ők egyébként sem tartoznak a Beyond Meat által elérni kívánt fogyasztók táborába. Az a több, mint 300 millió ember, akik Kim Instagramjának követői, viszont annál inkább érdeklik a vállalatot, és nincs is jobb ember az elérésükre, mint az influenszer királynő személyesen.
Éppen ezért hatalmas hír minden vegán, vagy ökotudatosan élő ember számára – függetlenül attól, hogy mit gondol a Kardashian jelenségről –, hogy Kim hivatalosan is a Beyond Meat nagykövete lett. A pontos pozíció chief taste consultant, amit vezető ízkonzulensként fordíthatunk, vagyis a termékek ízvilágának kialakításában lesz majd komoly szerepe az amerikai celebnek.
Egy ideje igyekszem több növényi alapú ételt enni, és nyugodtan kimondhatom, hogy a Beyond Meat a kedvencem. Imádom, hogy nem csak nagyszerű ízűek a termékeik, de nekem és a családom számára is tökéletesek
– nyilatkozta a sztár, kiegészítve azzal, hogy a gyermekei teljesen megszállottjai a Beyond Beef taconak, a Beyon Meat hamburgerhúsnak és a csirkefalatkáknak is.
A Beyond termékeinek realisztikus íze mellett Kimnek fontos az is – legalábbis ezt állítja -, hogy a cég működése segít a környezet megóvásában, a klímaválság mérséklésében, vagyis a bolygónak és a rajta élő embereknek egyaránt hasznos.
Ez az attitűd mindenképpen dicséretes, ugyanis egy friss piackutatás alapján az emberek többségének sokkal fontosabb a személyes egészség és a megfelelő íz, mint az ökológiai, vagy állatjóléti következmények, amikor növényi alapú húskészítményeket vásárolnak.
A Beyond Meat influenszerei
Snoop Dogg, Kevin Hart és a kanadai színésznő, Shay Mitchell mind a cég hírnevét népszerűsítő hírességek közé tartoznak, és egyáltalán nem véletlen, hogy a brand ilyen nagy nevekkel veszi körbe magát az online térben.
Tudományosan bizonyított tény ugyanis, hogy a közösségi média nagyon komoly hatással van az étkezési szokásainkra. Ha egy nagy tömegek által követett influenszer az egekig magasztalja egy vállalat termékeit, akkor jó eséllyel a rajongóinak egy része is hasonlóan fog viselkedni.
Egy 2015-ös harvardi kutatás is kiemelte a hírességek szerepét. Állításuk alapján különösen az étkezési szokásaink és azok környezetre gyakorolt hatásainak összekapcsolásában számított sokat, hogy az üzenet egy ismert embertől jön.
A hírességek nagyban segíthetik, hogy a klímaválság okait és következményeit a meglévő szociokulturális szokásainkhoz kapcsoljuk, ezzel pedig egyrészt a kulturális értékrendünk felülvizsgálatát (mint a hús és a tejfogyasztás), másrészt a szükséges változtatások elérhetőségét, megvalósíthatóságát, pozitív színben való feltüntetését is elősegítik
– zárja sorait a tanulmány.

Amatőr tájképfotós, öko-podcaster és állatjogi aktivista, aki lelkesen érdeklődik a fenntarthatóság és a természetvédelem iránt. Több civil egyesület alapítótagjaként rendszeresen részt vesz környezeti neveléssel, fenntarthatósággal és ismeretterjesztéssel kapcsolatos projektek szervezésében és lebonyolításában. Szabadidejét leginkább olvasásra, túrázásra, önképzésre és angol nyelvű vegán videók feliratozására fordítja.