A színész nem kis összeggel támogat egy élelmiszer-technológiai céget, melynek célja, hogy kompromisszumok nélkül állítsanak elő minőségi vegán húskészítményeket.
A popkultúrában leginkább Tony Starkként – vagyis Vasermberként – ismert amerikai filmsztár komolyan foglalkozik a természetvédelemmel, és népszerűségét, valamint anyagi lehetőségeit felhasználva igyekszik egy kicsit jobb hellyé varázsolni a világot.
Ebbe az irányba tett legfrissebb lépése, hogy saját befektetőcégén keresztül (FootPrint Coalition Ventures) igen jelentős összeggel támogatja a Motif FoodWorks vállalatot, akik azt az ambiciózus célt tűzték ki maguk elé, hogy újragondolják a növényi alapú ételgyártást.
Ha azt akarjuk, hogy a növényi ételek ténylegesen elősegítsék a fenntarthatóságot, akkor egyszerre kell táplálónak és ínycsiklandónak lenniük. A finomabb ízvilágra és a magasabb tápértékre fókuszálva a Motif nem csak a szektor jelenét gazdagítja, de a jövő növényi ételgyártásának alapjait is lerakja
– indokolta döntését a színész.
Az élelmiszer-technológiai vállalat nem csak anyagi támogatást kap a színész szervezetétől, de közösen fognak együttműködni abban, hogy eddig nem látott növényi alapú termékek kerüljenek a boltok polcaira.
Mindegy, hogy egy áruház polcán vagy a menün szerepel, a célunk, hogy a vásárlóinknak olyan növényi alapú termékeket állítsunk elő, amire szó szerint vágyakoznak. Nem is lehetnénk boldogabbak, hogy Robert és a FootPrint Co. anyagilag és szakmailag is támogatnak minket, valamint a piacot
– nyilatkozta Jonathan McIntyre, a Motif FoodWorks CEO-ja.
A szektor egyre csak növekszik
Nem véletlen, hogy a filmsztár egy ételgyártással foglalkozó céget támogat. A piac folyamatosan és igen nagymértékben növekszik, a növényi alapú étkezés, valamint a növényi fehérjekészítmények már egyre elterjedtebbek és jobb minőségűek.
A Motif a támogatás tényével egyidejűleg azt is bejelentette, hogy a saját gyártási technológiájuk mellett három, saját készítésű terméket is elérhetővé tesznek étkeztetéssel foglalkozó cégek, áruházak, viszonteladók részére is. Ezek a vegán húsok elvileg a cég gyártási technológiáit voltak hivatottak bemutatni, de olyan jól szerepeltek a fogyasztói és vásárlói teszteken, hogy önállóan is polcra kerülnek majd.
Marhára (Motif MoBeef) és disznóra (Motif MoPork) emlékeztető készítményeik már idén, a csirkés (Motif MoChicken) verzió pedig jövőre kerülhet forgalomba.
Amatőr tájképfotós, öko-podcaster és állatjogi aktivista, aki lelkesen érdeklődik a fenntarthatóság és a természetvédelem iránt. Több civil egyesület alapítótagjaként rendszeresen részt vesz környezeti neveléssel, fenntarthatósággal és ismeretterjesztéssel kapcsolatos projektek szervezésében és lebonyolításában. Szabadidejét leginkább olvasásra, túrázásra, önképzésre és angol nyelvű vegán videók feliratozására fordítja.