Most olvasott cikk
Az amerikai fiatalok többsége nyitott a növényi alapú termékekre és támogatná a húsadót

Az amerikai fiatalok többsége nyitott a növényi alapú termékekre és támogatná a húsadót

Impossible-Foods-vegán-húspótló-burger

Egy új piackutatás részletes betekintést nyújt az amerikai fogyasztók vásárlási szokásaiba, azon belül is a növényi alapú termékek iránti álláspontjukról tudhatunk meg többet. A kutatásban résztvevő fiatalok még a húskészítményekre kivetett többletköltségeket is nagy mértékben támogatnák.

A Veylinx piackutató cég közzétett egy felmérést, amelyet 3538 amerikai fogyasztó bevonásával végeztek, és amely nagy részben a növényi alapú fehérjekészítményekkel kapcsolatos vásárlói szándékokat vizsgálta.

Habár biztosan nem ez az első piackutatás, amely olyan kérdésekre keresi a választ, mint hogy melyik a legvonzóbb megnevezés egy vegán termék kapcsán, vagy hogy mi motiválná a fogyasztót több növényi termék vásárlására, a Veylinx vállalat megközelítése elég egyedinek számít. A weboldalukon olvasható információk alapján a Nobel-díjas Vickery-aukció módszerét alkalmazzák.

A lényeg, hogy a cég nemcsak megkérdezi a fogyasztókat a véleményükről, hanem a tényleges fogyasztói viselkedéseket elemzi azáltal, hogy a kutatásban résztvevők saját pénzükkel licitálnak az egyes termékekre, amiket azután meg is kell vásárolniuk.

Mit mutatnak a számok?

Csupán a kutatásban résztvevők 5%-a (~177 ember) vallotta magát vegánnak, vagy vegetáriánusnak, a résztvevők túlnyomó része úgy gondolja, meg lehetne győzni arról, hogy több növényi fehérjekészítményt fogyasszon.

Még mindig az állati alapú fehérjekészítmények generálják a legmagasabb vásárlási hajlandóságot, de az alternatív források sincsenek nagyon lemaradva. Hamburgerekhez, színhúshoz és szárított húshoz a sejtkultúrával tenyésztett megoldást választanák a legtöbben, míg a lasagne-hez és a szalonnához a húshoz hasonló tulajdonságokkal rendelkező növényi alapú termékeket kedvelik jobban a fogyasztók.

Habár egyes terméktípusok esetében, amilyen a hamburgerhús, vagy a hot dog, már elég telített a kínálat – ezáltal nehéz piaci részesedést nyerni –, a kutatásunk azt mutatja, hogy számos területen, mint például a tengeri húsok, a szárított húskészítmények vagy a készételek, a fogyasztók továbbra is keresik az újonnan megjelenő növényi variációkat

– nyilatkozta Anouar El Haji, a Veylinx CEO-ja.

Elnevezés szempontjából a vegan jelző volt a legkevésbé vonzó, míg a meatless (húsmentes) illetve a veggie (zöldséges vagy egyes esetekben akár vegetáriánus) hallatán jóval többen nyúltak a pénztárcájukba.

Jól látható az is, hogy az állatok jólléténél, illetve a környezeti hatások megelőzésénél a személyes egészségi szempontok lényegesen fontosabbak a legtöbb vásárló számára. A kutatásban résztvevők 42%-a egészségügyi okokból, 35%-uk pedig az ízük miatt vásárolja a növényi fehérjekészítményeket.

Ezzel összecseng, hogy sokkal inkább a jobb íz (35%) vagy a kedvezőbb ár (28%) ösztönözné az embereket több vegán termék vásárlására, mintsem a környezeti előnyök vagy az erkölcsi motiváció.

A húskészítmények iránti vásárlói kedv bizonyos mértékben csökken, ha negatív üzeneteket – legyen akár állatjóléti, akár környezetvédelmi – csatolunk a termékhez, de az egészségkárosító figyelmeztetések mindössze 2%-os esést eredményeznek.

(Cision)

© 2018-2023 Prove.hu – Empátia Sztori Nonprofit Kft.