Most olvasott cikk
A Danone megháromszorozná a növényi termékeiből származó bevételt

A Danone megháromszorozná a növényi termékeiből származó bevételt

A Danone megháromszorozná a növényi termékeiből származó bevételt

A Reuters szerint a Danone alelnöke, Francisco Camacho egy befektetési szemináriumon kijelentette, hogy a növényi alapú termékeik eladását meg akarják háromszorozni 2025-re; 1,7 milliárd euróról 5 milliárd euróra akarják emelni a növényi termékekből származó árbevételt.

A Danone vezérigazgatója, Emmanuel Faber a következőt nyilatkozta:

„Egy olyan egészség központú egyedi portfóliót szeretnénk kifejleszteni, amely a fogyasztók elérésének katalizátora lesz a következő években. A növekedési stratégiánk olyan innovációkra fog fókuszálni a következő időszakokban, amelyek a leggyorsabban változó trendeket is lekövetik, illetve olyanokat is, amelyek főleg a fiatalabb generációk körében népszerűek. A szervezeti modellünket hatékonyabbá kívánjuk tenni; a nálunk dolgozó embereket szélesebb körű döntési jogkörrel ruházzuk fel, és növeljük az elköteleződésüket.”

A tavalyi évben a Danone a WhiteWave Foods nevű vállalatot közel 12,5 milliárd dollárért vásárolta fel, illetve benyújtott egy tervet, miszerint 60 millió dollárt kíván befektetni a WhiteWave virginiai üzemébe, hogy kibővítsék a raktárat, növeljék a termelési kapacitást, illetve 49 új munkahelyet teremtsenek.

A vállalat már DanoneWave néven fut, és megannyi növényi terméket forgalmaz, mint a Silk, a So Delicious és a Vega.

A Danone megháromszorozná a növényi termékeiből származó árbevételt

A Danone érzi, hogy a jövő a vegán termékeké

Annak érdekében, hogy felvásárolja a WhiteWave Foods-ot, a vállalatnak meg kellett szabadulnia a főleg állati eredetű termékeket forgalmazó Stonyfieldtől, hogy a felvásárlás ne jelentsen tisztességtelen versenyelőnyt a Danone számára.

A joghurtóriás egy a sok vállalat közül, amelyek változtatnak a termékportfóliójukon, annak érdekében, hogy alkalmazkodjanak a fogyasztói igények megváltozásához.

A Dean Foods, az USA legnagyobb tejipari vállalata nemrég jelentette be, hogy a növényi márka erősítésére fog fókuszálni; kifejezetten a Good Karma Foods márkanév alatt futó termékeket kívánja előtérbe helyezni; a lenmag alapú tejeket és joghurtokat.

Továbbá a queens-i gyökerekkel rendelkező Elmhurst Dairy 90 év után bezárta kapuit, és a növényi tejek termelésére váltott!

A DANONE MEGHÁROMSZOROZNÁ A NÖVÉNYI TERMÉKEIBŐL SZÁRMAZÓ ÁRBEVÉTELT

Egy 2013-as USDA-s riport szerint a tejfogyasztás mértéke évtizedek óta csökkenő tendenciát mutat, minden egyes generáció kevesebb tejet fogyaszt, mint az eggyel előtte lévő. A CBS New York jelentése szerint a tej folyékony formában történő fogyasztása 1970-től 37 %-ot zuhant.

Mivel a tejfogyasztás folyamatosan csökken, ezért a gazdák kénytelenek más tevékenységet választani, amelyből megélhetnek, ugyanis a növényi alapú termékeket forgalmazó piacok virágkorukat élik.

Egy 2017-es jelentés szerint, amelyet a Plant Based Foods Association és a The Good Food Institute adott ki, a tejhelyettesítő termékek – mint a vegán sajtok, jégkrémek, joghurtok stb. – vásárlása 20%-ot emelkedett az előző évhez képest, ez összesen 700 milliós árbevételt jelent.

Mindenki nyer

A tehenek számára a tejtermékek kereslete iránti csökkenés remek hír. Őket a tejipar egyszerű tejtermelő gépként kezeli, erőszakosan megtermékenyítik őket, majd borzalmas körülmények között kell leélniük rövid életüket.

Nem sokkal azután, hogy a borjú megszületett, elválasztják őt az anyjától; a hímnemű borjakat lemészárolják a húsukért, míg a nőneműeket a tejipar beszippantja, és egy olyan ördögi körben kell élniük éveken keresztül, ahol a bántalmazások mindennaposak, és amelyből az egyetlen kiút a halál; mikor elhasználtnak tekinti őket az ipar, és vágóhídra küldi őket.

Szívszorító, igaz? Ha szeretnél többet megtudni erről, akkor nézd meg ezt a 2018-as dokumentumfilmet:

© 2018-2023 Prove.hu – Empátia Sztori Nonprofit Kft.