Most olvasott cikk
Új elemzés: a brit szupermarketek mindegyike alkalmazza a „zöldre mosást”

Új elemzés: a brit szupermarketek mindegyike alkalmazza a „zöldre mosást”

Egy új elemzés rávilágít a brit szupermarketek tisztességtelen marketingpolitikájára, akik tudatosan hallgatják el a működésükhöz kapcsolódó környezetszennyező tényezőket. Az elemzést végző környezetvédelmi szervezet jogi lépéseket is tett.

Feedback brit-holland környezetvédelmi csoport legfrissebb jelentése szerint nincs olyan nagynevű brit szupermarket, ami ne alkalmazná a greenwashing (zöldre mosás) technikáját.

A zöldre mosás azt a kommunikációs módszert jelenti, amikor egy vállalat igyekszik a ténylegesnél sokkal környezettudatosabbnak mutatkozni a fogyasztók felé. Ezt leginkább úgy érik el, hogy a működésükhöz kapcsolódó problémás szektorokat figyelmen kívül hagyják vagy eltitkolják, miközben hatalmas hangsúlyt fektetnek olyan zöld változásokra, amelyeknek hatékonyságát direkt túlértékelik, és amelyek hosszú távon lényegében semmilyen érdemi változást nem eredményeznek.

A szervezet tizenkét kritérium alapján értékelte a vállalatokat. Ilyen többek között az, amikor egy szupermarket nem közli a növényi és állati fehérjék megoszlását az üzleteiben, nem beszélnek az állattartó mezőgazdálkodás klímaváltozásban játszott szerepéről, jól látható helyre teszik az állati termékeket, vagy akár akciókkal és kedvezményekkel túlfogyasztásra ösztönöznek.

A jelentésből kiderül, hogy a szupermarketek hamar rárepültek a környezetvédelmi vonalra, de egyikük sem tett lépéseket annak érdekében, hogy a működésükhöz közvetett módon kapcsolódó, a teljes kibocsátás tetemes részét kitevő, nagyüzemi forrásból származó hús-, tej- és egyéb állati termékek árusítását lecsökkentsék.

Van megoldás a zöldre mosás ellen?

A szervezet három pontban foglalta össze, hogyan lehetne változtatni a mostani állapotokon:

  • Teljes átláthatóságra van szükség, amely során a cégek jelentik, hogy mekkora kibocsátási érték köthető az általuk értékesített hús- és tejtermékekhez.
  • Ki kell jelölni egy tisztán látható és reális utat, amely során a tényleges zéró kibocsátás elérhető, mindezt a leginkább szennyező termékek kínálatának csökkentésével.
  • Be kell szüntetni a hús- és tejtermékek népszerűsítését.

(Feedback)

© 2018-2023 Prove.hu – Empátia Sztori Nonprofit Kft.