Íme egy újabb vegán megoldás. Ezúttal a híres divattervező, Stella McCartney rukkolt elő a saját termékcsaládjával.
Ismét jó hírrel tudunk szolgálni a pár napja bejelentett Cosmoss brand után: megérkezett a STELLA – Stella McCartney divattervező legújabb bőrápolási termékcsaládja, amelyet három éven keresztül fejlesztettek és tökéletesítettek, hogy a legmagasabb környezetvédelmi és fenntarthatósági elvárásokkal rendelkező vásárlók is nyugodt szívvel tehessék kosarukba a termékeket.
„Minden egyes állomásnál kihívásként fogtam fel, hogy a leginkább felelősségteljes döntést hozzam meg, ami vonatkozik a szállításra, az egyszer használatos termékek kizárására és az innovatív újratöltési rendszerre, amit beépítettünk” – nyilatkozta McCartney a Glamournak.
Mennyire környezetbarát a STELLA?
A kétkedőknek és szkeptikusoknak nagyszerű hír, hogy a termékeket hitelességét két nemzetközileg elismert, nagy múltú szervezet is igazolta. A Cruelty-Free International Leaping Bunny programja, valamint a Vegan Society is igazolta a termékek állati hozzávalóktól és kísérletektől való mentességét.
A gyártási folyamat során majd’ 2000 hozzávalót szelektált ki a cég, mielőtt a végső összetevőkről döntöttek volna, ezáltal biztosítva, hogy minden termék legalább 99%-ban természetes hozzávalókat tartalmazzon. Ezek mindegyikét ellenőrizte és igazolta a Quantis, egy fenntarthatósági tanácsadással foglalkozó ügynökség.
A lényeg, hogy amikor a fenntarthatóság a fő szempont, akkor nincs egyetlen megoldás. A gyártás során minden egyes lépésnél mérlegelned kell a lehetőségeket, hogy a környezeti hatásokat minimalizáljuk. Olyan termékeket akartam készíteni, amelyek hűen visszatükrözik az értékeimet és az elköteleződésemet a természettel való harmónia iránt
– mondta McCartney.
A csomagolásra különösen nagy gondot fordítottak a tervezési folyamat során. Főként az újratöltési opciókra, helyezték a hangsúlyt, hiszen ezen a területen még mindig sokat kell fejlődni.
A termékcsalád újrahasznosított üvegből készült, többször használható csomagolásban érkezik, amelyekhez újratöltő kiegészítőket lehet kapni. Természetesen ezek is ellenőrzött, megújuló forrásból származnak és újra is hasznosíthatóak. A divattervező elmondása szerint az egyszeri újratöltéssel egyharmadával, kettővel pedig a felére csökkenthetjük a környezeti terhelésünket.
A mindössze 3 készítményt – hidratáló, arctisztító és szérum – tartalmazó termékpaletta is tudatos döntés eredménye. A jövőben sem terveznek számtalan kozmetikummal előállni. Ezzel is csökkentik a termeléssel járó környezeti terheléseket, ráadásul a így a bőrápolási rutinok leegyszerűsítésére is ösztönöznek.
Amatőr tájképfotós, öko-podcaster és állatjogi aktivista, aki lelkesen érdeklődik a fenntarthatóság és a természetvédelem iránt. Több civil egyesület alapítótagjaként rendszeresen részt vesz környezeti neveléssel, fenntarthatósággal és ismeretterjesztéssel kapcsolatos projektek szervezésében és lebonyolításában. Szabadidejét leginkább olvasásra, túrázásra, önképzésre és angol nyelvű vegán videók feliratozására fordítja.