A II. világháborúval példálózik egy új vegán kampány

A második világháború áldozatainak számával von párhuzamot egy új vegán kampány.

A második világháborúban elesett katonák és civilek számát használja viszonyításként egy új vegán kampány az Egyesült Királyságban. A háború alatt több millióan vesztették életüket a harcokban és koncentrációs táborokban. De az évek alatt elvesztett emberéletek száma meg sem közelíti azt a mennyiséget, amennyit állatokból ugyanennyi idő alatt lemészároltunk ruházkodás, élelmezés vagy egyéb indokok alapján.

A második világháború alatt több millió ember vesztette életét. A halottak pontos számát a hiányos adatok miatt nem lehet tudni, de egyes becslések szerint akár 75 millió is lehet az áldozatok száma. De még ez az elképesztő szám is kevés ahhoz képest, mennyi állatot mészárolunk le évente, különösen, ha a tengeri élőlényeket is beleszámítjuk.

Félóránként annyi állat életét oltjuk ki, amennyi emberrel a második világháború hat év alatt végzett. Ennek a mondatnak melyik része bosszant fel?

– olvasható a plakáton.

A kérdés arra az általános reakcióra utal, amikor az emberek az első hallásra abszurdnak tűnő vádak és analógiák hallatán – megerőszakolják a tejmarhákat, az állatipar rosszabb, mint a holokauszt stb. – inkább azzal kezdenek el foglalkozni, hogy mennyire sértő lehet ez a kijelentés másokra nézve. Így kerülve el tudatosan a problémával való szembeülést. Vagyis a GenV – a kampányt kiötlő szervezet – arra kérdez rá, hogy amiatt vagy-e dühös, mert valaki összehasonlította a második világháborút az állatiparral, vagy azért, mert ledöbbentél, hogy mennyi érző, intelligens állatot mészárolunk le globálisan?

Nem ez az első vegán kampány

A GenV (Generation Vegan) egy vegán nonprofit szervezet, melynek célja, hogy minél több emberhez eljuttassák a üzeneteiket. Támogatói között szerepel Alan Cumming, Alicia Silverstone, Joaquin Phoenix, Evanna Lynch és Moby is. A GenV volt az a szervezet, ami 1 millió fontot ajánlott fel Rushi Sunak miniszterelnöknek, ha vegánná válik.

„Folyamatosan keressük azokat a kreatív módokat, melyeken keresztül tudathatjuk az emberekkel, hogy mekkora pusztítást végez az állatipar a környezetre, az egészségünkre vagy – jelen esetben – az állatokra nézve. Elismerjük, hogy a plakáton olvasható állítás merész és provokatív, de ettől függetlenül igaz” – mondta Naomi Hallum, a szervezet ügyvezetője.

(Plant Based News)

© 2018-2023 Prove.hu – Empátia Sztori Nonprofit Kft.