Most olvasott cikk
Nőtt a legnagyobb állati fehérjét előállító cégek kibocsátása

Nőtt a legnagyobb állati fehérjét előállító cégek kibocsátása

egy friss jelentés szerint az állatipari cégek kibocsátása nőtt

A FAIRR-jelentés alapján az elmúlt évhez képest több mint három százalékkal emelkedett a legnagyobb állatipari cégek kibocsátása. A jelentés alapján csupán hét olyan cég van, amelyeknek sikerült az értékeiket csökkenteniük. Ez önmagában kevés ahhoz, hogy a többiek megnövekedett számait ellensúlyozni tudják. A közzétett publikáció egybecseng a State of Climate Action 2023 eredményeivel, amely szintén úgy találta, hogy globálisan nem elég gyors a csökkentés mértéke.

Hatodik alkalommal publikálta a FAIRR a világ legnagyobb állati fehérjét előállító cégeinek kibocsátásával kapcsolatos jelentését. A kockázatelemző cég célja, hogy segítse a tudatos befektetőket azzal, hogy tíz különböző környezetvédelmi és társadalmi (ESG) szempont alapján vizsgálja az egyes cégek működését. Munkájukkal az intenzív állattartásban rejlő kockázatokra szeretnék felhívni a figyelmet. Olyan befektetői réteg kialakítása a céljuk, akik minimalizálni óhajtják ezeket a veszélyeket.

Az idei index alapján kiderült, hogy a legnagyobb cégek kibocsátása átlagosan 3,28 százalékkal növekedett 2022 és 2023 között. Thalia Vounaki, a FAIRR szenior menedzsere úgy fogalmazott: aggasztó, hogy a szektor ebbe az irányba mozdult el. A legnagyobb értékekkel a brazil óriás, a JBS rendelkezik, a vállalat 6 százalékkal növelte kibocsátását. A Hornel kibocsátása pedig 62 százalékkal növekedett az elmúlt egy évben. Ők októberben azt ígérték, hogy 2030-ra felére csökkentik a számokat, ám úgy tűnik, egyelőre az ellenkező irányba tartanak.

Mivel a vezető tej- és húsipari cégek nem hajlandóak csökkenteni a kibocsátásukat, ezért olyan szabályozások kellenek, melyeknek fókuszában az élelmiszeripar és a mezőgazdaság szektora áll

– mondta Jeremy Coller, a FAIRR alapítója.

A húsz legnagyobb cég közül csak hét kibocsátása csökkent

Voltak, akiknek sikerült mérsékelniük a környezeti terhelésüket. Ilyen volt a Tyson Foods, akik 0,5 százalékot faragtak le, vagy a Danone, akik 2 százalékkal kevesebb üvegházhatású gázt bocsátnak ki. Pozitívumként tüntetik fel a jelentésben azt is, hogy a Scope 3-as (vagyis a teljes értékláncon átívelő, közvetett kibocsátás) értékeit már a cégek 40 százaléka jelentette.

Értékeljük az egyre növekvő átláthatóságot a szektoron belül, de ahogy egyre inkább kifutunk az időből, az egész iparágat érintő cselekvésekre van szükség

– mondta Oshni Arachchi, a Danske Bank felelős befektetések vezetője.

A jelentés egybecseng a State of Climate Action 2023 eredményeivel. Ez alapján kiderült, hogy szinte nincs olyan klímavédelmi mutató, ami jó irányba tartana. Egyedül az elektromos autók eladása növekszik megfelelő mértékben.

(Vegconomist)

© 2018-2023 Prove.hu – Empátia Sztori Nonprofit Kft.