Az ausztrálok az egyik legnagyobb húsfogyasztók az egész világon. A lakosság jelentős része azonban csökkentette a húsfogyasztását az elmúlt 12 hónapban.
Az ausztrál Griffith University legújabb felmérése alapján az egyik legnagyobb húsfogyasztóként számontartott ország lakosainak közel egyharmada (32,2 százaléka) csökkentette az elmúlt egy esztendőben a húsfogyasztását. Emellett csupán 3,3 százalék az, aki több húst eszik, mint előtte. A húsfogyasztás csökkentésének elsődleges indoka az ausztrál lakosok körében egészségük védelme. Az állati eredetű élelmiszerek és a vezető halálokaink között húzódó kapcsolat egyre több ember számára nyilvánvaló, ez pedig, úgy tűnik, elég motiváló erővel bír ahhoz, hogy sokan visszavegyenek a húsfogyasztásukból.
Második helyen a környezetvédelmi indokok álltak, ezután következtek az állatjóléti, valamint etikai érvek. Végül az anyagiak és a hozzáférhetőség zárta a sort. Érdekes módon azok, akik növelték a húsfogyasztásukat, szintén a személyes egészséget jelölték meg elsődleges indokként.
Az ausztrálok árérzékenyek
A kutatás 18 és 84 éves kor közötti ausztrál fogyasztókat vont be, akiknek 80,8 százaléka nő volt. A válaszadók között mindenféle étrendet követő – így mindenevő, peszkatáriánus, reduktáriánus, vegetáriánus és vegán is – megtalálható volt. A leginkább fogyasztott hús a csirke, növényi vonalon pedig a legnépszerűbb fehérjeforrások a hüvelyesek voltak.
Azok közül, akik az elmúlt egy évben változtattak az étkezési szokásaikon (csökkentették a húsfogyasztásukat), sokan nyilatkoztak úgy, hogy szándékukban áll növényeket előnyben részesítő étrendet követni. Ebbe egyaránt beletartoznak azok, akik mindenevő étrend mellett szándékoznak növényi alapú étkezéseket is folytatni, és azok is, akik a kizárólag növényi alapú étrendre állnának át.
A felmérésből kiderült az is, hogy az ár, valamint a hozzáférhetőség a két legfontosabb faktor, ami hatással van a legtöbb vásárlóra az új növényi termékek megvásárlásakor, visszatérő vásárlók viszont akkor lesznek, ha az íz és a tápérték is megfelelő.
A válaszok alapján a legtöbben online tájékozódnak a növényi termékekről, de a résztvevők 58,6 százaléka nyilatkozott úgy, hogy az új termékek felfedezésében nagy szerepet játszanak náluk a boltok és az éttermek.
Amatőr tájképfotós, öko-podcaster és állatjogi aktivista, aki lelkesen érdeklődik a fenntarthatóság és a természetvédelem iránt. Több civil egyesület alapítótagjaként rendszeresen részt vesz környezeti neveléssel, fenntarthatósággal és ismeretterjesztéssel kapcsolatos projektek szervezésében és lebonyolításában. Szabadidejét leginkább olvasásra, túrázásra, önképzésre és angol nyelvű vegán videók feliratozására fordítja.