Egy kismalac és csibebarátja, azaz Hősröfi és Csipi a főszereplői a Hungarian Animal Rights Corps nevű civil szervezet által készített új animációs kisfilmnek.
A szülőket és gyerekeket megszólító online kvízben játékos, vidám formában válaszolhatunk a feltett kérdésekre, így elősegítve azt, hogy a legkisebbek is könnyedén megismerhessék a veganizmus lényegét. A kvízben megjelenített kérdések olyan témákat érintenek, mint például miért nem helyes mézet, húst vagy tejet fogyasztani, de felvetik a cirkusz- vagy állatkert-látogatás dilemmáit is.
A régóta dédelgetett projekt több hónapos munka eredménye. Az ismeretterjesztő videóban az az egyedi, hogy a zenétől kezdve a kérdéseken át egészen az animációig minden eleme állatjogi aktivisták munkája. Külön érdekesség, hogy a kisfilmben gyerekek által készített rajzokat (a kis ház és a virágok) is felhasználtak illusztrációként. A videóban a szülőket és a kicsiket a „Karolina Rajzos Mesék” platform megálmodójának hangja kíséri végig.
Hiánypótló a magyar piacon
A videó azoknak a vegán szülőknek is segítséget nyújthat, akik a veganizmust nem támogató közegben (intézmény, rokonság) nevelik a gyermekeiket.
A Hungarian Animal Rights Corps tovább szeretné bővíteni a kifejezetten gyerekeknek szóló online vegán anyagok számát, ezért Hősröfi és Csipi még hosszú ideig a magyar vegán mozgalom „aktivistái” maradnak, és folytatják munkájukat.
Nincs egyedül Hősröfi és Csipi
Nemzetközi szinten már számos olyan animációs film létezik, amely ha nem is tudatosan, de részben vagy egészben a vegán értékeket hirdeti. Amikor a szülő a vegánság hátterét, lehetséges motivációit szeretné bemutatni a gyereknek, számos eszköz állhat ebben a rendelkezésére. A korábban a Prove.hu-nak nyilatkozó klinikai gyermek-szakpszichológus azt javasolta, hogy ennek során mindössze a kellő óvatosságra kell kiemelt figyelmet fordítani. Az etikai okokat is fontos az életkornak megfelelő, nem túlzottan naturalisztikus módon bemutatni.
Alkalmasak lehetnek erre a mesekönyvek, amelyekből a magyar piacon sajnos meglehetősen szűkös a kínálat. Az érzékenyítésre bevethetők a videók is, a Youtube-on, az Instagramon és a Facebookon is fellelhetők olyan fiókok, amelyek rendszeresen tesznek közzé állatbarát tartalmakat. Jó választás lehet ugyanakkor egy-egy mesefilm is, amely a gyerek mellett még a szülőt is elvarázsolhatja.
Balogh Edina közel 20 éve dolgozik újságíróként, melyből 7 évet töltött olyan piacvezető női és életmód lapok koordinálásával, mint a Joy, a Shape és az Active Beauty. Büszke rá, hogy pályafutása alatt az egyik legnagyobb női magazin hazánkban elsőként vált cruelty-free médiummá. Elkötelezett híve a növényi alapú étkezésnek, az állat- és környezetvédelemnek, valamint a fenntarthatóságnak.