Most olvasott cikk
Erre a vegán reklámra annyi panasz érkezett, hogy levették a műsorról, de most visszatérhet

Erre a vegán reklámra annyi panasz érkezett, hogy levették a műsorról, de most visszatérhet

A Viva! vegán jótékonysági szervezet által készített reklámot tavaly 16 millióan látták és két marketinges díjat is bezsebelt. A rövid videó minden bizonnyal hatásos volt, ugyanis abban az évben a második legtöbb panasz erre a reklámra érkezett a nézőktől az Egyesült Királyságban. Ezt a reklámot szeretné a Viva! egy közösségi finanszírozás segítségével visszajuttatni a tévéképernyőkre. A szükséges összeg fele már össze is gyűlt.

A szituáció végtelenül egyszerű: adott egy pár, akik éppen ételt szeretnének rendelni az esti ejtőzéshez. A „Just Meat” (Csak hús) nevű étterem kínálata mellett döntenek, pulled pork, vagyis tépett disznóhús lesz a vacsi. A futár csengetésére izgatottan nyitnak ajtót – a hölgy közben meg is jegyzi, hogy egy egész lovat fel tudna falni –, az ajtóban viszont nem a jól megszokott elviteles dobozok és szatyor fogadja őket, hanem egy aranyos és nagyon is élő kismalac. Az előzékeny ételfutár még egy masnival átkötött húsbárdot is hozott az új ügyfeleknek ajándék gyanánt.

A Takeaway the Meat című reklámot tavaly februárban mutatták be az Egyesült Királyságban és a Viva! elmondása szerint kirobbanó siker volt. Erről egyrészt az a tonnányi dicsérő üzenet tanúskodik, amit a szervezet a nézőktől kapott – többek között húst is fogyasztó nézőktől, akik a reklám hatására átértékelték a döntéseiket –, másrészt a tény, hogy tavaly erre a kisfilmre érkezett a második legtöbb panasz a reklámhatósághoz. Egészen pontosan 402 panaszt nyújtottak be a nézők. Az első helyen egy menstruációval kapcsolatos hirdetés állt, az ennél is többet kapott.

A sokakat megbotránkoztató kisfilmet tavaly 16 millió néző látta a televízióban, de számos külföldi weboldal is beszámolt róla, valamint a legnagyobb angliai online újságok is lehozták.

A reklám hatalmas siker volt és most fontosabb, mint valaha, hogy felturbózzuk az elérését, hogy még sok millióan láthassák. Az Egyesült Királyságban a legtöbb ember megveti az állatkínzást, de egyszerűen nem kötik össze a tányérjukon lévő ételt az állatkínzással. Ha előmozdíthatjuk, hogy az emberek tudatosabbak legyenek, akkor országos szinten segíthetünk nekik megváltoztatni a gondolkodásukat és megmenteni az állatokat

– olvasható Juliet Gellatley véleménye az adománygyűjtő oldalon.

„Ez a reklám csak az igazságról szól”

A Channel 4 (ezen, valamint a hozzájuk tartozó csatornákon volt látható a reklám) nem foglalt állást a filmmel kapcsolatban, a nézőkre bízta, hogy meghozzák a saját értékítéletüket. A panaszok sértőnek, felkavarónak és a húsevőket gonoszként beállítónak írták le a látottakat. Pedig ahogy a kampány weboldalán is elmondják, a Viva! reklámja semmi mást nem csinált, csak bemutatta a valóságot.

A szervezet azt szeretné elérni, hogy a nézők fejben összekapcsolnák a tányérjukon lévő ínycsiklandó hússzeletet az aranyos malaccal (vagy akármelyik állattal, amelyik nagyüzemi körülmények között szenved), kutatások szerint a kapcsolat megléte ugyanis hatékony a húsfogyasztás csökkentése céljából.

Hasonló reklámokra emlékezhetünk a múltból is. Az egyik egy olyan éttermet mutat be, ahol a vendégeknek saját maguknak kell levágniuk a megrendelt állatot. A másikban egy vásárló párt láthatunk, akik a legfrissebb bárányhúst szeretnék megvenni a hentestől, aki ezen felbuzdulva a vásárlók megrökönyödésére kihozat nekik egy élő bárányt.

A Viva! 40.000 fontot szeretne összegyűjteni, hogy visszakerülhessen a tévébe a reklám. Ennek az összegnek a fele már összejött. A közösségi finanszírozáshoz a szervezet weboldalán lehet csatlakozni.

(Plant Based News)

© 2018-2023 Prove.hu – Empátia Sztori Nonprofit Kft.