A pincérnőtől értesült egy család arról, hogy a hangsúlyozottan vegánnak rendelt ételbe állati eredetű vaj került. A konyhai személyzet szerint hiba volt tájékoztatni a vendéget a malőrről.
Aki vegán étrendet követ, az tudja, hogy egy átlagos, hagyományos menüvel rendelkező étterembe betérve érdemes lehet inkább tisztázni a felszolgálóval, hogy milyen összetevők tiltottak. A vegán és a vega kifejezések jelentése ugyanis sokszor összemosódhat.
Persze ha egy olyan étterembe térünk be, ahova rendszeresen visszatérünk, és már ismeri a személyzet a preferenciáinkat, ott nincs szükség hasonlóra – gondolhatnánk. Egy, az Egyesült Királyságban történt malőr azonban azt mutatja, érdemes lehet ilyen esetekben is vigyázni.
Nem tudja, nem fáj?
Egy anyuka a Mumsneten – egy kifejezetten anyukák számára létrehozott fórumon – osztotta meg, mi történt családjával. Az egyik helyi étterembe tértek be vacsorázni, ahova rendszeresen járnak. Úgy gondolta, a személyzet már tisztában van azzal, melyik családtag miként étkezik. A legtöbbjük vegetáriánus, az egyik lánya vegán, és többüknek is mogyoróallergiája van.
Ettől függetlenül mindig kiemelte rendeléskor, hogy a lánya vegán, ahogy az allergiákat is megemlítette. Így értetlenül állt az előtt, miként történhetett meg, hogy a növényi alapú étrendet követő lánya állati eredetű vajjal készült ételt kapott.
Ezen a bizonyos estén megrendeltük az ételt, majd mindannyian hozzá is láttunk. Egyszer csak megjelent a pincérnő az asztalunknál nevetgélve, és közölte, hogy az ételben vaj volt. A lányom elborzadt, és kezdett nagyon dühbe gurulni
– írta a nő posztjában.
„A pincérnő elvitte a tányért a konyhába. Mikor visszatért, közölte, hogy készítenek helyette másik adagot, de összetűzésbe került a konyhai személyzettel, akik szerint nem kellett volna elárulnia, hogy vaj volt benne” – folytatta.
Hozzátette, több szempontból is felháborítónak tartja a történteket. Először is azt, hogy vaj került a vegánnak szánt ételbe. Másodszor pedig azt, hogy a konyhán dolgozók szerint erről nem kellett volna tájékoztatni a vendéget.
Gyakran problémás a vegánok kiszolgálása
Természetesen nem ez az első alkalom, és vélhetően nem is az utolsó, amikor a vegán étrendet követő vásárló elégedetlen egy vegánnak kikiáltott szolgáltatással.
Egy alkalommal például Miriam Porter ismert utazóblogger az Air Canada Torontóból Frankfurt felé tartó járatán csak egy üveg ásványvizet kapott vegán menü gyanánt. A tízórás utat végül úgy vészelte át, hogy az egyik utaskísérő kicsempészett neki némi gyümölcsöt és egy zsemlét az első osztályról. Neki azonban annyi előnye volt az Egyesült Királyságban vacsorázó családdal szemben, hogy állati eredetűt ételt garantáltan nem evett. Persze mást sem nagyon.
(Mirror)
Csernik-Varga Adrienn korábban sport-, jelenleg gazdasági újságíróként dolgozik. Kamaszkora óta az volt az álma, hogy újságíróvá váljon, és ezt az álmot felnőttként is csak rövid időre engedte el, majd gyorsan visszatalált hozzá. Fontosnak tartja, hogy tudatos választásaival az öltözködés, étkezés, takarítás, vásárlás és az élet minden területén példát mutasson a kislányának, valamint mindazoknak, akik a környezetében és az olvasói között nyitottak a zöld megoldásokra. Amik igazán feldobják egy napját: egy jól sikerült interjú, az őszi és tavaszi napsütés, egy jó könyv és az, ha a kis családja repetázik egy-egy vegán fogásból.